Skovjordbær til at holde ukrudt nede - hvo~
Fra : Jakob Munck

Dato : 22-06-09 08:45

I min have er der en del ukrudt ("skvadderkål"), som jeg godt til have holdt
nede. Jeg ved at skovjordbær er en god plante, som dækker jorden og er i
stand til at holde ukrudt nede. Det vil jeg nok prøve.

Men her er så mine spørgsmål:

- hvornår skal disse skovjordbær plantes?

- lige nu er der ukrudt i 20-30 cm. højde. Kan jeg bare vende jorden, trampe
den til at plante disse jordbær? Eller risikerer jeg så ikke, at ukrudtet
vokser hurtigst og slår de nye jordbærplanter ihjel?

Gode råd søges.

v.h.
Jakob

Fra : O.L

Dato : 22-06-09 15:36

"Fjern" ukrudtet med roundup, og om 1 - 2 måneder er der masser af
stiklinger at få. Plant dem, og hjælp dem det første års tid, derefter ser
du bare emkelte græsstrå som er nemme lige at rykke op.

Fra : Pia

Dato : 23-06-09 02:03

On 22 Jun., 09:45, "Jakob Munck" <jm2_FjernDe...@webspeed.dk> wrote:
> [...]
> den til at plante disse jordbær? Eller risikerer jeg så ikke, at ukrudtet
> vokser hurtigst og slår de nye jordbærplanter ihjel?

Jeg har en stor del af haven dækket af skovjordbær, og jeg startede
vel med et par planter for 4 år siden. Lige nu er der masser af lækre
bær. Nå, men det er mit indtryk, at du kan plante dem nårsomhelst, og
de er nærmest ikke til at holde nede.

Mvh
Pia