Find min phøne
Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 06:36

Smart, hvis man bruger Push

<http://www.apple.com/mobileme/news/2009/06/find-my-iphone-now-available
..html>

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-09 08:39

> Smart, hvis man bruger Push
>
> <http://www.apple.com/mobileme/news/2009/06/find-my-iphone-now-available
> .html>

Kræver dog at 3G er slået til på apparatet.

PS. At kalde en iPhone for en »phøne« gør sig måske godt på husmændenes
kro, men vanskeliggør søgning ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 09:44

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Kræver dog at 3G er slået til på apparatet.

Øhh.....ikke forstået, for alle iPhones i Danmark benytter sig da af 3G,
eller er vi ude i noget iPod Touch? For hvem vil da have en iPhone 3G,
uden at /bruge/ 3G???????

> PS. At kalde en iPhone for en »phøne« gør sig måske godt på husmændenes
> kro, men vanskeliggør søgning ...

Skal udtales på fransk og skal ej søges på ) [føøønn..]. Fantasi,
tankespind og kreativitet er /store/ størrelser. Større end hele verdens
tekniske & teknologiske regelapparat .

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-09 09:56

> Øhh.....ikke forstået, for alle iPhones i Danmark benytter sig da af 3G,
> eller er vi ude i noget iPod Touch? For hvem vil da have en iPhone 3G,
> uden at /bruge/ 3G???????

Man kan skam slå 3G fra i Indstillinger. iPhone fungerer stadig som
telefon [her skal Fly-funktionen slås til hvis den funktionalitet skal
fjernes], og batteriet holder efter sigende 4-5 gange længere.

Når jeg til sensommeren er på ferie i Schweiz kan det da godt være at
jeg slår 3G fra, i stedet for blot dataroaming. Da Telia ikke har
3G-antenner dér burde den eneste forskel vel være at batteriet holder,
øh, længere ...

Skulle man fare vild på fjeldet kan man altid slå det til igen, gå ind
på gps - og tage sit kompas frem.

> Skal udtales på fransk og skal ej søges på ) [føøønn..]. Fantasi,
> tankespind og kreativitet er /store/ størrelser. Større end hele verdens
> tekniske & teknologiske regelapparat .

But then google will /not/ be your friend .
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 10:13

> Man kan skam slå 3G fra i Indstillinger. iPhone fungerer stadig som
> telefon [her skal Fly-funktionen slås til hvis den funktionalitet skal
> fjernes], og batteriet holder efter sigende 4-5 gange længere.

OK

> [...]
> jeg slår 3G fra, i stedet for blot dataroaming. Da Telia ikke har
> 3G-antenner dér burde den eneste forskel vel være at batteriet holder,

Da jeg sidste år i uge 42 var i Schweiz, havde jeg roaming slået til -
det fungerede perfekt.

Hvor skal du hen og hvornår - min barndomsven, Gerhard Sutter, høster
vin i ugerne omkring 41 - 44, og alle er altid velkomne. Jeg kan
introducere dig?

Han bor i Balgach, kanton St. Gallen - man kan cykle til Østrig på ti
minutter.

> Skulle man fare vild på fjeldet kan man altid slå det til igen, gå ind
> på gps - og tage sit kompas frem.

Nå, så skal du længere vestpå?

> But then google will /not/ be your friend .

Right my friend, and my life does not depend on Google )

M.

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 10:38

> OK

> Da jeg sidste år i uge 42 var i Schweiz, havde jeg roaming slået til - det
> fungerede perfekt.

Var det helt uproblematisk at bruge din telefon med Telia i udlandet?

/Flemming

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 10:58

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Var det helt uproblematisk at bruge din telefon med Telia i udlandet?

> /Flemming

Ja - alt virkede - vi googlede - vi wikipediaede - vi youtubeede - vi
ringede hjem - alt virkede.

M.

Fra : jagge

Dato : 20-06-09 12:53

> Ja - alt virkede - vi googlede - vi wikipediaede - vi youtubeede - vi
> ringede hjem - alt virkede.

hvad med prisen, har jo hørt horror historier om roaming :0)

MVH

Jakob

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 13:09

jagge <jagge@noname.invalid> wrote:

> hvad med prisen, har jo hørt horror historier om roaming :0)
>
> MVH
>
> Jakob

Jo, det var lidt dyrt - husker svagt noget med kr. 300,- for syv dage,
oveni abonnementet, men det var jo ferie

M.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-06-09 22:13

> Jo, det var lidt dyrt - husker svagt noget med kr. 300,- for syv dage,
> oveni abonnementet, men det var jo ferie

Jeg var i Belgien i tre dage i januar og fik en regning på kr. 700,- for
roaming. Jeg synes bare, jeg hentede lidt e-mail og brugte Kort lidt.
Det bliver åbenbart hurtigt dyrt, men man bliver jo også advaret, før
man slå data-roaming til på iPhone.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jon

Dato : 21-06-09 09:06

> [...]
> roaming. Jeg synes bare, jeg hentede lidt e-mail og brugte Kort lidt.
> Det bliver åbenbart hurtigt dyrt, men man bliver jo også advaret, før

Norske Netcom ser ut til å ta NOK 24,- pr MB. Det blir det hurtig penger
av.
--
/Jon
echo 2158763865260324601368798814368778P | dc

Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-09 11:08

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Var det helt uproblematisk at bruge din telefon med Telia i udlandet?

Det har det været for mig. I UK og Berlin.

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Flemming Rubini

Dato : 20-06-09 11:30

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Det har det været for mig. I UK og Berlin.

Slår du noget fra når rejser?

--
Venlig hilsen
Flemming Rubini

Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-09 11:34

Flemming Rubini <012008fr@gmail.com> wrote:

> Slår du noget fra når rejser?

Det var en gammel Nokia 3410. Den kunne alligevel kun klare samtaler og
sms. Jeg slår simpelthen dataroaming fra i Schweiz; er der wifi i det
tårn vi skal sove i, kan jeg alligevel se e-mails mv.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 13:15

> Det var en gammel Nokia 3410. Den kunne alligevel kun klare samtaler og
> sms. Jeg slår simpelthen dataroaming fra i Schweiz; er der wifi i det
> tårn vi skal sove i, kan jeg alligevel se e-mails mv.

Naboen havde også WiFi, men jeg kunne ikke lokke min mormors brors
datter til at spørge om password´et, og så virker WiFi jo ikke

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-09 06:36

> Naboen havde også WiFi, men jeg kunne ikke lokke min mormors brors
> datter til at spørge om password´et, og så virker WiFi jo ikke

Især ikke når man selv ikke /tør/ ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 20-06-09 11:08

> OK

> Da jeg sidste år i uge 42

Åeh, i efterårsferien! Men ungerne?

> var i Schweiz, havde jeg roaming slået til - det fungerede perfekt.

Det tvivler jeg ikke på; international dataroaming er bare hulens dyrt.

> Hvor skal du hen og hvornår - min barndomsven, Gerhard Sutter, høster
> vin i ugerne omkring 41 - 44, og alle er altid velkomne. Jeg kan
> introducere dig?

Kandersteg Pfadfinderzentrum.

Enten er de blevet helt anglicerede, eller også er det et 4-sproget
lands forsøg på at slippe uden om flersprogetheden:

<http://www.kisc.ch/>

> Han bor i Balgach, kanton St. Gallen - man kan cykle til Østrig på ti
> minutter.

> Nå, så skal du længere vestpå?

Næh, kun til Zürich Lufthavn og så videre med tog til Kandersteg. Og
tilbage igen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 13:23

> Åeh, i efterårsferien! Men ungerne?

Yep - med ungerne og det rødhårede spektakel

> Det tvivler jeg ikke på; international dataroaming er bare hulens dyrt.

Ja, lidt

> Kandersteg Pfadfinderzentrum.

Nåeh....det er jo i bjørnekantonen Bern. Der er smukt

> Næh, kun til Zürich Lufthavn og så videre med tog til Kandersteg. Og
> tilbage igen.

Jo, i forhold til St. Gallen skal du meget længere syd-/vestpå, men du
får garanteret en dejlig tur - hils mit Mutterland

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-09 06:36

> Jo, i forhold til St. Gallen skal du meget længere syd-/vestpå, men du
> får garanteret en dejlig tur - hils mit Mutterland

Schweizertysk mor ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : KentBM

Dato : 20-06-09 11:53

Morten Lind skrev:

> Øhh.....ikke forstået, for alle iPhones i Danmark benytter sig da af 3G,
> eller er vi ude i noget iPod Touch? For hvem vil da have en iPhone 3G,
> uden at /bruge/ 3G???????
Jo, tak. Jeg bruger heller ikke 3G på min TyTN II. Og den har kostet det
samme som en iPhone i ren indkøb.

Jeg har brug for normalt opkald, SMS, GPS (TomTom) og
kalenderfunktioner. Intet af disse kræver 3G.

--

Kent

Fra : Morten Lind

Dato : 20-06-09 13:27

KentBM <kentF_JERNmagnussen@aim.com> wrote:

> Jo, tak. Jeg bruger heller ikke 3G på min TyTN II. Og den har kostet det
> samme som en iPhone i ren indkøb.

> Jeg har brug for normalt opkald, SMS, GPS (TomTom) og
> kalenderfunktioner. Intet af disse kræver 3G.

Nu ved jeg ikke, hvad en TyTN ll er, men hvis det er en PDA som iPhone,
så skal den vel på internettet gennem telefonsystemet for at bruge GPS?

M.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-09 06:36

> Nu ved jeg ikke, hvad en TyTN ll er, men hvis det er en PDA som iPhone,
> så skal den vel på internettet gennem telefonsystemet for at bruge GPS?

Ja, TomTom kræver nok 3G ...

--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Lyrik

Dato : 20-06-09 09:53

""Per Rønne"" <per@RQNNE.invalid> skrev i meddelelsen

> Kræver dog at 3G er slået til på apparatet.
>
> PS. At kalde en iPhone for en »phøne« gør sig måske godt på husmændenes
> kro, men vanskeliggør søgning ...
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Din underspillede humoristiske sans er sikkert nødvendig for en
"Operaelsker?"

MvH
Jens

Fra : Jon

Dato : 20-06-09 19:27

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Kræver dog at 3G er slået til på apparatet.

Nei.

Men det krever Push, som tapper batteriet utrolig hurtig.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-06-09 19:46

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Nei.
>
> Men det krever Push, som tapper batteriet utrolig hurtig.

Definer "hurtigt" .. jeg har 3G og push slået til og den holder nemt en
"normal" arbejdsdag (8-19)

/thomas

Fra : Jon

Dato : 20-06-09 20:05

> Definer "hurtigt" .. jeg har 3G og push slået til og den holder nemt en
> "normal" arbejdsdag (8-19)

Jeg har det som regel slått av (begge deler) og da varer batteriet i
alle fall et fullt døgn. Og ganske særlig merker jeg det når telefonen
ellers er inaktiv, som om natten. En natt uten lader tilkoblet, med Push
på, etterlater batteriet halvtomt. Uten Push kan jeg ikke se det har
vært brukt.

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 20-06-09 20:14

> [...]
> er inaktiv, som om natten. En natt uten lader tilkoblet, med Push på,
> etterlater batteriet halvtomt. Uten Push kan jeg ikke se det har vært

hvis jeg ikke bruger min og bare lader den ligge, men med push slået
til, kan den holde standby ca. en weekend fra fredag aften til mandag
morgen ...

/thomas

Fra : Jon

Dato : 20-06-09 21:20

> hvis jeg ikke bruger min og bare lader den ligge, men med push slået
> til, kan den holde standby ca. en weekend fra fredag aften til mandag
> morgen ...

Hm. Ikke min erfaring, men jeg skal forsøke igjen.

Fra : Henrik Münster

Dato : 20-06-09 22:13

> Definer "hurtigt" .. jeg har 3G og push slået til og den holder nemt en
> "normal" arbejdsdag (8-19)

Det er da også hurtigt for en mobiltelefon. Min gamle SonyEricsson holdt
nemt en arbejdsuge. Men OK, så var der heller ikke så meget grund til at
tage den frem og åbne den mange gange i løbet af dagen, for den kunne jo
ikke noget ud over at ringe.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-09 06:36

> [...]
> nemt en arbejdsuge. Men OK, så var der heller ikke så meget grund til at
> tage den frem og åbne den mange gange i løbet af dagen, for den kunne jo

Ja, jeg bruger den jo såvel som regnemaskine, PIM [flere gange dagligt]
og som ordbog, især Shorter Oxford English Dictionary.

Og så som leksikon og en helt masse andet ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 21-06-09 09:06

> Ja, jeg bruger den jo såvel som regnemaskine, PIM [flere gange dagligt]
> og som ordbog, især Shorter Oxford English Dictionary.
>
> Og så som leksikon og en helt masse andet ...

Likevel er det ganske sjarmerende at min gamle Nokia 1201 (?) kunne
ringe og ringes fra mange ganger daglig, sende og motta kanskje 10-20
sms om dagen og brukes som vekkeklokke hver dag, og likevel holde en
uke. Fremskritt har sin pris.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-09 06:36

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> Nei.
>
> Men det krever Push, som tapper batteriet utrolig hurtig.

Jeg prøvede i går; med 3G slået fra virker det ikke, med 3G slået til
virker det. Og jeg rørte aldrig ved Push.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Jon

Dato : 21-06-09 09:06

Per Rønne <per@RQNNE.invalid> wrote:

> Jeg prøvede i går; med 3G slået fra virker det ikke, med 3G slået til
> virker det. Og jeg rørte aldrig ved Push.

OK - da krever det ny test. I så fall handler det om at 3G må være slått
på /til på telefonen, ikke i nettet, for det fungerte nemlig uten
3G-abonnement.

Fra : Per Rønne

Dato : 21-06-09 09:42

Jon <see_signature@invalid.com> wrote:

> OK - da krever det ny test. I så fall handler det om at 3G må være slått
> på /til på telefonen, ikke i nettet, for det fungerte nemlig uten
> 3G-abonnement.

Måske fordi du så er på EDGE?
--
Per Erik Rønne