|
| Skift fra TDC til Fullrate eller.. Fra : Mort1s1 |
Dato : 16-06-09 19:24 |
|
Jeg overvejer at udskifte mit TDC bredbånd, til en billigere udbyder, f.eks.
til Fullrate (6 / 512), er det det rigtige eller er der bedre muligheder.
Jeg ved godt at FullRate også er TDC, men det givel vel så sikkerhed for at
det virker!?
Mort1s1
| |
Frank Damgaard (16-06-2009)
| Kommentar Fra : Frank Damgaard |
Dato : 16-06-09 19:42 |
|
Mort1s1 skrev:
> Jeg overvejer at udskifte mit TDC bredbånd, til en billigere udbyder,
> f.eks. til Fullrate (6 / 512), er det det rigtige eller er der bedre
> muligheder. Jeg ved godt at FullRate også er TDC, men det givel vel så
> sikkerhed for at det virker!?
tja, jeg har nu haft fullrate i 2½ år og er ganske tilfreds.
og fast IP og telefoni er med i prisen.
men det er jo via det gamle TDC-kobber, så om du kan få 6M/512K
er jo ikke til at vide før du prøver...
Vær opmærksom på at fullrate ikke tilbyder webhotel, mailhotel
eller newsserver, så det skal du selv finde ude i byen
Og du betaler via dankort, så vidt jeg ved kan man ikke betale
efter regning eller via PBS.
| |
Per Rønne (16-06-2009)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 16-06-09 21:08 |
|
Frank Damgaard <frank_news@milpent.dk> wrote:
> Og du betaler via dankort, så vidt jeg ved kan man ikke betale
> efter regning eller via PBS.
Der bliver trukket automatisk ... simpelthen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est
| |
Jens Jensen (16-06-2009)
| Kommentar Fra : Jens Jensen |
Dato : 16-06-09 21:06 |
|
Mort1s1 skrev, Den 16-06-2009 20:23:
> Jeg overvejer at udskifte mit TDC bredbånd, til en billigere udbyder,
> f.eks. til Fullrate (6 / 512), er det det rigtige eller er der bedre
> muligheder. Jeg ved godt at FullRate også er TDC, men det givel vel så
> sikkerhed for at det virker!?
Hvis du vil have størst sikkerhed for, at det virker som nu, bare
billigere, så skift til TDCs datterselskab Telmore, som er reseller af
TDC ADSL-linier. Men det kræver, at du ikke har brug for IP-telefoni og
fast IP-adresse. Du kan beholde din TDC mailadresse, hvis du aftaler det
med TDC før skiftet.
| |
Chano Andersen (16-06-2009)
| Kommentar Fra : Chano Andersen |
Dato : 16-06-09 21:16 |
|
Jens Jensen wrote:
> TDC ADSL-linier. Men det kræver, at du ikke har brug for IP-telefoni og
> fast IP-adresse. Du kan beholde din TDC mailadresse, hvis du aftaler det
> med TDC før skiftet.
Telmore blokere vel ikke for at man benytter en anden udbyders IP telefoni?
- Chano Andersen
| |
Jens Jensen (16-06-2009)
| Kommentar Fra : Jens Jensen |
Dato : 16-06-09 22:05 |
|
Chano Andersen skrev, Den 16-06-2009 22:16:
> Telmore blokere vel ikke for at man benytter en anden udbyders IP telefoni?
Nej, du har ret. Det var en dårlig formulering fra min side. Jeg
benytter selv IP-telefoni via Telmore ADSL. Det jeg forsøgte at skrive
var, at Telmore ikke har IP-telefoni.
| |
Ole C (16-06-2009)
| Kommentar Fra : Ole C |
Dato : 16-06-09 22:03 |
|
Jens Jensen skrev blandt andet:
> Hvis du vil have størst sikkerhed for, at det virker som nu, bare
> billigere, så skift til TDCs datterselskab Telmore, som er reseller af
> TDC ADSL-linier. Men det kræver, at du ikke har brug for IP-telefoni
> og fast IP-adresse.
Man kan sagtens have ip-telefoni som kunde hos Telmore - bare ikke hos
Telmore
Og i praksis har man også fast ip-adresse.
> Du kan beholde din TDC mailadresse, hvis du
> aftaler det med TDC før skiftet.
Ikke nødvendigt. Min fungerer endnu efter næsten et år - og der er talløse
eksempler på andre tidligere TDC-kunder, som stadig kan benytte den gamle
adresse.
--
vh
Ole C
| |
Jens Jensen (16-06-2009)
| Kommentar Fra : Jens Jensen |
Dato : 16-06-09 23:22 |
|
Ole C skrev, Den 16-06-2009 23:03:
> Jens Jensen skrev blandt andet:
>
>> Hvis du vil have størst sikkerhed for, at det virker som nu, bare
>> billigere, så skift til TDCs datterselskab Telmore, som er reseller af
>> TDC ADSL-linier. Men det kræver, at du ikke har brug for IP-telefoni
>> og fast IP-adresse.
>
> Man kan sagtens have ip-telefoni som kunde hos Telmore - bare ikke hos
> Telmore
Korrekt.
> Og i praksis har man også fast ip-adresse.
Hvis jeg slukker mit modem kortvarigt, skifter IP-adressen ikke. Hvis
jeg har modemet slukket natten igennem, skifter IP-adressen.
>> Du kan beholde din TDC mailadresse, hvis du
>> aftaler det med TDC før skiftet.
>
> Ikke nødvendigt. Min fungerer endnu efter næsten et år - og der er
> talløse eksempler på andre tidligere TDC-kunder, som stadig kan benytte
> den gamle adresse.
>
Men TDC kan lukke dem uden varsel.
| |
Ole C (16-06-2009)
| Kommentar Fra : Ole C |
Dato : 16-06-09 23:58 |
|
Jens Jensen skrev blandt andet:
> Hvis jeg slukker mit modem kortvarigt, skifter IP-adressen ikke. Hvis
> jeg har modemet slukket natten igennem, skifter IP-adressen.
Ikke min erfaring.
>>> Du kan beholde din TDC mailadresse, hvis du
>>> aftaler det med TDC før skiftet.
>>
>> Ikke nødvendigt. Min fungerer endnu efter næsten et år - og der er
>> talløse eksempler på andre tidligere TDC-kunder, som stadig kan
>> benytte den gamle adresse.
>>
> Men TDC kan lukke dem uden varsel.
Åh ja - men når der nu er erfaring for at det kan vare flere år, mon så ikke
folk har vænnet sig til den nye email-adresse?
Der er kommet en sær hellighed over email-adresser....
--
vh
Ole C
| |
Jens Jensen (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Jens Jensen |
Dato : 17-06-09 00:55 |
|
Ole C skrev, Den 17-06-2009 00:57:
> Jens Jensen skrev blandt andet:
>>>> Du kan beholde din TDC mailadresse, hvis du
>>>> aftaler det med TDC før skiftet.
>>>
>>> Ikke nødvendigt. Min fungerer endnu efter næsten et år - og der er
>>> talløse eksempler på andre tidligere TDC-kunder, som stadig kan
>>> benytte den gamle adresse.
>>>
>> Men TDC kan lukke dem uden varsel.
>
> Åh ja - men når der nu er erfaring for at det kan vare flere år, mon så
> ikke folk har vænnet sig til den nye email-adresse?
> Der er kommet en sær hellighed over email-adresser....
>
Jamen det er slet ikke nødvendigt at vænne sig til en ny emailadresse
ved skift fra TDC til Telmore. Man skal blot aftale det med TDC før skiftet.
| |
Ole C (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Ole C |
Dato : 17-06-09 08:07 |
|
Jens Jensen skrev blandt andet:
> Jamen det er slet ikke nødvendigt at vænne sig til en ny emailadresse
> ved skift fra TDC til Telmore. Man skal blot aftale det med TDC før
> skiftet.
Og hvad så, hvis man senere lader sig friste af et andet selskab?
Hvis man synes emailadressen er så hellig, bør man da anskaffe sig én som er
uafhængig af udbyderen.
--
vh
Ole C
| |
Per Rønne (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Per Rønne |
Dato : 17-06-09 08:22 |
|
Ole C <mail@FJERNolec.dk> wrote:
> Jens Jensen skrev blandt andet:
>
>
> > Jamen det er slet ikke nødvendigt at vænne sig til en ny emailadresse
> > ved skift fra TDC til Telmore. Man skal blot aftale det med TDC før
> > skiftet.
>
> Og hvad så, hvis man senere lader sig friste af et andet selskab?
> Hvis man synes emailadressen er så hellig, bør man da anskaffe sig én som er
> uafhængig af udbyderen.
Det er faktisk muligat at anskaffe sig eget domæne; så er man altid
uafhængig af en udbyders e-mail domæne.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk
Errare humanum est, sed in errore perseverare turpe est
| |
Ole C (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Ole C |
Dato : 17-06-09 09:03 |
|
"Per Rønne" skrev blandt andet:
>> Og hvad så, hvis man senere lader sig friste af et andet selskab?
>> Hvis man synes emailadressen er så hellig, bør man da anskaffe sig
>> én som er uafhængig af udbyderen.
>
> Det er faktisk muligat at anskaffe sig eget domæne; så er man altid
> uafhængig af en udbyders e-mail domæne.
Netop....og det var da vist også det jeg antydede
--
vh
Ole C
| |
Jens Jensen (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Jens Jensen |
Dato : 17-06-09 11:05 |
|
Ole C skrev, Den 17-06-2009 09:06:
> Jens Jensen skrev blandt andet:
>
>
>> Jamen det er slet ikke nødvendigt at vænne sig til en ny emailadresse
>> ved skift fra TDC til Telmore. Man skal blot aftale det med TDC før
>> skiftet.
>
> Og hvad så, hvis man senere lader sig friste af et andet selskab?
> Hvis man synes emailadressen er så hellig, bør man da anskaffe sig én
> som er uafhængig af udbyderen.
>
Jeg har nævnt en mulighed, som kan gøre skiftet til et billigere
abonnement lettere. Jeg tror, at mange undlader eller udskyder et skift
til en billigere forbindelse, fordi de helst ikke vil skifte
emailadresse. Men det er fornuftigt at gøre sin emailadresse uafhængig
af internetudbyder, så man let kan skifte til en anden udbyder. Ved
skift fra TDC til Telmore er der ingen grund til at udskyde skiftet
indtil en ny mailadresse er kørt ind. Man kan skifte til Telmore så
hurtigt som muligt og beholde sin TDC emailadresse og efterfølgende have
en lang overgangsperiode, hvor en ny mailadresse bruges samtidigt med
den gamle.
| |
Jean (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 17-06-09 08:34 |
|
Jens Jensen skrev:
> Jamen det er slet ikke nødvendigt at vænne sig til en ny emailadresse ved
> skift fra TDC til Telmore. Man skal blot aftale det med TDC før skiftet.
Koster det ikke et lille gebyr?
Mvh Jean.
| |
Jens Jensen (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Jens Jensen |
Dato : 17-06-09 10:17 |
|
Jean skrev, Den 17-06-2009 09:34:
> Jens Jensen skrev:
>> Jamen det er slet ikke nødvendigt at vænne sig til en ny emailadresse
>> ved skift fra TDC til Telmore. Man skal blot aftale det med TDC før
>> skiftet.
>
> Koster det ikke et lille gebyr?
Jeg ved ikke, om selve skiftet til Netbasis abonnement koster et gebyr,
men derudover koster det ikke noget. Jeg har ikke selv gjort det. Min
viden har jeg fra indlægget med overskriften "Re: Om at beholde sin TDC
mail efter skift af udbyder" fra den 16-1-2009 23:54 i denne
nyhedsgruppe (news:9o32n4d6gttl1c0o2ifb6lafu2t6sjqre6@4ax.com).
| |
Jean (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 17-06-09 13:06 |
|
Jens Jensen skrev:
> Jeg ved ikke, om selve skiftet til Netbasis abonnement koster et gebyr,
Problemet er at der står i Netbasis-betingelserne at TDC kan lukke det hele,
hvis der forbindelsen (det er et 56Kmodem-abonnement) ikke er blevet brugt i
3 md.
Så TDC kan lukke det uden varsel.
Mvh Jean.
| |
Jens Jensen (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Jens Jensen |
Dato : 17-06-09 15:03 |
|
Jean skrev, Den 17-06-2009 14:06:
> Jens Jensen skrev:
>> Jeg ved ikke, om selve skiftet til Netbasis abonnement koster et gebyr,
>
> Problemet er at der står i Netbasis-betingelserne at TDC kan lukke det
> hele, hvis der forbindelsen (det er et 56Kmodem-abonnement) ikke er
> blevet brugt i 3 md.
> Så TDC kan lukke det uden varsel.
>
Jeg havde bare forstået indlægget fra ham, som havde snakket med TDC,
sådan, at TDC ville spørge pr. brev, om man ville fortsætte
abonnementet, hvis de tænkte på at lukke. Men det er måske forkert. Så
vil jeg ikke længere foreslå at beholde en TDC-mailadresse ved skift til
Telmore, med mindre man da er så glad for den, at man vil betale et
Netplus abonnement.
| |
Jean (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 17-06-09 17:59 |
|
Jens Jessen skrev:
> Jeg havde bare forstået indlægget fra ham, som havde snakket med TDC,
> sådan, at TDC ville spørge pr. brev, om man ville fortsætte abonnementet,
> hvis de tænkte på at lukke. Men det er måske forkert.
Du/han har faktisk ret:
http://kortlink.dk/6qrs
"Hvis kunden i 3 måneder i træk ikke har brugt internettjenesten på en måde,
som medfører forbrugstaksering over for kunden, kan TDC opsige
abonnementsaftalen med mindst 1 måneds varsel."
Jeg beklager!
Mvh Jean.
| |
Ole C (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Ole C |
Dato : 17-06-09 18:30 |
|
Jean skrev blandt andet:
> Du/han har faktisk ret:
> http://kortlink.dk/6qrs
>
> "Hvis kunden i 3 måneder i træk ikke har brugt internettjenesten på
> en måde, som medfører forbrugstaksering over for kunden, kan TDC
> opsige abonnementsaftalen med mindst 1 måneds varsel."
>
> Jeg beklager!
Jeg tror ikke du behøver at beklage - for det er sandsynligvis ren teori.
Tidligere indlæg i forskellige grupper viser, at TDC tilsyneladende helt har
opgivet at "rydde op" efter tidligere kunder.
--
vh
Ole C
| |
Jean (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 17-06-09 18:53 |
|
Ole C skrev:
> Jeg tror ikke du behøver at beklage - for det er sandsynligvis ren teori.
> Tidligere indlæg i forskellige grupper viser, at TDC tilsyneladende helt
> har opgivet at "rydde op" efter tidligere kunder.
Jeg tror ikke TDC har opgivet det. Det er ikke så svært at se hvilke
abonnementer, der ikke bliver takseret på...
Så jeg ser det mere som goodwill fra TDCs side.
Mvh Jean.
| |
Jens Jensen (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Jens Jensen |
Dato : 17-06-09 20:07 |
|
Ole C skrev, Den 17-06-2009 19:29:
> Tidligere indlæg i forskellige grupper viser, at TDC tilsyneladende helt
> har opgivet at "rydde op" efter tidligere kunder.
Men Klaus D. Mikkelsen skrev d. 16-01-2009 15:37
(news:49709BBC.932BA837@du.kan.finde.den): "Der går som regel et par år
og så er der en der har tid til at rydde op." Er der noget, der tyder
på, at han ikke har ret?
| |
Jean (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Jean |
Dato : 17-06-09 22:43 |
|
"Jens Jensen" skrev:
> Men Klaus D. Mikkelsen skrev d. 16-01-2009 15:37
> (news:49709BBC.932BA837@du.kan.finde.den): "Der går som regel et par år og
> så er der en der har tid til at rydde op." Er der noget, der tyder på, at
> han ikke har ret?
Det har han ikke. Mit eget NetBasis kører på 5.-6. år... jeg har godt nok
TDC bredbånd, men det kører på et nyt kundenr.
Mvh Jean.
| |
skibber (18-06-2009)
| Kommentar Fra : skibber |
Dato : 18-06-09 10:41 |
|
On 17-06-2009 14:06:25, "Jean" wrote:
> Jens Jensen skrev:
>> Jeg ved ikke, om selve skiftet til Netbasis abonnement koster et gebyr,
>
> Problemet er at der står i Netbasis-betingelserne at TDC kan lukke det
> hele, hvis der forbindelsen (det er et 56Kmodem-abonnement) ikke er blevet
> brugt i 3 md.
> Så TDC kan lukke det uden varsel.
>
> Mvh Jean.
>
>
Brug Netplus den lukker de ikke
koster lidt småører.
/skibber
| |
Asbjorn Hojmark (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Asbjorn Hojmark |
Dato : 17-06-09 07:05 |
|
On Tue, 16 Jun 2009 20:23:38 +0200, "Mort1s1"
<mortensensfjern@fjernmail.dk> wrote:
> Jeg ved godt at FullRate også er TDC, men det givel vel så sikkerhed
> for at det virker!?
Nej. Fullrate er billigt, men man får hvad man betaler for: ikke ret
meget, herunder ikke ret meget (stort set ingen) redundans.
-A
--
http://www.hojmark.org/
| |
Frank Damgaard (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Frank Damgaard |
Dato : 17-06-09 08:09 |
|
Asbjorn Hojmark skrev:
> On Tue, 16 Jun 2009 20:23:38 +0200, "Mort1s1"
> <mortensensfjern@fjernmail.dk> wrote:
>
>> Jeg ved godt at FullRate også er TDC, men det givel vel så sikkerhed
>> for at det virker!?
>
> Nej. Fullrate er billigt, men man får hvad man betaler for: ikke ret
> meget, herunder ikke ret meget (stort set ingen) redundans.
Og dog har det virket godt de 2½ år jeg har haft dem, hvis kan kan
leve med få udfald.
Godt nok var der en gang en lørdag formiddag med serverrrum fejl
som lagde fullrate helt ned, det var vist den værste fejl, og som
måske kunne have været undgået med serverrum redundans.
Men jeg har også oplevet lokale strømafbrydelser fra DONG-Energy
som gør at internet og telefoni falder ud, samt overgravede kabler
og andre småfejl ....
Men disse fejl skyldes ikke manglende redundans.
(og er fejl som også ville influere på TDC-internet eller andre ISP ....)
Og her i området var der også en påsketorsdag hvor TDC-kabeltv/YoouSee
faldt ud i 1½ døgn, så TDC/YouSee kan også have fejl....
Og til forskel fra TDC, får man en SMS når der er fejl fra fullrate
eller planlagte afbrydelser.
Så måske Mort1s1 lige skulle overveje hvad han bruger internet til
hvor vigtig 100% oppetid er, og om han ligefrem vil betale TDC ekstra
for deres proff-fejlretningsservice tilvalg.
Men er oppetid 100% meget nødvendigt så bør man sikre sig at
have 2 separate ISP med helst hver sin løsning, f.eks. fiber + kobber
eller måske kobber + 3G , eller ....
| |
Peter Mogensen (17-06-2009)
| Kommentar Fra : Peter Mogensen |
Dato : 17-06-09 13:15 |
|
Frank Damgaard wrote:
> Og her i området var der også en påsketorsdag hvor TDC-kabeltv/YoouSee
> faldt ud i 1½ døgn, så TDC/YouSee kan også have fejl....
Det kender vi kun alt for godt.
Yousee kan sagtens være nede i halve dage.
| |
|
|