MS Windows
briani 27239
Vista. Vis opdateringsoversigt > 19 stk. v~
Fra : Paul-J

Dato : 08-06-09 20:15

Spørgsmålet er måske bare om disse 19 opdateringer vedrører programmer som nu er
fjernet -eller hvad?

Jeg er ved at klargøre en Dell Vistabærbar -som længe har været ubrugt- for et
familiemedlem.
Skulle gerne blive så problemfri som muligt.

Så jeg brugte flere timer idag på windowsupdate, som downloadede over 200MB.

Men gevinsten ser begrænset ud. Har jeg fået SP1 ? hvordan ser man det.?

Internet Explorer er ikke blevet opgraderet til IE8. Hvad skal man gøre for at få IE8?

Fra : Ole C

Dato : 08-06-09 20:43

Paul-J skrev blandt andet:

> Spørgsmålet er måske bare om disse 19 opdateringer vedrører
> programmer som nu er fjernet -eller hvad?

Næppe.
Hvad sker der hvis du prøver igen?

> [...]
> Skulle gerne blive så problemfri som muligt.
>
> Så jeg brugte flere timer idag på windowsupdate, som downloadede over

Lyder ikke usandsynligt.

> Har jeg fået SP1 ? hvordan ser man
> det.?

Kontrolpanel>System

> Internet Explorer er ikke blevet opgraderet til IE8. Hvad skal man
> gøre for at få IE8?

Hvis du absolut vil have den:
http://www.microsoft.com/danmark/windows/internet-explorer/default.aspx

--
vh
Ole C

Fra : Paul-J

Dato : 09-06-09 00:26

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Næppe.
> Hvad sker der hvis du prøver igen?

Det samme for 4.gang idag: samme 19 linier med status 'mislykkedes'.
Men nu har jeg opdaget at de samme linier forekommer andetsteds i opdateringsoversigten,
denne gang med status'fuldført'.

Ellers er der stadig ikke spor af SP1 i Controlpanel system.
Der står bare Vista home premium, c.2006

Jeg opgiver nu og tror at Vista selv ikke er i stand til at give ordentlig besked .....
At leve i uvished er noget man skal kunne tåle her på jorden....

Fra : Ole C

Dato : 09-06-09 07:33

Paul-J skrev blandt andet:

> Ellers er der stadig ikke spor af SP1 i Controlpanel system.
> Der står bare Vista home premium, c.2006

Så kan du nok roligt regne med, at den ikke er opdateret.

> Jeg opgiver nu og tror at Vista selv ikke er i stand til at give
> ordentlig besked ..... At leve i uvished er noget man skal kunne tåle
> her på jorden....

Især hvis udgangspunktet var en defekt installation...
Når opgaven er at klargøre maskinen, hvorfor så ikke lave en helt ny
installation?

--
vh
Ole C

Fra : Paul-J

Dato : 09-06-09 13:24

> Så kan du nok roligt regne med, at den ikke er opdateret.

> Især hvis udgangspunktet var en defekt installation...
> Når opgaven er at klargøre maskinen, hvorfor så ikke lave en helt ny installation?

Den er netop nyinstalleret på den måde at jeg har kørt Dells egen restorefunktion.
Det er en disk-image af det hele som det var ved levering.
Alt på C bliver slettet og erstattet af det oprindelige system.
Jeg nægter at tro at Dell skulle levere bærbare med en defekt vista-installation.

Udgangspunktet er altså ikke nogen defekt installation. Udgangspunktet er windowsupdate
som laver ged i det.
Her laver den en fejlagtig opdateringsliste hvor de samme linier forekommer som 'udført'
og som 'mislykkedes' .
Det er en grov fejl. Lugter af beta-stadiet.
Jeg har også læst om mange andre problemer med windows update.
Alle dem som skriver at Windowsupdate er lykken er bare uerfarne.

Fra : Ole C

Dato : 09-06-09 13:30

Paul-J skrev blandt andet:

> [...]
> Alt på C bliver slettet og erstattet af det oprindelige system.
> Jeg nægter at tro at Dell skulle levere bærbare med en defekt
Også jeg - men derfor kan der jo godt være gået noget galt under
installationen - eller da du fjernede en del programmer, som du fortalte i
det oprindelige indlæg.

> Udgangspunktet er altså ikke nogen defekt installation.

Ved du reelt ikke....

> [...]
> Jeg har også læst om mange andre problemer med windows update.
> Alle dem som skriver at Windowsupdate er lykken er bare uerfarne.

Har kun én gang haft problemer med Windows Update - og da skyldtes det en
fejl på min harddisk.

--
vh
Ole C

Fra : Ukendt

Dato : 10-06-09 18:39

Stop Windows update service og slet derefter mappen c:\windows\software
distribution.

Start windows update service og prøv derefter igen.

Claus