Net problemer
Fra : T

Dato : 09-06-09 08:18

Hej Gruppe

Samme emne lagt ud på DK.EDB.NETVAERK.TRAADLOEST også.

Jeg ved ikke om jeg er i den rigtige gruppe, men det var den jeg syntes
passede bedst til mit problem.

Vi har en Netgear router model WGR 614 vers.6, og vi har 20mb download.

Når vi går ind på en eller anden hjemmeside, så finder den ikke siden med
det samme, men hvis vi så trykker på opdater knappen som kommer siden frem
dog meget langsomt.
Det føles næsten som i gamle dage med modem.......

De 2 af pc.erne kører direkt på routeren og så er der 2 der kører trådløs,
men vi bruger som regel maks 2 pc.er af gangen.

Nogen gange kører det næsten optimalt, men langt de fleste gange kører det
som tidliger nævnt.

Jeg har også prøvet at tage stikket ud af routeren i en halvtime flere
gange, men det hjælper ikke.

Er der nogen der har en ide hvad der kan være galt

På forhånd tak for hjælpen

Hilssen

Fra : jos

Dato : 09-06-09 10:51

T wrote:
> [...]
> gange, men det hjælper ikke.
>
> Er der nogen der har en ide hvad der kan være galt

Prøv at måle dine hastigheder på eks TDC.dk, så vi har noget kontant at gå
ud fra..
Er det eks. kun opstart af en session der tager lang tid? (DNSproblemer)
Hvis overførselshastigheden på TDCs test er dårlig, så prøv lige med al
sikkerhed i routeren slået fra. Jeg kender ikke Netgearrouteren, men havde
en Linksys der blev elendig, dar jeg satte noget portstyring til.

finn

Fra : T

Dato : 09-06-09 13:51

"jos" <jos@her.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> sikkerhed i routeren slået fra. Jeg kender ikke Netgearrouteren, men havde
> en Linksys der blev elendig, dar jeg satte noget portstyring til.

Hej Finn

Det er meget sjovt det her.......... jeg kan ikke se den mail jeg har lagt
ud i nyhedsgruppen, men jeg kan godt se dit svar.

Jeg har lige målt min download til 13,5mb og opload til 1mb.

Det er stort set hvergang jeg går ind på en hjemmeside, så skal jeg ligesom
prøve 2 gange, før det lykkes.
Når det så lykkes kan det godt tage optil 1 min. inden siden vises.

Hilsen

Fra : jos

Dato : 09-06-09 17:37

> [...]
> ligesom prøve 2 gange, før det lykkes.
> Når det så lykkes kan det godt tage optil 1 min. inden siden vises.

de 13,5 er jo ikke mere end godt ½ af hvad du mener at have købt - og jeg
vil gætte på at det også gælder den ene Mb ?

Så skal vi bare finde ud af om det er udbyderen der snyder på vægten eller
det er dit ege udstyr/opsæt der fejler.
Er routeren leveret af udbyderen?
Kan du køre med en PC uden routeren?
Er der sat nogen filtrering ind i routeren? Kan du selv slå det fra?
Kører du et windows domain [med anden dns end winserveren]?
Bruger du ISPs egne DNS, routerens via dhcp eller har du selv valgt DNS?

finn

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 09-06-09 21:25

"T" <boing727_1@hotmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> ligesom prøve 2 gange, før det lykkes.
> Når det så lykkes kan det godt tage optil 1 min. inden siden vises.

Er det på alle maskinerne eller kun for de trådløse?

Forefindes der nyere firmware til routeren?

--
Bjarke Andersen

Fra : T

Dato : 10-06-09 15:22

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Er det på alle maskinerne eller kun for de trådløse?
>
> Forefindes der nyere firmware til routeren?

Hej alle

Jeg har fundet ud af at det især er når jeg tænder en bestemt maskine, som
måske har dne forkerte port.

Hilsen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 11-06-09 08:30

> Jeg har fundet ud af at det især er når jeg tænder en bestemt maskine,
> som måske har dne forkerte port.

En maskine der måske har et program eller malware kørende som udnytter din
linje til max.

--
Bjarke Andersen