Nyt skur, isolere eller ikke
Fra : TT

Dato : 21-07-09 13:05

Jeg er ved at bygge et skur, og kan ikke blive enig med mig selv om jeg
gider at smide 100mm. isolering idet, det bliver ved ikke frostfrit af at
være isoleret, men hvad hvis man undlader at isolere mod jord, og isolerer
resten, vil det kunne hodle det frostfrit, eller hvad syntes i ??

-Torben

Fra : Carsten

Dato : 21-07-09 14:16

"TT" <trp@fjerndette-hajq.dk> wrote in message
> [...]
> være isoleret, men hvad hvis man undlader at isolere mod jord, og isolerer
> resten, vil det kunne hodle det frostfrit, eller hvad syntes i ??

hvis jeg skulle bygge skur (igen) så ville jeg starte ud med at isolere mod
jord og så (i første omgang) spare at isolere selve "bygningen". Det er
noget nemmere at gøre skuret (næsten) frostfrit hvis det "bare" er at sætte
nogle batts op af væggene end det er at grave skuret ud igen.

Carsten

Fra : TT

Dato : 22-07-09 10:06

"Carsten" <carsten@noexists.dk> wrote in message
> [...]
> er noget nemmere at gøre skuret (næsten) frostfrit hvis det "bare" er at
> sætte nogle batts op af væggene end det er at grave skuret ud igen.

Ja, det er rigtigt, men vil bar jord ikke være med til at holde temperaturen
oppe??

-Torben

Fra : Ukendt

Dato : 21-07-09 14:24

> [...]
> være isoleret, men hvad hvis man undlader at isolere mod jord, og isolerer
> resten, vil det kunne hodle det frostfrit, eller hvad syntes i ??

Jeg har haft samme dilemma, har et skur hvor den ene væg er selve huset.
Jeg isolerede derfor de 3 øvrige vægge, men ikke gulvet (der lagde jeg blot
fliser på stagilgrus og grus)

Hvis der udenfor er under minus 8 til minus 6 grader, kan temperaturen i
skuret snige sig lige under de 0 grader.
Da jeg opbevarer maling i skuret, har jeg derfor en mini-olieradiator med
termostat, og hvis den står på Minimum, er temperaturen altid + et par
grader.
Den bruger næsten ikke noget i strøm , for den aktiverer kun sig selv i ca.
15-20 minutter på de koldeste nætter.
/J
NB! Det er muligt den fjerde væg, altså selve huset, afgiver en smule varme.
Døren er iøvrigt også isoleret (en rigtig yderdør)

Fra : TT

Dato : 22-07-09 10:07

<jh> wrote in message news:4a65c176$0$15896$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> [...]
> NB! Det er muligt den fjerde væg, altså selve huset, afgiver en smule
> varme. Døren er iøvrigt også isoleret (en rigtig yderdør)

Tak for det, det fik mig til at tænke over hvorfor jeg vil have det
frostfrit - jeg skal ikke have maling derude, men mest havemaskiner, benzin
osv. Maling står i kælderen.

-Torben

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-07-09 10:50

TT wrote:

> Tak for det, det fik mig til at tænke over hvorfor jeg vil have det
> frostfrit - jeg skal ikke have maling derude, men mest havemaskiner,
> benzin osv. Maling står i kælderen.

Så er der ikke nogen grund til at isolere skuret.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk

Fra : TT

Dato : 22-07-09 13:08

"Erik Ginnerskov" <erik.ginnerskov@live.dk> wrote in message

> Så er der ikke nogen grund til at isolere skuret.
>
> --
> Med venlig hilsen
> Erik Ginnerskov
> http://hjemmesideskolen.dk - http://ginnerskov.dk
> http://html-faq.dk

Det håbede jeg også... tak for det - hvis jeg skal stå og rode derude må jeg
sætte terrasse varmeren derud
-Torben

Fra : Bagmanden

Dato : 21-07-09 19:41

"TT" <trp@fjerndette-hajq.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> være isoleret, men hvad hvis man undlader at isolere mod jord, og isolerer
> resten, vil det kunne hodle det frostfrit, eller hvad syntes i ??

Der findes masser af byggetegninger der viser hvordan og hvilke materialer
og dimensioner

Lav en sandbund, stamp/vibrer godt, læg "Sundolit"plader (kapilærbrydende)
oven på sandet, læg en fugtmembram ovenpå, læg isolering, læg gulv. Simpel
men effektiv.

Jeg forudsætter at du sætter lecablokke som fundament.

Isoler vægge, få fat i en "fornuftig" yderdør.

Du vil ikke fortryde ét sekund at du gik de ekstra meter!!

Husk at hæfte bundrem med tagrem med metalbånd ell. lign.

Rigtig god fornøjelse med sommerprojektet!

se mit eget projekt, som ovenover beskrevet: http://zillyink.dk/carport.htm
--
F.B.

Fra : TT

Dato : 22-07-09 10:16

"Bagmanden" <zillyink@fjerndettehotmail.com> wrote in message
> "TT" <trp@fjerndette-hajq.dk> skrev i meddelelsen
>
> Der findes masser af byggetegninger der viser hvordan og hvilke materialer
> og dimensioner
Dem har jeg ikke haft held til at finde...

> Lav en sandbund, stamp/vibrer godt, læg "Sundolit"plader (kapilærbrydende)
> oven på sandet, læg en fugtmembram ovenpå, læg isolering, læg gulv. Simpel
> men effektiv.
Jeg skal have hævet gulv, pga. hældning på grunden - så det er muligt at
isolere uden at grave for meget. Hvorofr isolering ovenpå sondulit - det
isolerer i sig selv.

> Jeg forudsætter at du sætter lecablokke som fundament.
Nope kun delvist, en hist og her med en rem ovenpå.. Skuret er en
trækonstruktion med stopler i jord eller på stolpesko. Men gulvet vil som
nævnt være hævet over jordhøjde

> Isoler vægge, få fat i en "fornuftig" yderdør.
>
> Du vil ikke fortryde ét sekund at du gik de ekstra meter!!
>
> Husk at hæfte bundrem med tagrem med metalbånd ell. lign.
Tror ikke det er nødvendigt, der kan ikke komme meget vind der hvor det skal
stå, samtidig skal der være tagpap på, og topremmen er boltet til stolperne,
som er sat i beton.

> Rigtig god fornøjelse med sommerprojektet!
tak.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-07-09 20:27

TT wrote:
> men hvad hvis man undlader at isolere
> mod jord, og isolerer resten, vil det kunne hodle det frostfrit,

Hvis der ikke er en varmekilde i skuret, vil isolering ikke hindre frost i
skuret. Isoleringen vil højest kunne sinke frostens indtrængen.

Erik Ginnerskov
http://html-faq.dk