Svensk typehus - og så lige alt det løse…
Fra : Gunnar Kristiansen

Dato : 01-08-09 16:19

Hej

Jeg går og kigger lidt på nogle svenske (træ)huse til fornuftige penge
- hvis bare lige man kunne finde en grund. Men jo mere jeg tænker over
det, jo flere ting dukker der op, for når man bygger et nyt hus på en
ny grund, så er der vel en del der skal medregnes. Jeg tænker på
kloakering, el, vand osv. osv.

Er der nogen herinde der har begreb om omfanget på en lidt mere præcis
skala? Hvor meget er der egentlig, og hvad koster det ca., hvis der er
andre huse i nærheden?

På forhånd tak for inputs!

Mvh
Gunnar Kristiansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-08-09 07:14

On Sat, 1 Aug 2009 15:19:07 -0700 (PDT), Gunnar Kristiansen wrote:

> Jeg går og kigger lidt på nogle svenske (træ)huse til fornuftige penge
> - hvis bare lige man kunne finde en grund.

Som rergel ikke noget problem; det er udelukkende et spørgsmål om penge.

> Men jo mere jeg tænker over
> det, jo flere ting dukker der op, for når man bygger et nyt hus på en
> ny grund, så er der vel en del der skal medregnes. Jeg tænker på
> kloakering, el, vand osv. osv.

Hvor langt er du kommet i overvejelserne? Har du overhovedet kigget nærmere
på hvad det er du køber og får for pengene? Hvis det kun er et råt hus med
yder- og skillevægge, tag og evt. døre og vinduer, er der jo meget mere du
selv skal lave. Hvad med varmesystem, gulv, køkkeninventar, indretning af
badeværelse, billeder på væggene o.s.v.?
--
Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Carsten

Dato : 02-08-09 09:36

"Gunnar Kristiansen" <funkpost@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:898e407d-de30-4d17->- hvis bare lige man kunne finde en grund. Men jo
mere jeg tænker over
>det, jo flere ting dukker der op, for når man bygger et nyt hus på en
>ny grund, så er der vel en del der skal medregnes. Jeg tænker på
>kloakering, el, vand osv. osv.

Hvis du prøver at surfe nogle byggegrund på f.eks. boliga.dk eller
boligsiden.dk så vil du typisk ud af annoncen kunne se om grunden er
byggemodnet. Nogle er fuldt ud byggemodnet, og så skal du ikke tænke på
kloak, el-tilslutning etc. mens andre er enten delvis eller slet ikke
byggemodnet.
Der vil typisk stå på en ikke-byggemodnet hvad det koster at byggemodne.
Husk også fjernvarme-tilslutning hvis der er det i området. Nogle områder
har endda tvungen tilslutning.

Carsten