MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
regprot.exe = 100% CPU
Fra : Henning Rasmussen

Dato : 26-05-09 18:55

Hej gruppe

På min gamle Packard Bell kører en proces "regprot exe" , som bruger
næsten al CPU, den viser hele tiden 100 %, selv om ingen programmer er
åbne. Den bliver ikke varm og det meste fungerer nogenlunde normalt. Dog
kan den være ret lang tid om at åbne programmer, især IE og Word har jeg
lagt mærke til.
Google blev jeg ikke klogere af, den siger både og. Jeg har scannet med
3 forskellige programmer, som ikke finder noget og jeg har renset med
CCleaner. Hvis jeg prøver at sænke prioriteten kommer den sædvanlige
advarsel om at systemet kan gå i udu, så det tør jeg ikke.
Håber der er nogen, som kan fortælle mig, om det er noget, jeg skal tage
mig af og i bekræftende fald give et råd.

--
Henning
Hotmail-adressen er kun til spam/junkmail

Fra : John

Dato : 26-05-09 19:08

"Henning Rasmussen" <henningrasmussen1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> På min gamle Packard Bell kører en proces "regprot exe"

Måske har du dette program installeret:

http://www.softpedia.com/get/Tweak/Registry-Tweak/DiamondCS-RegProt.shtml

> Jeg har scannet med 3 forskellige programmer

Hvilke mon det er?

John

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 26-05-09 19:29

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i en meddelelse
> "Henning Rasmussen" <henningrasmussen1@hotmail.com> skrev i en
> meddelelse

> Måske har du dette program installeret:
>
> http://www.softpedia.com/get/Tweak/Registry-Tweak/DiamondCS-RegProt.shtml

Det har jeg haft, men det er afinstalleret for ikke så længe siden.

> Hvilke mon det er?
>
> John

AGV, SuperAnti spyware, Spybot-s&d

Glemte før: XP Sp3 + opdateringer

Fra : Ole C

Dato : 26-05-09 19:40

Henning Rasmussen skrev blandt andet:

> Det har jeg haft, men det er afinstalleret for ikke så længe siden.

Men er åbenbart ikke helt væk....
En måde kunne være at installere programmet igen - og så afinstallere med
Revo Uninstaller, som er meget effektivt.
Men du kan jo også kigge i msconfig eller et andet program, som viser hvad
der starter samtidig med Windows - og så deaktivere det.

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 26-05-09 19:41

"Henning Rasmussen" <henningrasmussen1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Det har jeg haft, men det er afinstalleret for ikke så længe siden

Måske er der hjælp her:

How to remove regprot error:
http://www.file.net/process/regprot.exe.html

John

Fra : Ole C

Dato : 26-05-09 20:38

John skrev blandt andet:

> Måske er der hjælp her:
>
> How to remove regprot error:
> http://www.file.net/process/regprot.exe.html

Ja, det er jo det første hit på "regprot.exe" i Google...

--
vh
Ole C

Fra : Henning Rasmussen

Dato : 27-05-09 20:21

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er jo det første hit på "regprot.exe" i Google...
>
> --
> vh
> Ole C

Tak for interessen, men det bondefangerprogram fra ovennævnte side, har
jeg ikke lyst til at prøve. Men det hjalp betydeligt at fjerne fluebenet
i start/mscinfig.

Fra : John

Dato : 27-05-09 22:32

"Henning Rasmussen" <henningrasmussen1@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tak for interessen

Jamen det har da været ganske underholdende, og langt om længe har vi fået
os pejlet os ind på, at du har et program på din pc, som du, uvist af
hvilken grund, troede var slettet.

> det bondefangerprogram fra ovennævnte side, har jeg ikke lyst til at prøve

Næh, men hvis du læser bare lidt videre på siden, får du overraskende
yderligere info om det program, du troede du havde slettet, fx:

"File regprot.exe is located in a subfolder of "C:\Documents and Settings"
or sometimes in a subfolder of "C:\Program Files". The file size on Windows
XP is 19,614 bytes (see Registry key:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run). "

Det kunne så evt være morsomt at vide, om du har ledt efter, fundet samt
slettet pgl folder, hhv registry key.

Yderligere:

"The program has no visible window. File regprot.exe is not a Windows core
file. The process starts upon Windows startup"

> det hjalp betydeligt at fjerne fluebenet i start/mscinfig.

Orkja, det hindrer programmet i at starte, men fjerner det jo ikke.

John

Fra : John

Dato : 27-05-09 22:33

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, det er jo det første hit på "regprot.exe" i Google...

Og derfor..?

Fra : Ole C

Dato : 28-05-09 01:26

John skrev blandt andet:

> Og derfor..?

Citat OP's oprindelige indlæg: "Google blev jeg ikke klogere af...."
Derfor åbenbart ikke noget OP agter at benytte sig af - hvilket jo også
fremgår af hans senere indlæg.

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 28-05-09 02:39

> [...]

> Citat OP's oprindelige indlæg: "Google blev jeg ikke klogere af...."
> Derfor åbenbart ikke noget OP agter at benytte sig af - hvilket jo også

Derfor kunne spørgeren (og du) måske ha' læst bare lidt længere, end de to
første linjer?

Der er jo en fin henvisning til programmets navn, placering, registry key,
og så'n.

Det burde måske have kunnet få en lille, beskeden klokke til at ringe om, at
dét program, spørgeren troede var fjernet, tydeligvis ikke var det, og
samtidig give et diskret vink med en vognstang til, hvor det muligvis kunne
findes og slettes.

Ik'?

John

Fra : Ole C

Dato : 28-05-09 09:35

John skrev blandt andet:

> Derfor kunne spørgeren (og du) måske ha' læst bare lidt længere, end
> de to første linjer?

Enig i at OP ikke uden videre burde have afvist den omtalte sides
oplysninger.
Men det gjorde han.
Ik'?

--
vh
Ole C

Fra : John

Dato : 28-05-09 20:03

"Ole C" <mail@FJERNolec.dk> skrev i en meddelelse

> Enig i at OP ikke uden videre burde have afvist den omtalte sides
> [...]

Jeg kvitterer med et Storm P. citat: "Det er fastslået!"

John :)