Drivhus 9,9m2 hvem har gode priser på dem
Fra : DerGolf

Dato : 26-07-09 20:12

Hej...
Kæresten vil gerne ha' et drivhus....
Hvor køber man dem til en fornuftig pris? Jeg tænker her et på 9,9m2.

mvh Mic

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 26-07-09 21:28

"DerGolf" <no@no.no> skrev i meddelelsen
> Hej...
> Kæresten vil gerne ha' et drivhus....
> Hvor køber man dem til en fornuftig pris? Jeg tænker her et på 9,9m2.

Bilka hat ét i en rimelig kvalitet og med en rimelig sidehøjde. Det samme
har Harald Nyborg. Det er nok det samme hus med forskelligt navn. Prisen er
omkring 5500-6000.

Steen.

Fra : CC

Dato : 27-07-09 10:43

"DerGolf" skrev i meddelelsen
> Hej...
> Kæresten vil gerne ha' et drivhus....
> Hvor køber man dem til en fornuftig pris? Jeg tænker her et på 9,9m2.

Prøv at se her: http://www.juliana.com/00028/00045/

Få et med stor sidehøjde kombiner evt. med en alu. sokkel.
Plantes der i plantelkasser, så grav kasserne ned.
Det giver altsammen mere frirum til "det grønne"

Fra : Anders Majland

Dato : 27-07-09 12:57

> Få et med stor sidehøjde kombiner evt. med en alu. sokkel.

Min erfaring er at på et drivhus der udsættes for "lidt vind" er alusoklen
ikke stærk nok og de få klamper det normal gøres fast med slet ikke nok.

Og det trods at vi har en muret sokkel under alusoklen.

Efter gentagne gange at have ruder der sprang pga vindpress har jeg skruet
drivhus ramme og sokkel sammen med selvskærende skruer som man anvender til
metaltage.

Mit råd er helt klart bruge den tid der skal til at grave ned til mindst et
par sokkelsten helle vejen rundt og så støbe soklen. - Alu soklen kan så
undværes - Den har kun givet os extra arbejde med at rette det op igen efter
stormvejr ....

Og det ligger da lligevel temmeligt meget i læ:
http://majland.org/blog/?p=129 << se nederst for nyeste billede
Drivhuset ligger lige nord for gårdspladsen.

/A

Fra : DerGolf

Dato : 27-07-09 17:25

tak for jeres svar....
hilsen MIC

Fra : TT

Dato : 01-08-09 22:18

"DerGolf" <no@no.no> wrote in message
> Hej...
> Kæresten vil gerne ha' et drivhus....
> Hvor køber man dem til en fornuftig pris? Jeg tænker her et på 9,9m2.
>
> mvh Mic

Jeg vil også have et drivhus, men undrer mig over at man ikke laver dem med
fladt tag, så får man bedre ståhøjde hele vejen rundt. Tænker er det ikke
bare at bygge en carport og beklæde den med 3 lags termo plast??

-Torben

Fra : Ole V Jensen

Dato : 01-08-09 22:29

TT <trp@fjerndette-hajq.dk> wrote:

> [...]
> fladt tag, så får man bedre ståhøjde hele vejen rundt. Tænker er det ikke
> bare at bygge en carport og beklæde den med 3 lags termo plast??

Med fladt tag får man problemer med kondensvand. Det er derfor taget
skal have en hældning for at kondensen løber ned ad undersiden og ikke
drypper på planterne.

mvh
Ole-J

Fra : Jørgen S. Nielsen

Dato : 02-08-09 06:48

TT wrote:

> [...]
> med fladt tag, så får man bedre ståhøjde hele vejen rundt. Tænker er det
> ikke bare at bygge en carport og beklæde den med 3 lags termo plast??

Her kan man købe drivhuse med ståhøjde helt ude i siderne.
http://www.classicum.se/art.asp?id=39

Jeg har selv et Serralux fra Classicum, og er særdeles tilfreds med
kvaliteten. Om Mic synes priserne er fornuftige er en anden sag.

- jørgen