hvad kræves der Extra ved iphone brug ??
Fra : jagge

Dato : 20-06-09 12:56

Hey

jeg vil da gerne have et bud på hvad der kræves af ekstra investeringer
når man investerer i en iphone ??

Alstå alt det der med at synce via web, kan det gøres uden apple
abonnement til en bedre pris ??

Hvad er pros and cons ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-06-09 13:25

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> [...]
> når man investerer i en iphone ??
>
> Alstå alt det der med at synce via web, kan det gøres uden apple

Hvis du kan finde en hosted exchange med activeSync til billigere end
MobileMe så måse ..

Du kan nok også lave visse ting med Google (f.eks. Caldav med Google
Calendar)

/thomas

Fra : jagge

Dato : 20-06-09 17:42

> Hvis du kan finde en hosted exchange med activeSync til billigere end
> MobileMe så måse ..

Ehh ja det var hvad jeg spurgte om ?? Jeg er ikke klar over hvad det
egentlig er man mangler af funktionalitet hvis man IKKE har mobile me,
hvad er det man får ??

mvh

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-06-09 17:48

> Ehh ja det var hvad jeg spurgte om ?? Jeg er ikke klar over hvad det
> egentlig er man mangler af funktionalitet hvis man IKKE har mobile me,
> hvad er det man får ??

Du får mulighed for at dine kontakter, din mail og din kalender bliver
syncet/pushet/skubbet automatisk imellem din mac, din iPhone og MobileMe
(online interface) så de altid alle har de samme data.

Det samme kan du gøre med f.eks. en Exchange server, eller en anden
server der understøtter ActiveSync protokollen.

Du kan også gøre det til en vis grad med Googles services.

Alternativt kan du bare synce disse ting direkte til din mac, via kabel.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 20-06-09 20:10

> Det samme kan du gøre med f.eks. en Exchange server, eller en anden
> server der understøtter ActiveSync protokollen.

Hvordan gør man egentlig det ?

Altså på min arbejdsplads kører vi exchange/outlook kræver det bare at
jeg har mine konto indstillinger så kan man køre det sammen ?

MVH

Jakob

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-06-09 20:14

> Hvordan gør man egentlig det ?
>
> Altså på min arbejdsplads kører vi exchange/outlook kræver det bare at
> jeg har mine konto indstillinger så kan man køre det sammen ?

Din IT afdeling skal have ActiveSync konfigureret og slået tl på din
konto .. de kan nok også fortælle dig serveradresse og andre relevante
info.

/thomas

Fra : jagge

Dato : 21-06-09 18:35

> Din IT afdeling skal have ActiveSync konfigureret og slået tl på din
> konto .. de kan nok også fortælle dig serveradresse og andre relevante
> info.

Ok takker

MVH

Jakob

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 21-06-09 11:19

> Hvordan gør man egentlig det ?

> Altså på min arbejdsplads kører vi exchange/outlook kræver det bare at
> jeg har mine konto indstillinger så kan man køre det sammen ?

I skal have "Outlook Web Access" eller "Web Services for Exchange" (Sidst-
nævnte kræver Exchange 2007 r2) i luften og helst også externet (evt via
en af de VPN protokoller som iPhone understøtter).

Deudover skal Active sync være enablet på din AD konto. Tal med din system
dims om det er noget der understøttes.

--
Morten Reippuert Knudsen

Fra : jagge

Dato : 21-06-09 18:35

> [...]
> en af de VPN protokoller som iPhone understøtter).
>
> Deudover skal Active sync være enablet på din AD konto. Tal med din system

Ahh ok takker.

Altså som det er nu kan jeg snildt sætte en konto op på mail hvor jeg
henter adressebog etc via outlook er alt så slået til eller er det ikke
så simpelt ?

MVH

Jakob

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-09 07:06

> Du kan nok også lave visse ting med Google (f.eks. Caldav med Google
> Calendar)

Man skal så også bruge toodledo.

Ved eksempelvis den eneste PIM på iPhone. Pocket Informant.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Michael Knudsen

Dato : 21-06-09 00:39

On Jun 20, 1:56 pm, ja...@noname.invalid (jagge) wrote:

> Alstå alt det der med at synce via web, kan det gøres uden apple
> abonnement til en bedre pris ??

Google lancerede for noget tid siden Google Sync, og det fungerer som
en drøm. Mine Google kalendere og mine kontakter syncer via fetch/push
helt uden problemer.

Det kræver naturligvis, at du bruger Googles tjenester.

--
Michael Knudsen