MS Windows
briani 27239
Begrænsning af størrelse på HD med SCSI co~
Fra : Ukendt

Dato : 06-08-09 21:31

Har en ny HD Hitachi Ultrastar 320/LVD/SE på 140GB.
Hver gang jeg installerer xp går det fint,
men efterfølgende går windows ned når den booter.
Kan det være controlleren der ikke er sat rigtigt op, eller hvad?
Det er en Adaptec 29160 Ultra 160, som kører udmærket med en mindre
disk.

Fra : N_B_DK

Dato : 06-08-09 22:07

<Kris Nissen> wrote in message
> [...]
> Kan det være controlleren der ikke er sat rigtigt op, eller hvad?
> Det er en Adaptec 29160 Ultra 160, som kører udmærket med en mindre

Prøv andet kabel/terminator.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.
http://www.sharenator.com/This_is_an_idot_of_a_year/

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 07-08-09 06:44

On Thu, 06 Aug 2009 22:31:04 +0200, Kris Nissen <> wrote:

> [...]
>Kan det være controlleren der ikke er sat rigtigt op, eller hvad?
>Det er en Adaptec 29160 Ultra 160, som kører udmærket med en mindre

Nu er min erfaring med SCSI-drev stærkt begrænset, men min første
tanke er at det her er en LBA48 problematik.

Mon ikke din XP installations CD er en gammel sag uden SP1/2/3, og at
den derfor mangler understøttelse af større hardiske over ca 128 GB..

<mlr>

Fra : Jesus-loves-you

> [...]
> Kan det være controlleren der ikke er sat rigtigt op, eller hvad?
> Det er en Adaptec 29160 Ultra 160, som kører udmærket med en mindre

Hmm ...

Du skriver, at *efterfølgende* går windows ned, når den booter, men ...

(dit ordvalg kan misforstås)

Normalt når man installerer W2000 eller XP, booter OS'en *flere* gange
under selve installationen.

1.
Er det allerede her, at problemet opstår, ...

eller ...

2.
Er det efterfølgende under installation af bundkortsdrivere,
skærmkortdrivere m.m.

?

Såfremt problemet allerede opstår under punkt 1, da skyldes problemet, at
du ikke under installationen har trykket på F6 (og herigennem givet specifikke
driver-oplysninger) til installationsprogrammet (så vidt jeg husker).

Dernæst kan det godt betale sig under installationen manuelt at specificere
partitionerne størrelse, for derved opdager man også STRAKS, hvis der er
noget unormalt, fx. ang. HD'en størrelse.

Var alle disse ting i orden, da du installerede OS'en ?

With kind regards,
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)
Last OUTPUT: 09325 news:4a7bc08d$0$306$14726298@news.sunsite.dk
or Homepage http://sites.google.com/site/theservantofmichaelshomepage/
or http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/ File-number: 9326

Fra : Ukendt

Dato : 18-08-09 19:12

On Fri, 7 Aug 2009 08:06:45 +0200, "Jesus-loves-you"
<John15.13@1.John4.8.Heaven> wrote:

> [...]
> driver-oplysninger) til installationsprogrammet (så vidt jeg husker).

Det er da fint at man kan det, men der er ikke noget diskettedrev i
moderne computere, i hvert fald ikke denne,
heller ikke noget stik på bundkortet til floppy.

Det sker efter at den har bootet et par gange og fortæller at den er
færdig med at installere, eller i hvert fald lige ved ..... hmmmm

Fra : Henning

Dato : 18-08-09 19:42

On Tue, 18 Aug 2009 20:11:45 +0200, Henning <> wrote:

>Det er da fint at man kan det, men der er ikke noget diskettedrev i
>moderne computere, i hvert fald ikke denne,
>heller ikke noget stik på bundkortet til floppy.

Et USB-drev koster ~150,-