Client-side include
Fra : Jens

Dato : 31-07-01 21:26

Hej,

Jeg er stødt ind i et problem som jeg ikke umiddelbart kan finde en løsning
på. Jeg håber derfor, at nogle af jer kan hjælpe.

Jeg har lavet en internet løsning der kan vise vejret forskellige steder i
Danmark. Denne løsning skal anvendes hos en række kunder, der vil inkludere
den i en HTML side. Kunderne kører med forskellige tekniske løsninger, nogle
har en web server, andre har blot HTML siden som file:// i deres browser.

Min løsning returnerer en tabel med nogle oplysninger. Det er denne tabel
der skal indsættes på kundernes sider. Jeg kan ikke anvende server-side
inklude til dette da jeg ikke ved om kunderne har en webserver. Jeg går
derfor ud fra, at jeg er nødt til at anvende en form for client-side
inklude - er det korrekt.

Hvis ja, er det så en servlet der skal anvendes til dette - som f.eks.
kaldes således: <script
src="http://www.xxx.dk/servlet/weather?customer=123456">

Jeg har en masse kode på min webserver der genererer det rigtige resultat,
men problemet er at jeg ikke ved hvordan jeg skal kalde det. Det meste er
lavet som ASP kode. Hvis der skal anvendes en sevlet, så ville det optimale
være, at servlet'en kunne kalde en ASP fil med customer nummeret og derefter
returnere noget HTML kode som den modtager fra ASP siden. Kan det lade sig
gøre - hvis ja HVORDAN?

Hvis dette ike er den rigtige løsning, er der så et andet godt forslag?
På forhånd tak for hjælpen.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 04-08-01 11:01

Jens wrote:

> Hvis ja, er det så en servlet der skal anvendes til dette - som f.eks.
> kaldes således: <script
> src="http://www.xxx.dk/servlet/weather?customer=123456">

Det kan muligvis godt laves ved hjælp af en servlet, men servletten skal
køres af en webserver. Jeg tvivler på at en servlet kan eksekveres
ordentligt på en maskine der ikke køre en webserver.

> [...]
> returnere noget HTML kode som den modtager fra ASP siden. Kan det lade sig

Det er så dit næste problem. Hvis du skal køre ASP kode på hjemmesiden
_SKAL_ der være en webserver installeret.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Knud Haugaard Sørens~

Dato : 06-08-01 16:09

det lyder som om at det kan loeses med en iframe

http://www.htmlhelp.com/reference/html40/special/iframe.html