Padderokke og spansk pileurt.
Fra : John Paustian

Dato : 01-08-09 08:39

På grund af almen stilstand er min have nærmest overtaget af
Padderokke og spansk pileurt men dog mellem de ønskede planter samt et
par områder med Skvalderkål.
Er der en nem måde at udrydde disse såp det ønskede ikke ændres?

Mhv
JP

Fra : Tom Andersen

Dato : 02-08-09 11:29

"John Paustian" <moevle@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Nej

Padderok og skvalderkål kræver gentagen behandling med hakkejern eller kemi
Alm. Pileurt er forholdsvis nem at trække op med rode - spansk kender jeg
måske ikke...

Tom

Fra : John Paustian

Dato : 02-08-09 15:46

On 2 Aug., 12:29, "Tom Andersen" <in...@mail.dk> wrote:
> [...]
> Alm. Pileurt er forholdsvis nem at trække op med rode - spansk kender jeg

Tak for svaret , jeg må se at få en kone for der er for meget ukrudt
til en enlig.

Mhv
JP

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 03-08-09 01:29

On 1 Aug., 16:39, John Paustian <moe...@gmail.com> wrote:
> [...]
> par områder med Skvalderkål.
> Er der en nem måde at udrydde disse såp det ønskede ikke  ændres?

Sprøjtning med MCPA, det primære aktivstof i plænerens.
Kan købes i 10 liters dunk, det er RIGTIGT meget til private, men find
en flink landmang og køb ½ liter for 100 kr. den rækker længe.

--
Christian