AEG Økomat
Fra : tofran

Dato : 22-06-09 05:22

Hej,

Jeg har en AEG Økomat 76..., hvor jeg får en C1 fejl i begyndelsen af
programmet. Den kommer efter den har tømt vaskemaskinen for vand og
påfylder den. Den lyder som vandet fylder langsomt på, hvilket får
fejlen til at komme. Jeg kan fortsætte programmet ved at trykke på
startknappen igen indtil den får fyldt maskinen op, det kan tage op
til 3-4 minutter. Når først det er sket. Forsætter programmet uden
fejl. Forskellen på den initielle påfylding og de efterfyldende
påfyldninger er vandtrykket. De efterfyldende vand påfyldninger lyder
kraftigt og normalt, mens den initielle lyder meget langsomt.

Det lyder mærkeligt at vandet har forskellig tryk afhængig af hvor i
programmet det er. Sådan var det heller ikke i begyndelsen, det ser
bare ud til at blive værre for hver gang. Er det noget filter der skal
renses eller ??

Er der nogen der har erfaring med det og som kan give en nybegynder
lidt hjælp.

Tak på forhånd.

/Tom Frank

Fra : Kirsten Jensen

Dato : 22-06-09 08:16

On 22 Jun., 13:21, tofran <tof...@gmail.com> wrote:
> [...]
> renses eller ??
>
> Er der nogen der har erfaring med det og som kan give en nybegynder

Hej

Prøv at læse i din brugsanvisning - er den væk kan du nok finde den
her:

http://www.aeg-electrolux.dk/node482.asp

Jeg mener bestemt at der findes en fejlliste i deres brugsanvisninger
så man se hvad problemet er.

hilsen

Ann