MS Windows
briani 27239
Norton Ghost klon
Fra : Mate \(5260\)

Dato : 29-05-09 17:57

Har lavet en Win-XP HDD-klon, som ser ud til at være OK, bortset fra at den
ikke vil boote.
Der er 2 partitioner. Hvis jeg kører med den som slave, har den
drevbetegnelserne G og H, og under diskhåndtering kan ses, at den er AKTIV.
Men hvis jeg kobler den om til at være master og erstatter den med den
originale, vil den ikke boote.

I en hjælpetekst står, at det kan skyldes, at den ikke har den rigtige
drevbetegnelse, og at løsningen kan være følgende:
"Initialize the disk signature using the -FDSZ switch",
hvilket for mig ligner en DOS-kommando, men hvordan gøres det rent praktisk
?

Er der nogen, der har et bud?
Vh Poul.

Fra : Mate \(5260\)

Dato : 29-05-09 22:59

Nu har jeg i mellemtiden lavet en tilsvarende klon v.h.a. "Maxblast", og den
virker 100%!!!

Fra : Kurt G

Dato : 30-05-09 11:50

Jeg har haft det samme problem.
Er det omtalte program gratis?

Mvh Kurt

Fra : Mate \(5260\)

Dato : 30-05-09 22:42

Hej Kurt.
Ja, det kan hentes fra Maxtor/ Seagate's hemmeside:

http://www.seagate.com/ww/v/index.jsp?locale=en-US&name=MaxBlast_5&vgnextoid=7add8b9c4a8ff010VgnVCM100000dd04090aRCRD

Jeg har iøvrigt en version 3 på CD-rom, som jeg har fået leveret med et af
drevene, men den der kan hentes nu (og som jeg benyttede) er ver. 5,
- men jeg ved ikke om det kan bruges på alle drevfabrikater.
Mine drev, - både det originale og kopien er MAXTOR.

Mvh
Poul.

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 30-05-09 22:56

Mate (5260) skrev:

>- men jeg ved ikke om det kan bruges på alle drevfabrikater.

Der skal være enten Maxtor eller Seagate harddisk for at det virker

--
Ivan V. Klattrup
http://klattrup.dk

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 01-06-09 18:23

"Mate (5260)" <mate@invalid.dk> wrote in message
> Nu har jeg i mellemtiden lavet en tilsvarende klon v.h.a. "Maxblast", og
> den virker 100%!!!

Jeg har lige prøvet at download det. Det er ligesom at se Acronis true image
(bortset fra at det er gratis). Jeg kan heller ikke installere det før jeg
har afinstalleret Acronis true image.
Det må jeg huske når jeg skrotter true image. Så kan man jo lige så godt
bruge Maxblast, hvis man ellers har maxtor eller seagate harddiske. Tak
fordi du kom frem med et godt program.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
Fjern nomorespam ved svar på E-mail.