MS Windows
briani 27239
Min bærbare lukker pludslig ned og vil ikk~
Fra : Yvonne

Dato : 15-06-09 08:48

Jeg fik denne bærbare Acer i fødselsdagsgave, den er ca. 1-2 år gammel. Men
den går pluslig ned og så kan den ikke starte op igen, lige med det samme.
Kan det have noget at gøre med at jeg "køre" den for varm?

Det er ret irriterende for så kan jeg starte forfra med det jeg lige har
lavet, det sker sådan når jeg har haft den kørende i 3- 4 timer. Og ja, jeg
har strøm på, så det kan ikke være det.

Håber I kan hjælpe en gammel skør kone på 60 år, der ønskede og fik en
bærbar i fødselsdagsgave.

Alice

Fra : Ole C

Dato : 15-06-09 09:00

Yvonne skrev blandt andet:

> [...]
> gammel. Men den går pluslig ned og så kan den ikke starte op igen,
> lige med det samme. Kan det have noget at gøre med at jeg "køre" den

Det kan godt være tilfældet. Tag støvsugeren og rens alle
ventilationsåbninger. Hvis ikke det er nok, må den nok skilles ad af en
fagmand, for at blive renset bedre indeni.

--
vh
Ole C

Fra : Brian Olesen

Dato : 15-06-09 09:05

"Yvonne" <yvonnet@mail.tele.dk> wrote in message
> [...]
> jeg har strøm på, så det kan ikke være det.
>
> Håber I kan hjælpe en gammel skør kone på 60 år, der ønskede og fik en

Heheh ja det kan det sagtens være. Acer har desværre et lidt blakket ryg,
når vi snakker blæserne. De holder langt fra evigt.
Men det kan også sagtens være mange andre ting f.eks. spyware e/l.

er den rimelig opdateret med windows update antivirus og den slags?

Mvh. Brian

Fra : Peter

Dato : 15-06-09 12:21

"Yvonne" <yvonnet@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg fik denne bærbare Acer i fødselsdagsgave, den er ca. 1-2 år gammel.
> Men den går pluslig ned og så kan den ikke starte op igen, lige med det
> samme. Kan det have noget at gøre med at jeg "køre" den for varm?

Det kan sagtens tænke sig, at det er varme. Prøv at hæv computeren lidt op
fra bordet, eller køb et underlag med blæser, evt. det Harald Nyborg har.

PeterB

Fra : Preben

Dato : 15-06-09 15:42

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> fra bordet, eller køb et underlag med blæser, evt. det Harald Nyborg har.

Er det en 4150 eller noget lignende?
Dem har jeg genoplivet 3-4 stykker af, ved at sætte nogen lidt længere
skruer i til CPU køler.
De originale når ikke ned i møtrikken bag på bundkortet, og den øverste
gevind falder ud af bundkortet.
og køleren ligge bare løst ovenpå CPU.
Symptom er at den kører kortvarigt for så at slukke...
mvh
Preben