Mysql error: "innodb_data_file_path"
Fra : Troels Jørgensen

Dato : 31-07-01 19:05

Når jeg i win98, prøver at køre mysql, helt præcis dosapplikationen
"mysqld.exe" får jeg at vide at
"cant initialize InnoDB as ´innodb_data_file_path´ is not set"

Hvad er der galt? Jeg har lavet en typical install.

Fra : Jonas Delfs

Dato : 31-07-01 19:26

"Troels Jørgensen" <digtekat@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Når jeg i win98, prøver at køre mysql, helt præcis dosapplikationen
> "mysqld.exe" får jeg at vide at
> "cant initialize InnoDB as ´innodb_data_file_path´ is not set"
>
> Hvad er der galt? Jeg har lavet en typical install.

Hvilket operativsystem? -hvis 2000 er der nogle ting du skal være opmærksom
på.
Følg guiden her: http://php.dk/artikler/php4install.php

--
Mvh./Best Regards | Jonas Delfs, http://delfs.dk

"hehe ikke set en standart i min kode før, hvad er det for nogle dimser?" -

Fra : Ingolf

Dato : 31-07-01 23:26

"Jonas Delfs" <jonas@nospam.delfs.dk> wrote in message
> "Troels Jørgensen" <digtekat@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvilket operativsystem? -hvis 2000 er der nogle ting du skal være
> [...]

Læste du spørgsmålet ? WIN98 !

Jeg får samme fejl på win98SE. Men den forsvandt da jeg 'grantede access'
til vist nok alle brugere (Check readme.txt), men jeg kan stadig ikke få hul
igennem.

Kan man 'connecte' til MySQL serveren med en alm SQL ODBC driver, fra MS ?
Der bliver ikke installeret en driver fra MSSQL's.

....har forsøgt med MS SQL SERVER driver v2000, distribueret med MDAC v2.6,
men kunne ikke connecte, hverken lokalt eller fra anden computer i net.

--
Regards
Ingolf

Fra : Jonas Delfs

Dato : 01-08-01 00:09

"Ingolf" <DONT_SPAM_ingolf@musling.dk> skrev i en meddelelse

> Læste du spørgsmålet ? WIN98 !

Ja, men åbentbart ikke godt nok. Beklager.

> [...]
> til vist nok alle brugere (Check readme.txt), men jeg kan stadig ikke få

Det eneste sted jeg har oplevet en fejl der bare mindede lidt om den var da
jeg rodede med postgresql og ville connecte til den.
Jeg fandt ikke en løsning. :(

Fra : Kenneth Brun Nielsen

Dato : 16-08-01 22:59

> Når jeg i win98, prøver at køre mysql, helt præcis dosapplikationen
> "mysqld.exe" får jeg at vide at
> "cant initialize InnoDB as ´innodb_data_file_path´ is not set"
>
> Hvad er der galt? Jeg har lavet en typical install.

Nu ved jeg ikke hvilken version du har downloadet, men på www.webcafe.dk var
der et tilsvarende spørgsmål. Svaret lød:

"Download mysql-3.23.37-win den virker!!!
mysql-3.23.38-win, mysql-3.23.39-win, mysql-3.23.40-win kan jeg heller ikke
få til at virke. "

Den omtalte fejlfri version kommer i mit tilfælde med en anden fejl, men
måske kan du få den til at virke! I så fald må du gerne give besked...