Punktopstilling
Fra : Jacob Isaksen

Dato : 31-07-01 10:16

Hvis jeg nu laver en punktopstilling....

<ul>
<li>xxx</li>
<li>xxx</li>
<li>xxx</li>
<li>xxx</li>
<li>xxx</li>
</ul>

Resultatet giver så en punktopstilling, hvor der er en indrykning af
teksten. Er der nogen, der kender en måde at fortælle punktopstillingen, den
skal holde sig helt til venstre?

--
Venlig hilsen
Jacob Isaksen

Fra : Jonas

Dato : 31-07-01 13:17

Jacob Isaksen <jacobisaksen@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen, der kender en måde at fortælle punktopstillingen, den
> skal holde sig helt til venstre?

Måske noget i stil med dette:

------------------ Start HTML -------------------
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN">
<head>
<title></title>
<!--
li { margin-left: -15px ; }
-->
</head>
<ul>
<li>xxx</li>
<li>xxx</li>
<li>xxx</li>
<li>xxx</li>
<li>xxx</li>
</ul>
------------------ slut HTML -----------------

Rod selv lidt med indstillingerne så du kan bruge det. Mener at kunne
huske, at det ikke spiller i NN4.xx, men det er jo ikke noget nyt )-:

--
Jonas [CPH, DK] | Mental backup in progress
http://geografi.hjem.wanadoo.dk/ | - Do Not Disturb

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 31-07-01 15:30

"Jacob Isaksen" <jacobisaksen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>

> Resultatet giver så en punktopstilling, hvor der er en indrykning af
> teksten. Er der nogen, der kender en måde at fortælle punktopstillingen,

Umiddelbart ville jeg blot fjerne <ul> tagene. Så vidt jeg husker betyder de
noget med indrykning

/Kasper

Fra : Morten Tovborg

Dato : 31-07-01 15:44

Kasper Kyndsberg wrote:

> Umiddelbart ville jeg blot fjerne <ul> tagene. Så vidt jeg husker betyder de
> noget med indrykning

De betyder vel noget med unordered list (i modsætning til <ol>), men det ser ud
til dit råd virker alligevel (NN4)

Morten

Fra : J.C. Voss

Dato : 31-07-01 16:07

Morten Tovborg <tovborg@crc.dk> wrote:

> De betyder vel noget med unordered list (i modsætning til <ol>), men det
> ser ud til dit råd virker alligevel (NN4)

Ja, det virker jo upåklageligt. Jeg glemte vist at K.I.S.S. [Keep It
Simlpe Stupid] oftest er det bedste.

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 31-07-01 15:52

Kasper Kyndsberg wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Umiddelbart ville jeg blot fjerne <ul> tagene. Så vidt jeg
> husker betyder de noget med indrykning

<ul> = unordered list
<li> = list item

Begge markerer struktur i HTML dokumentet, og ingen af dem har noget at gøre
med layout (indrykning).

Det er IKKE en god idé at fjerne <ul> elementerne. Brug CSS til at definere
margin og/eller padding på elementerne istedet.

Mvh
Jonas

- Pædagoiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 31-07-01 17:27

"Jonas Astrup - html.dk" <jonas.usenet@html.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
definere
> margin og/eller padding på elementerne istedet.

Jeg er ikke helt med på, hvorfor det ikke er en god ide at fjerne <ul>
elementet. Kan du ikke lige uddybe en anelse?

/Kasper

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 31-07-01 17:49

http://validator.w3.org/docs/errors.html#not-allowed