/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
Årets brugtbil 2009
Fra : Ukendt


Dato : 31-05-09 23:01

http://bilmagasinet.dk/article/31136

Top 5 Årets Brugtbil 2009

1.. Ford Focus, årgang 2005 - 115 point
2.. Opel Astra, årgang 2005 - 105 point
3.. Skoda Octavia, årgang 2006 - 105 point
4.. Toyota Avensis, årgang 2005 - 80 point
5.. VW Golf, årgang 2005 - 75 point

-prestige alene gør det åbenbart ikke..



 
 
Klaus D. Mikkelsen (31-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 31-05-09 23:15

">> Eque <<" skriver:
>
> 1.. Ford Focus, årgang 2005 - 115 point

Det må være ganske uhyggeligt at købe en Focus fra ny og så have så
svært ved at komme af med den igen at den må prissættes lavt.


"Det bedste er prisen - de billigste eksemplarer starter ved 120.000
kr., og udvalget er enormt," lyder vurderingen fra redaktionschef og
jurymedlem Nikolaj Karlshøj fra månedsmagasinet Bilen."



Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Klaus G. (31-05-2009)
Kommentar
Fra : Klaus G.


Dato : 31-05-09 23:53

> Det må være ganske uhyggeligt at købe en Focus fra ny og så have så
> svært ved at komme af med den igen at den må prissættes lavt.
>
>
> "Det bedste er prisen - de billigste eksemplarer starter ved 120.000
> kr., og udvalget er enormt," lyder vurderingen fra redaktionschef og
> jurymedlem Nikolaj Karlshøj fra månedsmagasinet Bilen."
Årets brugtbil for KØBEREN ja :) Gad vide hvordan det ser ud, hvis det er
fra sælgerens synspunkt? :)


--
Klaus G. aka. Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk



Kim Kristensen (01-06-2009)
Kommentar
Fra : Kim Kristensen


Dato : 01-06-09 02:59

On 1 Jun., 00:53, "Klaus G." <klaus_g...@hotmail.com> wrote:
> > Det må være ganske uhyggeligt at købe en Focus fra ny og så have så
> > svært ved at komme af med den igen at den må prissættes lavt.
>
> > "Det bedste er prisen - de billigste eksemplarer starter ved 120.000
> > kr., og udvalget er enormt," lyder vurderingen fra redaktionschef og
> > jurymedlem Nikolaj Karlshøj fra månedsmagasinet Bilen."
>
> Årets brugtbil for KØBEREN ja :) Gad vide hvordan det ser ud, hvis det er
> fra sælgerens synspunkt? :)
>
> --
> Klaus G. aka.  Seth-Enoch  //  SukkerFriwww.seth-enoch.dk

Sælgeren kunne også godt tænkes at være tilfreds, med at komme af med
den.

http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/disse-biler-ruster-mest

"I de nyere årgange fra 2004/2005 var BMWs 5-serie, Nissan Micra,
Renault Megane og Volvos 40-serie bedst mod rust, mens Hyundai Santa
Fe, Kia Picanto og Ford Focus var værst angrebet."

Med venlig hilsen Kim

Ukendt (01-06-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-06-09 20:35


"Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:30453cc0-20fc-43ed-8db0-5e297a2a657b@n21g2000vba.googlegroups.com...

Sælgeren kunne også godt tænkes at være tilfreds, med at komme af med
den.

http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/disse-biler-ruster-mest

"I de nyere årgange fra 2004/2005 var BMWs 5-serie, Nissan Micra,
Renault Megane og Volvos 40-serie bedst mod rust, mens Hyundai Santa
Fe, Kia Picanto og Ford Focus var værst angrebet."


Ikke desto mindre, holder en Ford typisk 18.9 år
før den skrottes. En Audi typisk 19.4 år. Og Audi
gør som bekendt en dyd ud af rustbehandlingen ab fabrik.
Sært de ikke holder længere.

Desuden skal eks. en Audi A6, VW Golf og Passat årgang 2007 oftere
på værksted i dens første leveår end både Fiesta, Focus og Mondeo.

http://www.penge.dk/cm/1.2484



Henrik B. (01-06-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-06-09 20:57

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a242d68$0$56775$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> Ikke desto mindre, holder en Ford typisk 18.9 år

Holdt typisk i 18,9 år....!

Men hvor længe kommer en Focus årgang 2005 til at holde, i gennemsnit?

--
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (01-06-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 01-06-09 21:03


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a243273$0$15886$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Men hvor længe kommer en Focus årgang 2005 til at holde, i gennemsnit?

Det vil tiden vise..
Tiden viste, en Ford holder næsten lige så længe
som en galvaniseret kostbar Audi, før de skrottes...

"Sammenlignet med en ældre undersøgelse af modeller fra 1998-2001 er
rustbeskyttelsen generelt mere effektiv."

Så nok ikke de større udsving.



Klaus D. Mikkelsen (01-06-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 01-06-09 21:45

"Henrik B." skriver:
>
> Holdt typisk i 18,9 år....!

Rolig nu, lad ham leve i fortiden.


Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Torben Scheel (02-06-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 02-06-09 22:19

>> Eque << wrote:
> "Kim Kristensen" <kim01@kristensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> news:30453cc0-20fc-43ed-8db0-5e297a2a657b@n21g2000vba.googlegroups.com...
>
> Sælgeren kunne også godt tænkes at være tilfreds, med at komme af med
> den.
>
> http://www.dinepenge.dk/bil/artikel/disse-biler-ruster-mest
>
> "I de nyere årgange fra 2004/2005 var BMWs 5-serie, Nissan Micra,
> Renault Megane og Volvos 40-serie bedst mod rust, mens Hyundai Santa
> Fe, Kia Picanto og Ford Focus var værst angrebet."
>
>
> Ikke desto mindre, holder en Ford typisk 18.9 år
> før den skrottes. En Audi typisk 19.4 år. Og Audi
> gør som bekendt en dyd ud af rustbehandlingen ab fabrik.
> Sært de ikke holder længere.
>
Tjah. Audi blev konsekvente omkring galvanisering i 1986, så der er ikke
så mange år i overskud til at trække statistikken op.

--
vh
Torben - med en 17 årig Audi uden rust

Ukendt (02-06-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 02-06-09 23:00


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a2597ad$0$15879$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Tjah. Audi blev konsekvente omkring galvanisering i 1986, så der er ikke
> så mange år i overskud til at trække statistikken op.

> vh
> Torben - med en 17 årig Audi uden rust


Hellere en bil uden galvanisering men med
vedligeholdt antirustbehandling, en køre i dên
tro, galvanisering alene gør arbejdet..

>> Eque << - med en 23 årig Ford uden rust



Torben Scheel (03-06-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 03-06-09 07:15

>> Eque << wrote:

>
> Hellere en bil uden galvanisering men med
> vedligeholdt antirustbehandling, en køre i dên
> tro, galvanisering alene gør arbejdet..
>
Hvad taler du om?

>>> Eque << - med en 23 årig Ford uden rust

Tillykke med den.

--
vh
Torben

Ukendt (03-06-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-06-09 20:06


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a261539$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Hvad taler du om?

Jeg taler om, at den galvanisering der anvendes
er så mikrotynd, der ikke skal meget til før
den nedbrydes.
Derfor vil jeg hellere ha' en bil med en
vedligeholdt antirustbehandling end en
bil som er galvaniseret, og aldrig har
set et antirustcenter.
Men naturligvis er en kombination
at foretrække. En del bilmærker har
galvaniserede pladedele men er ingen
undskyldning for ikke at efterbehandle



Torben Scheel (03-06-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 03-06-09 20:44

>> Eque << wrote:
> "Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:4a261539$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
>> Hvad taler du om?
>
> Jeg taler om, at den galvanisering der anvendes
> er så mikrotynd, der ikke skal meget til før
> den nedbrydes.
> Derfor vil jeg hellere ha' en bil med en
> vedligeholdt antirustbehandling end en
> bil som er galvaniseret, og aldrig har
> set et antirustcenter.
> Men naturligvis er en kombination
> at foretrække. En del bilmærker har
> galvaniserede pladedele men er ingen
> undskyldning for ikke at efterbehandle
>
Jamen så har vi jo begge hvad vi ønsker. Man kunne nemt forledes til at
tro at du ligefrem _leder_ efter fejl ved andre bilmærker end dit
foretrukne. Der er vist en passage i et kendt religiøst værk (noget om
en splint og en bjælke) der dækker meget godt.

--
vh
Torben


Klaus D. Mikkelsen (03-06-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen


Dato : 03-06-09 21:05

Torben Scheel skriver:
>
> Man kunne nemt forledes til at
> tro at du ligefrem _leder_ efter fejl ved andre bilmærker end dit
> foretrukne.

Det er jo ikke noget nyt fra hans hånd.

Klaus
--
Modelbane Europas hjemmeside: http://www.modelbaneeuropa.hadsten.dk
Modeltog, internet, gratis spambekæmpelse, elektronik og andet:
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Ukendt (03-06-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 03-06-09 21:21


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4a26d29d$0$15884$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Jamen så har vi jo begge hvad vi ønsker. Man kunne nemt forledes til at
> tro at du ligefrem _leder_ efter fejl ved andre bilmærker end dit
> foretrukne.

Hvorledes kan du drage sådan en konklusion
på baggrund af mit ønske om en undevognsbehandling
frem for galvanisering alene ?

> Der er vist en passage i et kendt religiøst værk (noget om en splint og en
> bjælke) der dækker meget godt.

"Vist" og anden usikkerhed slår ikke til i min bog..



Henrik B. (03-06-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 03-06-09 22:27

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a26c988$0$56781$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

>> Hvad taler du om?
>
> Jeg taler om, at den galvanisering der anvendes
> er så mikrotynd, der ikke skal meget til før
> den nedbrydes.

Nu har Audi så noget af den tykkeste galvanisering i bilbranchen. Desuden er
galvaniseringen delvis selvreparerende p.g.a. den konstante strøm gennem
karossen...

--
http://www.saabklub.dk/


Ukendt (04-06-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 04-06-09 21:04


"Henrik B." <saab@_nospam_tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:4a26eabf$0$15883$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...

> Nu har Audi så noget af den tykkeste galvanisering i bilbranchen. Desuden
> er galvaniseringen delvis selvreparerende p.g.a. den konstante strøm
> gennem karossen...

Nu er der det, at forarbejdning af en karosseridel
vanskeliggøres når den galvaniseres. Jo tykkere lag, des sværere.
Derfor anvendes forskellig tykkelse af galvanisering forskellige steder på
bilen.

"Jens Ole Helbo fra Teknologisk Institut forklarer:"Zinklaget er sprødt og
revner eller beskadiges let ved påvirkning fra sten, sand, vand eller anden
form for deformation. Så de zinklag, der ofte anvendes på biler i dag,
formår ganske enkelt ikke at modstå rustangreb under danske forhold."

Men jeg vil da gerne læse mere om Audis ekstra tykke lag.

Det skal dog nævnes, een af Audis fordele istedet kan være,
at de anvender ca. dobbelt så meget voks i hulrum som andre mærker.
Men dette kan man ved alle mærker tilkøbe sig i form af en supplerende
antirust behandling til en ganske overkommelig pris.



Henrik B. (01-06-2009)
Kommentar
Fra : Henrik B.


Dato : 01-06-09 15:10

">> Eque <<" <-> skrev i meddelelsen
news:4a22fe21$0$56783$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> http://bilmagasinet.dk/article/31136
>
> Top 5 Årets Brugtbil 2009
>
> 1.. Ford Focus, årgang 2005 - 115 point
>
> -prestige alene gør det åbenbart ikke..

Ej heller rustbeskyttelse.

Viser blot endnu engang, hvor komplet useriøs "Årets (brugt) bil"
er.......ligesom EISA award'en er, indenfor forbruger elektronik.
I Danmark er netop prisen, den styrende faktor for valget - ikke kvaliteten.

--
http://www.saabklub.dk/


Klaus D. Mikkelsen (~ (02-06-2009)
Kommentar
Fra : Klaus D. Mikkelsen (~


Dato : 02-06-09 04:39

On 1 Jun., 22:02, ">> Eque <<" <-> wrote:
>
> Det vil tiden vise..
> Tiden viste, en Ford holder næsten lige så længe
> som en galvaniseret kostbar Audi, før de skrottes...

Men intet om, hvor mange penge der er brugt på at lappe rust gennem
levetiden.

> "Sammenlignet med en ældre undersøgelse af modeller fra 1998-2001 er
> rustbeskyttelsen generelt mere effektiv."
>
> Så nok ikke de større udsving.



Tjah:

http://www.dr.dk/Nyheder/Penge/2009/06/02/073514.htm


Se hvor meget din bil ruster
02. jun. 2009 07.43 Penge Opdat.: 02. jun. 2009 08.42

Tyske, franske og svenske biler klarer sig bedst i en undersøgelse af,
hvor hurtigt brugte biler ruster.

Det er svenske Swerea KIMAB som har lavet undersøgelsen. De har
tjekket rustskader på 1000 biler i Norge, Sverige, Finland og Danmark,
fordelt på 30 forskellige modeller.

Blandt 2002/2003-modellerne kommer AudiA4 ud som den allerbedste, mens
BMW5-serien klarer sig bedst blandt 2004/2005-modellerne.

Se hele undersøgelsen her

Modeller fra 2002/2003: De tre bedste
1. Audi A4
2. Volvo 70-serie
3. VW Golf

Modeller fra 2002/2003: De tre værste
1. Chevrolet Tran Sport
2. Mazda 6
3. Ford Fokus

Modeller fra 2004/2005: De tre bedste
1. BMW 5-series
2. Nissan Micra
3. Renault Megane

Modeller fra 2004/2005: De tre værste
1. Hyundai Santa Fe
2. Kia Picanto
3. Ford Focus



Der er kun 1 bil der går igen i årgangene. Ford Foculs brillierer ved
at være den bil der er tredjeværst uafhængigt af årgang......


Klaus

leo.5500@gmail.com (02-06-2009)
Kommentar
Fra : leo.5500@gmail.com


Dato : 02-06-09 06:10


>
> Der er kun 1 bil der går igen i årgangene. Ford Foculs brillierer ved
> at være den bil der er tredjeværst uafhængigt af årgang......

Det tyder på at Ford har styr på deres ISO9000 kvalitetsstyrings
system. Den slags handler jo om at undgå udsving i kvaliteten, ikke
nødvendigvis om at have en høj kvalitet.

Leo

hojvaelde@gmail.com (04-06-2009)
Kommentar
Fra : hojvaelde@gmail.com


Dato : 04-06-09 14:55

On 3 Jun., 21:44, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
>  >> Eque << wrote:
>
>
>
> > "Torben Scheel" <torben_sch...@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >news:4a261539$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> Hvad taler du om?
>
> > Jeg taler om, at den galvanisering der anvendes
> > er så mikrotynd, der ikke skal meget til før
> > den nedbrydes.
> > Derfor vil jeg hellere ha' en bil med en
> > vedligeholdt antirustbehandling end en
> > bil som er galvaniseret, og aldrig har
> > set et antirustcenter.
> > Men naturligvis er en kombination
> > at foretrække. En del bilmærker har
> > galvaniserede pladedele men er ingen
> > undskyldning for ikke at efterbehandle
>
> Jamen så har vi jo begge hvad vi ønsker. Man kunne nemt forledes til at
> tro at du ligefrem _leder_ efter fejl ved andre bilmærker end dit
> foretrukne. Der er vist en passage i et kendt religiøst værk (noget om
> en splint og en bjælke) der dækker meget godt.

Hej

Jeg har fået nyt arbejde hvor en del at arbejdet foregår ombord på
fragtskibe omkring Danervang.

Med det jeg har set ombord, vil jeg ikke røre en gavaliseret bil der
ikke er efterbehandlet. Jeg har set aluplader, der er 15 mm tykke, der
er forsvundet på få måneder. Det der salt fjerner gavaliseringen på
mega kort tid, især hvis der er en nar der har sat en samling rustfrie
skruer i undervognen.
Rustfristål og saltvand æder alu og zink hurtigere end konen tømmer
din konto.

Benny

Carsten (05-06-2009)
Kommentar
Fra : Carsten


Dato : 05-06-09 16:06


<hojvaelde@gmail.com> skrev i meddelelsen
news:11c4dce0-fdea-4971-b6fc-f99465525df1@g19g2000yql.googlegroups.com...
On 3 Jun., 21:44, Torben Scheel <torben_sch...@hotmail.com> wrote:
> >> Eque << wrote:
>
>
>
> > "Torben Scheel" <torben_sch...@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> >news:4a261539$0$15874$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> >> Hvad taler du om?
>
> > Jeg taler om, at den galvanisering der anvendes
> > er så mikrotynd, der ikke skal meget til før
> > den nedbrydes.
> > Derfor vil jeg hellere ha' en bil med en
> > vedligeholdt antirustbehandling end en
> > bil som er galvaniseret, og aldrig har
> > set et antirustcenter.
> > Men naturligvis er en kombination
> > at foretrække. En del bilmærker har
> > galvaniserede pladedele men er ingen
> > undskyldning for ikke at efterbehandle
>
> Jamen så har vi jo begge hvad vi ønsker. Man kunne nemt forledes til at
> tro at du ligefrem _leder_ efter fejl ved andre bilmærker end dit
> foretrukne. Der er vist en passage i et kendt religiøst værk (noget om
> en splint og en bjælke) der dækker meget godt.

Hej

Jeg har fået nyt arbejde hvor en del at arbejdet foregår ombord på
fragtskibe omkring Danervang.

Med det jeg har set ombord, vil jeg ikke røre en gavaliseret bil der
ikke er efterbehandlet. Jeg har set aluplader, der er 15 mm tykke, der
er forsvundet på få måneder. Det der salt fjerner gavaliseringen på
mega kort tid, især hvis der er en nar der har sat en samling rustfrie
skruer i undervognen.
Rustfristål og saltvand æder alu og zink hurtigere end konen tømmer
din konto.

Benny

Shhhhh, du må ikke sige det til min gamle A4, så begynder den måske at
ruste... ligenu er den næsten ligeså fin som den magiske Sierra

/Carsten


Ukendt (05-06-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-06-09 16:26


"Carsten" <carstenhjorthfjern@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
news:4a293455$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> Shhhhh, du må ikke sige det til min gamle A4, så begynder den måske at
> ruste... ligenu er den næsten ligeså fin som den magiske Sierra

Der er ikke megen magi over et bilmærke, som
holder lige så længe som en Audi, måske pånær
et par uger.



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste