hvad betyder det???
Fra : NNN

Dato : 31-07-01 01:13

Hej
Hvad betyder at min computer er:
x86 family 6 model x stepping 3???
Kan ses på en formentlig pentium maksine.
Håber at nogen har svaret

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 31-07-01 01:20

F.eks. 486 processoren og 586'eren er 2 processor typer..
Normalt siger man at 586 = pentium.

Det der står om din er at den er en af de processortyper som ender på 86
(286, 386,486,586(=pentium)).
Mvh
Christian

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 31-07-01 08:40

"NNN" <nhiasy@stofanet.dk> wrote in news:3b65f764$0$4654$ba624c82
@nntp01.dk.telia.net:

> Hvad betyder at min computer er:
> x86 family 6 model x stepping 3???

x86 betyder at det er en processor der er baseret på x86 arkitekturen. Det
er stortset alle PC'ere til privat- og kontorbrug. Hvis vi skal sammenligne
med bilverdenen, så svarer det vel nærmest til at inddele biler i
sportsvogne, familiebiler og varevogne. Vi har så fat i en familiebil.

Family 6 betyder at det er en Intel Pentium Pro/PII/PIII processor. Det er
en Ford...

Model x henviser til den præcise processor:

1: Pentium Pro
3: Pentium II/Celeron
5: Pentium II/Celeron
6: Pentium III/Celeron
7: Pentium III/Celeron
8: Mobile Pentium III/Celeron

Når den samme processor kan have flere model numre, så skyldes det at selve
processor kernen kan være forskellig. Det er en Ford Mondeo...

Stepping 3 henviser til udviklingstrin indenfor samme processor model. Det
er en Ford Mondeo årgang 2000...

--
Kent Oldhøj - Dansk OverclockingFAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Steffen V Petersen

Dato : 31-07-01 09:00

> [...]
> processor kernen kan være forskellig. Det er en Ford Mondeo...
>
> Stepping 3 henviser til udviklingstrin indenfor samme processor model. Det

Meget pædagogisk - lige noget for mig...

--
Venlig hilsen
Steffen V Petersen

Dixi...

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 31-07-01 12:21

Hehehe... sjov måde at forklare det på

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 31-07-01 13:05

> Det

Kan man overclocke sådan en Ford Mondeo årgang 2000? ;)

Kim

Fra : Pita

Dato : 31-07-01 17:00

> Kan man overclocke sådan en Ford Mondeo årgang 2000? ;)

Lol

Læg remmen dobbelt. Kom æter i tanken.

Led selv på nettet efter diverse oc sider.

--
Pita

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-07-01 15:23

Kent Oldhøj <wol@oldhoj.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns90EF621BA83ADOLDHOJ@212.54.64.134...
> [...]
> sportsvogne, familiebiler og varevogne. Vi har så fat i en familiebil.
>
> Family 6 betyder at det er en Intel Pentium Pro/PII/PIII processor. Det er

Er det ikke at nedgøre Ford'en???

Mvh
Per

Fra : Paul Østerby Sørense~

Dato : 31-07-01 16:09

"Per Beer Hansen" <perbeer@bigfoot.dk> skrev i en meddelelse

> Kent Oldhøj <wol@oldhoj.dk> skrev i en
> [...]
Jeg synes det grænser til injurier at sammenligne en fungerende Plll med en
ford (fejl og reparationer daglig) og ja jeg har haft 2 styk ford første og
sidste.
Med venlig hilsen
Paul Ø. Sørensen
paul@sorensen.as
www.paul.sorensen.as

Fra : Pita

Dato : 31-07-01 17:02

[Snip]

> Er det ikke at nedgøre Ford'en???

En "Bjarne's super enkeltsstartscykel" ville være bedre.
Forbandet dyr og så virker lortet ikke.

--
Pita

Fra : Per Beer Hansen