Browser
stl_s 3840
arlet 2470
IE7 - berlingske.dk
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 14-06-09 21:51

Der kommer en frygtelig masse netværksaktivitet når jeg går ind på
Berlingske.dk med Internet Explorer 7. Selv om siden er færdig med at
loade, så fortsætter netværket at transmittere datapakker kan jeg se.

Der er osse udadgående data aktivitet, men ikke i samme omfang.

Jeg har så logget de sider som bliver hentet og puttede dem i min
routers firewall - i dennes URL filter. Bortset fra dem jeg har
tillid til.

Det drejer sig om følgende:

*.brugervenlighedstesten.dk
*.tns-gallup.dk
*.xstream.dk
*.openadex.dk

*.amazonaws.com
*.addthis.com

*.capatest.net

Det fik så aktiviteten til at virke normal igen. Til gengæld loadede
berlingske.dk langsomt. Det ta'r længere tid inden siderne vises.

De(n) side(r) der bliver blokeret flest gange kan jeg se er
tag.capatest.net og adt.capatest.net. Jeg har så tilføjet disse to
til min HOSTS fil, så de peger på 127.0.0.1 og fjernet den igen fra
URL filteret i routeren. Det bevirker, at sider på berlingske.dk
loader en del hurtigere.

Men er det tag.capatest.net og/eller adt.capatest.net der bombarderer
min browser med data? Eller er det een af de andre på listen?

--
2GB RAM should be enough for anyone.