Fra : Jesus-loves-you

Dato : 15-06-09 12:50

"Jesus-loves-you" ...

News:dk.livssyn
News:dk.livssyn.kristendom
News:dk.videnskab
News:no.kultur.folklore.ufo
Sent: Thursday, February 12, 2009, CET 13:49, GMT 10:49
Subject: Den forbudte tanke (part 2) - Evolutionens stamtræ (mikro-indiciet
inside the Bible)
8419 <news:49941ada$0$90267$14726298@news.sunsite.dk> Evolution (E)
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/72c82fcf0d045694>

and (i selvsamme tråd) ...

8425 <news:49957b40$0$90276$14726298@news.sunsite.dk> E
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/6587500c1e2fb21a>

<http://groups.google.com/group/dk.videnskab/msg/1c3a2191cbf3ef2a>

> [ ... ]
>

> Hvis strålingen fra en supernova-eksplosion har medført så store
> mutationer, at en ny art er opstået, fx. mennesket udfra en abelignende
> forfader, hvad forhindrer så Ham dersens Gud så i at benytte denne
> fremgangsmåde (fremfor den overnaturlige) ?
>
> Ateisten ser det UDELUKKENDE som en tilfældighed, men vi, som tror på en
> skabende Guddom, har jo ret til at tro på, at der bag den såkaldte
> "tilfældighed" var/er en *bevidst* styring (fra en Guddom) ...

samt (stadigvæk i selvsamme tråd) ...

8678 <news:49f0209f$0$90269$14726298@news.sunsite.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/827be8f3ee1440ae>
+
8682 <news:gspbfc$2qrq$1@newsbin.cybercity.dk>
<http://groups.google.com/group/dk.livssyn/msg/fac5fa87ab276f7d>

> Menneskelige kromosom 2 er en fusion af to forfædres kromosomer
>
> Alec MacAndrew
>

> Indledning
>
> Alle store menneskeaber bortset fra mennesket har 24 par kromosomer. Der
> er derfor en hypotese, at den fælles forfædre af alle menneskeaber havde
> 24 par kromosomer, og at den fusion af to af de ane's kromosomer skabt
> kromosom 2 hos mennesker. Den dokumentation for denne hypotese er meget
> stærk.
[ ... ]
> Og dét er jo i grunden ret interessant, fordi den mest simple forklaring
> plejer som oftest at være den rigtige (videnskabelig set).
>
> Så når det nu kan dokumenteres, at menneskets kromosom nr. 2 så godt som
> er identisk med chimpansens kromosom 2p og 2q, da taler meget for, at
> disse arter har en *fælles* oprindelse!

Nyt fra Videnskab.dk

http://www.videnskab.dk/composite-2478.htm?utm_medium=nyhedsbrev

=== citat start ===

Er Ida et missing link?

13. juni 2009 kl. 05:37

EVOLUTIONSBLOGGEN: Den lille 47 millioner år gamle abe kaldet Ida er
blevet udråbt til at være 'the missing link' i menneskenes udvikling. Men er
hun virkelig så fantastisk, som hun er udråbt til?

Læs mere ...
http://www.videnskab.dk/composite-2478.htm?utm_medium=nyhedsbrev

=== citat slut ====

-

NB!
Denne nyoprettede tråd er *fortsat* X-postet til flere nyhedsgrupper.
Respekter venligst den anden nyhedsgruppe, og deres specifikke emne-dækning
(ved at afbryde X-postningen hertil).

With kind regards,
Coming up news: Iran hit by a meteor. Iran is no more (Jer.49,34-Jos.10,11)
Last OUTPUT: 8855 <news:4a362cdb$0$90269$14726298@news.sunsite.dk>
Info <http://groups.google.com/group/dk.test/msg/0c2acbb0aa88edf8>
<http://groups.google.dk/group/no.kultur.folklore.ufo/>. File-number: 8856

Fra : Andreas Falck

Dato : 18-06-09 15:45

Jesus-loves-you skrev i

Nej, Ida er ikke nogert "missing link". Ateister har endnu aldrig formået at
fremkomme med konkrete data der dokumenterer deres påstande.

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*