Tv ud S-VHS udgang -> Scart
Fra : Christian Jørgensen

Dato : 31-07-01 00:17

Hej!

Jeg skulle lige afprøve min bærbar's tv-ud funktion idag

Så jeg futtede ned og købte følgende kabel (Mine forældres tv har ikke S-vhs
indgang, derfor til scart):

"Fra S-VHS og 2*phono han -> Scart"

Nu er problemet bare... det er i sort/hvid!
Lyden virker, billedet virker men fuck fuck fuck... det hele er sku i sort
hvid!
Det er en Dell Latitude Cpx med ATI grafikkort, model: ATI Rage mobility-m1
AGP 2x.

Er der nogen der kan finde ud af det, for jeg kan sku ikke *G*!

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen

Christian Jørgensen

Fra : Madsen

Dato : 31-07-01 00:27

"Christian Jørgensen" <webmaster@gubbar.dk> skrev:

> "Fra S-VHS og 2*phono han -> Scart"
>
> Nu er problemet bare... det er i sort/hvid!

Fjernsynet kan ikke vise et s-video-signal. Har selv samme
problem.

Du kan evt. prøve at læse dette indlæg fra en anden gruppe:

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Christian Mygind

Dato : 31-07-01 00:38

"Madsen" <madsens@whomail.dk> skrev i en meddelelse

> Fjernsynet kan ikke vise et s-video-signal. Har selv samme
> problem.

ELLER også skal Christian vælge PAL!

/Chr

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 31-07-01 00:44

Jeg har valgt PAL B
Mvh

Christian

Fra : Madsen

Dato : 31-07-01 00:43

"Christian Mygind" <mygind@c.dk> skrev:

> ELLER også skal Christian vælge PAL!

Ja, det har du fuldstændig ret i.

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 31-07-01 00:38

Hej Madsen!

Tak for linket Det forklarede jo en del!
Hvordan *bbip* ser sådan et composit-stik ud??

Mvh

Christian

Fra : Madsen

Dato : 31-07-01 00:47

"Christian Jørgensen" <webmaster@gubbar.dk> skrev:

> Hej Madsen!
>
> Tak for linket Det forklarede jo en del!
> Hvordan *bbip* ser sådan et composit-stik ud??

Det ser sådan her ud:
<http://www.sandberg.it/arkiv/502-34.jpg>

Et lille kort stik hvor s-video skal ind i grafikkortet, hvis det da ikke
har en direkte composite-udgang.
Videre fra det gule hunstik du kan se på billedet, skal du så have
et stik som har et composite-han-stik i den ene ende og scart i
den anden. (Composite er de samme stik som phono-stik bag på
stereoanlæg. Eneste forskel er at kappen på composite er gule
hvor Phono er røde og hvide.)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 31-07-01 01:05

Kanont Madsen!

Så må jeg ned til den lokale megafona og smide kablet i hovedet på dem igen,
for sort/hvid holder jo ikke

Tak for hjælpen!

Mvh

Christian

Fra : Madsen

Dato : 31-07-01 01:22

"Christian Jørgensen" <webmaster@gubbar.dk> skrev:

> Kanont Madsen!
>
> Så må jeg ned til den lokale megafona og smide kablet i hovedet på dem igen,
> for sort/hvid holder jo ikke

Nej, det bliver lidt kedeligt i længden.

> Tak for hjælpen!

Velbekom :)

--
Mvh. Madsen
Remove "who" in e-mail.

Fra : Christian Jørgensen

Dato : 31-07-01 00:44

Jeg fandt et billede af det kabel som man skal bruge:
http://www.cableconnection.dk/SpecialCables/Images/YC-C1L.jpg
men jeg vil se hvordan faeeen det composit-stik ser ud, så jeg kan se om
mine forældres TV har sådan en indgang
Nogen der kan hjælpe?

Mvh

Christian

Fra : Jakob Andersen

Dato : 31-07-01 16:45

Det ser ud som det kabel der går fra din CD-afspiller til din forstærker på
dit anlæg.
(se dk.binaer)
Samme kabel, bortset fra at composite kun er et kabel (altså ikke stereo
.
På TV-et hedder det som regel en AV indgang, bruges også til vidoekameraer !
(det gule stik, de to andre er lyd)

Jakob