Gæt en haveplante..
Fra : Mjav

Dato : 21-07-09 15:17

Hej ng.

Ja, nu har jeg været igang med kameraet og er i tvivl om denne plante i min
have.
Jeg havde egentlig altid troet den var en form for blåbær, men det er den da
vist ikke ??

Nogen der har nogle bud??

Det skal lige siges, den er ca. 4 meter høj.

http://peecee.dk/upload/view/181949

http://peecee.dk/upload/view/181950

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-07-09 17:29

On Tue, 21 Jul 2009 16:17:26 +0200, "Mjav" <lochnees@worldonline.dk>
wrote:

> [...]
>vist ikke ??
>
>Nogen der har nogle bud??
>
>Det skal lige siges, den er ca. 4 meter høj.

Det er en gedeblad - tror den kaldes Californisk gedeblad. Kan du huske
hvilken farve blomsten har?

Nogle gedeblad er giftige - kan dog ikke huske om det også gælder denne.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Mjav

Dato : 21-07-09 17:32

"Mads Lie Jensen" <mads@gartneriet.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> hvilken farve blomsten har?
>
> Nogle gedeblad er giftige - kan dog ikke huske om det også gælder denne.

Hej Mads.

Tænkte nok du kunne svare
At tænke sig...her troede jeg, at jeg havde noget fancy i haven..og næ
nej...Gedeblad tsk tsk

Farven på blomsten kan man faktisk se på det ene billede...den er gul.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-07-09 19:58

On Tue, 21 Jul 2009 18:31:58 +0200, "Mjav" <lochnees@worldonline.dk>
wrote:

>Tænkte nok du kunne svare

>At tænke sig...her troede jeg, at jeg havde noget fancy i haven..og næ
>nej...Gedeblad tsk tsk
>
>Farven på blomsten kan man faktisk se på det ene billede...den er gul.

Så godt den blomst men forbandt den ikke lige med den busk .....
I så fald tror jeg ikke længere det er den Californiske gedeblad, men
det er helt sikkert en gedeblad af en slags.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/

Fra : Mjav

Dato : 21-07-09 20:01

> [...]
> I så fald tror jeg ikke længere det er den Californiske gedeblad, men
> det er helt sikkert en gedeblad af en slags.

Ja, det er faktisk lidt sjovt, for jeg syntes dens blomster lignede en
kaprifolie
Og det er jo ikke så sært endda, hvis de er i familie.

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 21-07-09 20:22

On Tue, 21 Jul 2009 21:01:09 +0200, "Mjav" <lochnees@worldonline.dk>
wrote:

>Ja, det er faktisk lidt sjovt, for jeg syntes dens blomster lignede en
>kaprifolie

Også mig, troede det var en kaprifolie som havde "forvildet" sig ind i
billedet.

>Og det er jo ikke så sært endda, hvis de er i familie.

De er netop i familie med hinanden.
Gartneriet - http://www.gartneriet.dk/