Tomater
Fra : Edwin Elowsson

Dato : 03-08-09 12:26

Der er mange tomater på hendes (fruen) planter i drivhuset, men hun syntes
de er langsomme til at blive røde ?????

edwin

Fra : Preben R. Sørensen

Dato : 03-08-09 14:37

"Edwin Elowsson" <edwin@it.dk> skrev i meddelelsen
> Der er mange tomater på hendes (fruen) planter i drivhuset, men hun syntes
> de er langsomme til at blive røde ?????

Hvis det er en gul sort, tager det rigtigt lang tid ja

Men ellers ligger tiden fra blomst til pluk i nærheden af to måneder.

M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk

Fra : Klaus Ankerstjerne

Dato : 03-08-09 16:40

Edwin Elowsson skrev:
> Der er mange tomater på hendes (fruen) planter i drivhuset, men hun
> syntes de er langsomme til at blive røde ?????
>
> edwin

Mine tomater plejer at modne (dvs. blive røde (eller gule)) i midten af
juli.

mvh.
Klaus
www.aigis.dk

Fra : Lise Hansen

Dato : 03-08-09 16:52

> Der er mange tomater på hendes (fruen) planter i drivhuset, men hun syntes
> de er langsomme til at blive røde ?????

Helge Petersen (tidl. Det Jydske Haveselskab, også kendt som "Nordmanden" i
nogle haveudsendelser), sagde, at de første tomater bliver modne, når den
syvende klase blomstrer. Det gælder drivhus-tomater. Det plejer også at
passe med mine. Jeg har haft tomater i et par uger; men ikke overvældende
mange. Vejret har heller ikke været varmt og solrigt.
Hilsen
Lise

Fra : Edwin Elowsson

Dato : 04-08-09 08:41

"Lise Hansen" <lise_nogen@mail.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> at passe med mine. Jeg har haft tomater i et par uger; men ikke
> overvældende mange. Vejret har heller ikke været varmt og solrigt.

Takker for alle svarene
edwin