Hæksaks af den manuelle type?
Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-06-09 05:17

Hejsa

Hvor kan man erhverve sig en mauel hæksaks af et lidt mere
professionelt tilsnit?
Har en enkelt gammel hæksaks der stadig fungerer ok, men jeg kunne nu
godt tænke mig en ekstra
Dem jeg normalt kommer i nærheden af (i byggemarkeder) der bøjet
bladene bare man kigger på dem og så klipper de ikke ret meget
efterfølgende
Helst en webshop eller forretning der kan sende

Tak på forhånd :)

- Peter (pnr 7000)

Fra : Niels Jacobsen

Dato : 21-06-09 04:42

Peter Lykkegaard wrote:
> [...]
> efterfølgende
> Helst en webshop eller forretning der kan sende

http://www.lytek.dk/shop/beskaerevaerktoej-83c1.html

M.v.h
Niels

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-06-09 04:48

Niels Jacobsen skrev

> http://www.lytek.dk/shop/beskaerevaerktoej-83c1.html

Ahh en Freund 1954 hækkesaks (375,-) det ligner mistænelig meget den
jeg har :)
http://www.lytek.dk/shop/freund-haekkesaks-56cm-1245p.html

- Peter

Fra : Finn Hybjerg Hansen

Dato : 22-06-09 10:05

> [...]
> efterfølgende
> Helst en webshop eller forretning der kan sende

Fiskars har vist udviklet lidt på disse, noget med udveksling m.m.
Google på fiskars hækkesaks gav mig bl.a. dette link.

http://www.fiskars.com/DK/Have/Besk%C3%83%C2%A6ring/H%C3%83%C2%A6kkesakse/Product+Detail5b80.html

Om de så er gode ved jeg ikke - har aldrig klippet hæk med håndkraft.

/Finn

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-06-09 18:39

In news:4A3F493C.9090304@es.aau.dk,
Finn Hybjerg Hansen <fhh@es.aau.dk> typed:

Jeg købte en med dobbelt udveksling til min mand for et par år siden, og han
er vældig glad for den. Udvekslingen bevirker at man næsten ikke skal bruge
kraft til at klippe. Vi har kun en ganske kort hæk i indkørslen, så vi har
ikke brug for en elektrisk hækkeklipper.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 22-06-09 03:41

Finn Hybjerg Hansen skrev

> Fiskars har vist udviklet lidt på disse, noget med udveksling m.m.
> Google på fiskars hækkesaks gav mig bl.a. dette link.

De hæksakse jeg har haft købt med blade af den tykkelse som fiskars
har er alle begyndt at bøje i bladet efter en dags tid
Jeg har ikke tænkt mig at teste fiskars for at se om den skulle være
bedre :)

> Om de så er gode ved jeg ikke - har aldrig klippet hæk med håndkraft.

De tager ca samme tid medmindre man investerer i et eller andet
monsteruhyre der koster en bondegård

Jeg har den "lille" udfordring at affaldet fra hækken skal køres til
genbrug på en cykel trailer der må laste 100kg
Arbejdsgangen passer mig så nogenlunde med den manuelle og vedligehold
etc er ulige meget nemmere
Også sparer jeg tiden og pengene i motioncenteret :)

- Peter

- Peter