Tilpasning af køkkenfronter
Fra : Mogens

Dato : 18-06-09 09:31

Jeg har fået et par skuffefronter hvor jeg er nødt til at få lavet 2
stk. 10 mm huller til de plasticpropper hvori skuffen skal fastgøres.

Det er selvfølgelig vigtigt at hullerne er ret præcist 10 mm i diameter,
og afstanden fra det fabriksborede hul skal også holdes præcist, så
spørgsmålet er kan man selv gøre dette, eller skal det overlades til en
snedker med proff. udstyr (som jo koster minimum 1000 kr bare for at få ud)?

Alternativt kan man køre ind til et træværksted og få sådan noget udført
til en rimelig penge (Silkeborg)?

Fra : Ole V Jensen

Dato : 18-06-09 16:58

Mogens <no@mail.com> wrote:

> [...]
> snedker med proff. udstyr (som jo koster minimum 1000 kr bare for at få ud)?

Det er ikke det store problem at gøre selv.

Start med at bore et hul i et stykke tykt træ 12-15 mm, mdf eller
lignende. Vær sikker på at det er vinkelret.
Dette stykke kan du så bruge som borelære for dine huller, da boret ikke
kan skride. Spænd "borelæreren" fast mens du borer
Brug et 10 mm træbor med centerspids.

Sådan ville jeg sikkert gøre det.

mvh
Ole-J

Fra : Mogens

Dato : 18-06-09 17:29

Ole V Jensen wrote:

> [...]
> Dette stykke kan du så bruge som borelære for dine huller, da boret ikke
> kan skride. Spænd "borelæreren" fast mens du borer

Lyder fornuftigt! Det eneste problem er det skal være vinkelret, men jeg
må prøve mig frem.

Fra : Ole V Jensen

Dato : 18-06-09 18:20

Mogens <no@mail.com> wrote:

> Lyder fornuftigt! Det eneste problem er det skal være vinkelret, men jeg
> må prøve mig frem.

Kan du ikke låne en borestander, eller lade en der har en borestander
bore hullet for dig?

mvh
Ole-J