MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Firefox
Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 11:20

Hej.

Jeg bruger Firefox som browser, men når jeg klikker på et link f.eks. i en
nyhedsguppe, så åbnes siden i IE.

Hvordan får jeg det ændre, så alt åbnes i Firefox, da jeg er dødtræt af IE,
som er vildt langsom?

God pinse.

mvh

Jesper

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 11:23

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-05-09 11:27

<Just> skrev:

> [...]

Vås, det er et windows problem

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 30-05-09 12:35

"Ivan V. Klattrup" <ivan.klattrup@gmail.com> wrote in message
> Vås, det er et windows problem

Nej det er ikke.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-05-09 12:47

N_B_DK skrev:

>Nej det er ikke.

jo

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-09 13:02

N_B_DK skrev:

> Nej det er ikke.

Vær nu lidt konstruktiv, og fortæl i stedet, hvad du så vil
mene, problemet er. Og fortæl også gerne, hvordan det løses.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : N_B_DK

Dato : 30-05-09 16:59

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Vær nu lidt konstruktiv, og fortæl i stedet, hvad du så vil
> mene, problemet er. Og fortæl også gerne, hvordan det løses.

Manden har allerede fået at vide at spørgsmålet hører til i browser
gruppen, så ser jeg spørgsmålet der så er det noget helt andet.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-09 18:08

N_B_DK skrev:
> "Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> Manden har allerede fået at vide at spørgsmålet hører til i browser
> gruppen

Og det er blevet fortalt, at det er forkert.

Spørgsmålet hører til her, når ellers styresystemet er
Windows. På samme måde som udskiftning af baggrundstapet på
skrivebordet i Windows også hører til her, selvom det også
er muligt at skifte baggrundstapet via browseren. I begge
tilfælde er det en funktion/indstilling i styresystemet.

> så ser jeg spørgsmålet der så er det noget helt andet.

Ja, så er det nemlig fejlpostet, omend der nok skulle være
nogle af os mere flinke, der alligevel ville hjælpe med at
finde løsningen

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : N_B_DK

Dato : 30-05-09 19:30

> Spørgsmålet hører til her, når ellers styresystemet er
> Windows.

News flash, Firefox har intet med MS at gøre, så nej det er ikke windows
relateret, men browser relateret.

> På samme måde som udskiftning af baggrundstapet på
> skrivebordet i Windows også hører til her,

Ja og 117 andre ting er windows relateret, firefox spørgsmål er bare
ikke et af dem.

> selvom det også
> er muligt at skifte baggrundstapet via browseren. I begge
> tilfælde er det en funktion/indstilling i styresystemet.

Firefox er ikke en del af styresystemet.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-09 20:49

N_B_DK skrev:

> News flash, Firefox har intet med MS at gøre, så nej det er ikke windows
> relateret, men browser relateret.

Der er tale om en funktion i Windows, nemlig en indstilling
til hvilken browser der skal være styresystemets
standardbrowser. Det er så muligt at ændre indstillingen i
en browser, men det er stadig en indstilling i styresystemet.

Ligesom angivelse af baggrundstapet på skrivebordet og
tilknytning af bestemte filtyper til bestemte programmer.
Den slags er også indstillinger i styresystemet, men kan
normalt også foretages i forskellige programmer - også
selvom programmerne ikke er lavet af Microsoft.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://kimludvigsen.dk

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-05-09 11:27

Jesper skrev:

>Hvordan får jeg det ændre, så alt åbnes i Firefox, da jeg er dødtræt af
>IE, som er vildt langsom?

1. Klik på Start i proceslinjen.
2. Klik på Kontrolpanel.
3. Klik på Tilføj eller fjern programmer.
4. Klik på Programadgang og -standarder i menuen til venstre.
5. Klik på Brugerdefineret.
6. Under overskriften Vælg en standardwebbrowser skal du markere din
foretrukne browser, fx Mozilla Firefox.
7. Klik på OK.

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 11:38

> [...]
> 5. Klik på Brugerdefineret.
> 6. Under overskriften Vælg en standardwebbrowser skal du markere din

Tak for dit svar - men min pc spirnger hele tiden tilbage til "brug min
nuværende browser" selvom jeg markerer Firefox, nå det må eg prøve at rode
med....

mvh

Jesper

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-05-09 11:40

Jesper skrev:

>men min pc spirnger hele tiden tilbage til "brug min nuværende browser"
>selvom jeg markerer Firefox

Lukker du browserne mens du roder med det ?

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 12:13

> Lukker du browserne mens du roder med det ?

Det har jeg nu prøvet - men det hjælper desværre ikke.

mvh

Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-09 13:05

Jesper skrev:

> Tak for dit svar - men min pc spirnger hele tiden tilbage til "brug min
> nuværende browser" selvom jeg markerer Firefox, nå det må eg prøve at rode
> med....

Du må have noget, der får den til at springe tilbage. Mit
gæt er, at det er Internet Explorer, der ændrer
indstillingen. Ændres indstillingen også tilbage, selvom du
ikke åbner Internet Explorer?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://pc-sikkerhed.dk

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 13:29

> Du må have noget, der får den til at springe tilbage. Mit gæt er, at det
> er Internet Explorer, der ændrer indstillingen. Ændres indstillingen også
> tilbage, selvom du ikke åbner Internet Explorer?

Ja det gør den desværre.

Har kigget i "hjælp funktionen" og har bemærket, at der står, at man skal
være logget på som administrator for at kunne ændre indstillingerne...hmm
går ud fra, at jeg er administrator, da jeg er eneste bruger udover over
gæstekontoen...? (Kører XP SP3)

mvh

Jesper

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 30-05-09 13:48

Jesper skrev:

> Ja det gør den desværre.
>
> Har kigget i "hjælp funktionen" og har bemærket, at der står, at man skal
> være logget på som administrator for at kunne ændre indstillingerne...

Jeg vil tro, at hvis problemet var manglende
administratorrettigheder, ville du slet ikke få lov at ændre
indstillingen, men at du i stedet ville få en advarsel. Jeg
er dog ikke sikker, da jeg ikke har leget så meget med
administratorrettigheder i XP.

Jeg har desværre ikke andre ideer til, hvad der kan
forårsage problemet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
http://ordforklaring.dk

Fra : Rado

Dato : 30-05-09 15:52

On Sat, 30 May 2009 14:28:37 +0200, "Jesper" <christop at
post1.dknet.dk> wrote:

> [...]
>går ud fra, at jeg er administrator, da jeg er eneste bruger udover over

Prøv evt. at sætte Firefox til at tjekke om den er default browser når
den starter, det gøres under Indstillinger > Avanceret. Det kunne
tænkes at det virker hvis den selv får lov at gøre det.

Og sæt evt. IE til ikke at gøre det samme.

--
Rado

All the answers are already within us. It's finding the corresponding
questions that's so darned difficult. - Swami Beyondananda

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 16:11

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> tænkes at det virker hvis den selv får lov at gøre det.
>
> Og sæt evt. IE til ikke at gøre det samme.

Juuhuu - nu virker det. Jeg satte Firefox til default browser og fjernede et
flueben ved IE i "aktiver dette program" - altså udover at jeg selvfølgelig
oprindeligt havde fjernet "prikken" ved IE...

Men markeringen står stadig ved "brug min nuværende browser" og altså ikke
udfor Firefox - men det virker.

Takker alle for hjælpen.

mvh

Jesper

Fra : N_B_DK

Dato : 30-05-09 17:46

"Jesper" <christop at post1.dknet.dk> wrote in message

> Juuhuu - nu virker det. Jeg satte Firefox til default browser og
> fjernede et flueben ved IE i "aktiver dette program" - altså udover
> at jeg selvfølgelig oprindeligt havde fjernet "prikken" ved IE...

Det havde virket meget hurtigere hvis du havde spurgt i den rette
gruppe, nemlig den der handler om browsere, da det som du jo selv ved nu
var en browser indstilling.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 30-05-09 18:19

N_B_DK wrote:

> [...]
>

> Det havde virket meget hurtigere hvis du havde spurgt i den rette
> gruppe, nemlig den der handler om browsere, da det som du jo selv ved

Bare surt at vi ikke alle ved det vi ikke ved. Det er kun de virkelige
eksperter!

--
Niels

Fra : Per H

Dato : 30-05-09 18:33

On 30 May 2009 17:19:03 GMT, Niels P Sønderskov <npsonder@gmail.com>
wrote:

>Bare surt at vi ikke alle ved det vi ikke ved. Det er kun de virkelige
>eksperter!

Det er også dem der larmer mest konstant.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 30-05-09 19:30

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Bare surt at vi ikke alle ved det vi ikke ved. Det er kun de virkelige
> eksperter!

Nemlig, men hvad hjælper det nr folk som dig ikke vil lytte?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 31-05-09 00:36

N_B_DK wrote:

> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message

> Nemlig, men hvad hjælper det nr folk som dig ikke vil lytte?

Det må ikke være nemt at være så bagklog og ude af stand til at læse.

--
Niels

Fra : N_B_DK

Dato : 31-05-09 19:30

> Det må ikke være nemt at være så bagklog og ude af stand til at læse.

Det ved jeg ikke, hvordan klarer du det?, det var ikke ligefrem et svært
spørgsmål, men derfor kan man vel godt stille det i den rette gruppe.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 01-06-09 00:47

N_B_DK wrote:

> det var ikke ligefrem et
> svært spørgsmål, men derfor kan man vel godt stille det i den rette
> gruppe.

De fleste mennesker har nu forladt Usenet pga typer som dig, men der
var en tid med så megen trafik, at det gav mening med de mange 'rette
grupper'. Aspirerer du virkelig til at blive den sidste til at sidde
her og spille klog?

--
Niels

Fra : Mr.X

Dato : 01-06-09 01:30

"Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> var en tid med så megen trafik, at det gav mening med de mange 'rette
> grupper'. Aspirerer du virkelig til at blive den sidste til at sidde
Han er den sidst med analog modem

Fra : N_B_DK

Dato : 01-06-09 07:51

> [...]
> De fleste mennesker har nu forladt Usenet pga typer som dig, men der
> var en tid med så megen trafik, at det gav mening med de mange 'rette

Nej, webforummer har overtaget meget af traffiken.

> Aspirerer du virkelig til at blive den sidste til at sidde
> her og spille klog?

Aspirerer du virkelig til at blive den sidste til at sidde
her og være idiot?

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Mr.X

Dato : 01-06-09 17:40

"N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk> skrev i en meddelelse
> "Niels P Sønderskov" <npsonder@gmail.com> wrote in message
>
> Nej, webforummer har overtaget meget af traffiken.

> Aspirerer du virkelig til at blive den sidste til at sidde
> her og være idiot?
Der er vist ingen der vil tage kampen op - du er en suveræn vinder
Tillykke med sejren

Fra : Mr.X

Dato : 31-05-09 01:06

Hej kloge Åge, findes der ikke en køb og salg gruppe, eller er det et
Windows kabinet du vil købe

Fra : N_B_DK

Dato : 31-05-09 19:29

"Mr.X" <ingen@post.tak> wrote in message
> Hej kloge Åge, findes der ikke en køb og salg gruppe, eller er det et
> Windows kabinet du vil købe

Nu inden du dummer dig yderligere, så læs lige hvad en signatur er, og
hvad man må skrive i den...

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 31-05-09 21:08

On Sun, 31 May 2009 20:28:59 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Mr.X" <ingen@post.tak> wrote in message
>

>Nu inden du dummer dig yderligere, så læs lige hvad en signatur er, og
>hvad man må skrive i den...

Må... Du fredsens. nåe ja du gør jo aldrig noget forkert.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 31-05-09 21:24

"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
> Må... Du fredsens. nåe ja du gør jo aldrig noget forkert.

Ja sæt du dig også lidt mere ind i reglerne for signaturer, så dummer du
dig heller ikke yderligere.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 31-05-09 22:17

On Sun, 31 May 2009 22:23:42 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
>

>Ja sæt du dig også lidt mere ind i reglerne for signaturer, så dummer du
>dig heller ikke yderligere.

har du ikke snart fået en fornemmelse af at jeg skider på de gamle
småregler, og min sing. er lovlig, bare så du ved det brormand. og
hvis ikke, så op i røven med det. der er sku andet der er vigtigere.

per

Fra : N_B_DK

Dato : 01-06-09 07:52

> har du ikke snart fået en fornemmelse af at jeg skider på de gamle
> småregler, og min sing. er lovlig, bare så du ved det brormand.

Du fatter da godt nok ikke ret meget, jeg har ikke skrevet et ord om din
signatur.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per H

Dato : 01-06-09 08:15

On Mon, 1 Jun 2009 08:52:18 +0200, "N_B_DK" <admin@spamme.dyndns.dk>
wrote:

>"Per H" <tramanden@gmail.com> wrote in message
>
>Du fatter da godt nok ikke ret meget, jeg har ikke skrevet et ord om din
>signatur.

Nå jeg troede det var min du mente. sorry.

men derfor behøver du ikke larme så meget som betjent.

per

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 01-06-09 10:04

Per H skrev:

>men derfor behøver du ikke larme så meget som betjent.

Du kender jo typen godt kan jeg se, og svarer dermed endnu en "larmer"

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Per H

Dato : 01-06-09 10:43

On 01 Jun 2009 09:04:27 GMT, "Ivan V. Klattrup"

og så kom der lige en til..

per

Fra : Mr.X

Dato : 01-06-09 01:26

> "Mr.X" <ingen@post.tak> wrote in message
>

> Nu inden du dummer dig yderligere, så læs lige hvad en signatur er, og
> hvad man må skrive i den...
Må man godt diskutere dit fis i denne gruppe - jeg tror det ikke og vil da
for guds skyld ikke bryde nogen regler.
Man kan jo risikere, at få netpolitiet på nakken - så du sandelig meget
undskylde Kloge Åge, det tør jeg ikke

Fra : N_B_DK

Dato : 01-06-09 07:55

> Må man godt diskutere dit fis i denne gruppe - jeg tror det ikke og
> vil da for guds skyld ikke bryde nogen regler.

De eneste der diskuterer er dig og Per H.

--
MVH. N_B_DK

HP MSA20 kabinet købes.

Fra : Per

Dato : 01-06-09 09:55

N_B_DK wrote:
> "Mr.X" <ingen@post.tak> wrote in message

> De eneste der diskuterer er dig og Per H.

Honor means all .......

*/ Per

Fra : Ukendt

Dato : 30-05-09 18:29

> [...]
>

> Det havde virket meget hurtigere hvis du havde spurgt i den rette gruppe,
> nemlig den der handler om browsere, da det som du jo selv ved nu var en

Jeg er nu meget tilfreds med hastigheden, hvormed det blev løst med hjælp
fra flinke og vidende mennesker - og jeg lavede en del af de nye
indstillinger i Windows "program adgang og - standard" - og jeg ved jo først
nu, hvor problemet er løst, at der OGSÅ skulle en browser indstilling til
udover ændringen i Windows. Så jeg synes, at spørgsmålet hører fint til her.

Endnu engang tak til dem som hjalp!

/ Jesper