nc og expect
Fra : Leif Neland

Dato : 25-05-09 08:45

Jeg har forsøgt at få nc og expect til at spille sammen, men det er ikke
lykkedes.

Jeg kan lave
echo "<blabla>" | nc localhost 12345

og få svar fra serveren.

Men prøver jeg expect-scriptet
spawn nc localhost 12345
send "<blabla>\n"
expect "nit>"

får jeg ikke noget svar.

Benytter jeg nc / expect forkert?

Sikkert...

Leif

Fra : Jørgen Heesche

Dato : 25-05-09 10:29

Leif Neland wrote:
> Jeg har forsøgt at få nc og expect til at spille sammen, men det er ikke
> [...]
Det er første gang jeg hører om nc(netcat ~ telnet på en anden måde).
Måske kan du få hjælp her:
http://www.wellho.net/forum/The-Tcl-programming-language/Expect-nc-smtp-server.html

Jørgen Heesche
mailto:heesche@webspeed.dk

Fra : Kent Friis

Dato : 25-05-09 18:06

Den Mon, 25 May 2009 09:45:00 +0200 skrev Leif Neland:
> Jeg har forsøgt at få nc og expect til at spille sammen, men det er ikke
> [...]

Alle eksemplerne i expect(1) bruger {} efter expect, men det er muligt
det kun er nødvendigt når man checker på flere forskellige svar.

Men hvad forventer du der sker efter sidste linje? Som scriptet ser ud,
vil jeg forvente at den bare lukker connection'en og afslutter.

Hvis du vil overgive kontrollen til brugeren (altså dig selv), kan
du bruge kommandoen interact.

(det er nok 5 år siden jeg sidst har haft fat i et expect script).

Mvh
Kent
--
"The Brothers are History"