Overtræk til havebordplade ø110 cm
Fra : Mogens

Dato : 21-06-09 09:43

Jeg har forgæves lusket rundt i diverse byggemarkeder for at finde et
overtræk til en teakbordplade Ø110cm. Der findes mange som dækker et
helt bord/stolesæt, men jeg ønsker kun et overtræk til selve teakpladen.
Findes det (helst i en brun eller grå jordfarve da det er på en
naturgrund og stolene er beigebrun flet)?

Fra : Lars

Dato : 21-06-09 16:58

Mogens skrev:
> [...]
> Findes det (helst i en brun eller grå jordfarve da det er på en
> naturgrund og stolene er beigebrun flet)?

Det skulle være muligt at finde en vokdug i det format, men det kommer
nok muligvis til at knibe med farven. De plejer at vætre rimelig kulørte.

Fra : Mogens

Dato : 21-06-09 19:55

Lars wrote:

> Det skulle være muligt at finde en vokdug i det format, men det kommer
> nok muligvis til at knibe med farven. De plejer at vætre rimelig kulørte.
Præcis. Min hustru kom glad og fro hjem med sådan en krabat, men dels
var den netop for spraglet og dels skal den på en eller anden måde
fastgøres (klammer el.lign). Derfor var det smartere om der fandtes en
præfabrikeret løsning evt. med en snøring til at holde den på plads i
det typiske danske blæsevejr.

Fra : CC

Dato : 21-06-09 21:15

"Mogens" skrev i meddelelsen ...
> [...]
> bord/stolesæt, men jeg ønsker kun et overtræk til selve teakpladen. Findes
> det (helst i en brun eller grå jordfarve da det er på en naturgrund og

Prøv "Jysk", "Bilka Havecenter" etc. Alternativ er symaskinen og voksdugen.
Har du "kassen" kan du gå til en sejlmager

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 21-06-09 22:10

> [...]
> bord/stolesæt, men jeg ønsker kun et overtræk til selve teakpladen. Findes
> det (helst i en brun eller grå jordfarve da det er på en naturgrund og

Du skal bare huske at tage det af rimelig ofte. Ellers får du skjolder på
pladen, og det er ikke specielt kønt. Står det på en hel vinter, så er
pladen fedtet til med svampe og alger.

Mvh Maria