/ Forside / Karriere / Erhverv / Jura / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Jura
#NavnPoint
RyeJensen 11840
Nordsted1 11095
dova 10393
refi 7375
ans 6906
BjarneD 5596
Oldboston 4933
Paulus1 3538
themis 2862
10  jakjoe 2566
Hæve handel??
Fra : Jake


Dato : 18-05-09 19:10

Hej,

Købte en ny fladskærm til min PC sidste år i juni.

Købet blev foretaget online hos en netbutik.

Den 27. april i år døde den og jeg oprettede samme dag en RMA-sag hos
forhandleren og returnerede
skærmen for at få den repareret.

Forhandleren har et lager af reparerede skærme og tilbød at sende mig en af
dem (samme mærke og model).

Det takkede jeg nej til da jeg jo ikke kender disse skærmes "historie".

Nu har jeg så ventet i næsten en måned og bad om en status fra forhandleren
der sagde, at de først fik reservedelen
hjem engang i juni.

Kan jeg hæve handlen? Jeg mener, at ventetiden ligger ud over hvad der er
rimeligt.

Tak på forhånd.



 
 
Codexx (18-05-2009)
Kommentar
Fra : Codexx


Dato : 18-05-09 16:25

On 18 Maj, 20:09, "Jake" <j...@nomail.invalid> wrote:
> Hej,
>
> Købte en ny fladskærm til min PC sidste år i juni.
>
> Købet blev foretaget online hos en netbutik.
>
> Den 27. april i år døde den og jeg oprettede samme dag en RMA-sag hos
> forhandleren og returnerede
> skærmen for at få den repareret.
>
> Forhandleren har et lager af reparerede skærme og tilbød at sende mig en af
> dem (samme mærke og model).
>
> Det takkede jeg nej til da jeg jo ikke kender disse skærmes "historie".
>
> Nu har jeg så ventet i næsten en måned og bad om en status fra forhandleren
> der sagde, at de først fik reservedelen
> hjem engang i juni.
>
> Kan jeg hæve handlen? Jeg mener, at ventetiden ligger ud over hvad der er
> rimeligt.

Kort svar: JA jf. Købeloven § 78 og § 79 stk. 1. Du har ikke pligt til
at tage imod en "ombytningsmodel".

/Codexx

Hans Kjaergaard (18-05-2009)
Kommentar
Fra : Hans Kjaergaard


Dato : 18-05-09 23:37

On Mon, 18 May 2009 15:25:00 -0700 (PDT), Codexx
<jensbacher@hotmail.com> wrote:

>On 18 Maj, 20:09, "Jake" <j...@nomail.invalid> wrote:
>> Hej,
>>
>> Købte en ny fladskærm til min PC sidste år i juni.
>>
>> Købet blev foretaget online hos en netbutik.
>>
>> Den 27. april i år døde den og jeg oprettede samme dag en RMA-sag hos
>> forhandleren og returnerede
>> skærmen for at få den repareret.
>>
>> Forhandleren har et lager af reparerede skærme og tilbød at sende mig en af
>> dem (samme mærke og model).
>>
>> Det takkede jeg nej til da jeg jo ikke kender disse skærmes "historie".
>>
>> Nu har jeg så ventet i næsten en måned og bad om en status fra forhandleren
>> der sagde, at de først fik reservedelen
>> hjem engang i juni.
>>
>> Kan jeg hæve handlen? Jeg mener, at ventetiden ligger ud over hvad der er
>> rimeligt.
>
>Kort svar: JA jf. Købeloven § 78 og § 79 stk. 1. Du har ikke pligt til
>at tage imod en "ombytningsmodel".

Ikke enig, for det første har han jo ikke fået en ombytningsmodel, han
har valgt at lade sin egen model reparerer.
Det er på grundlag af den i hans øjne lange reparationstid at han
ønsker at ophæve handlen og ikke fordi han bliver tilbudt en
ombytningsmodel.

Hvis det er en speciel reservedel der mangler og denne ikke ligefrem
er hyldevare, ja så tager det altså den tid det tager at få den
fremskaffet.

OPer kunne jo prøve om han kunne låne en skærm af forhandleren indtil
hans egen skærm er klar.

/Hans

Codexx (18-05-2009)
Kommentar
Fra : Codexx


Dato : 18-05-09 16:48

On 19 Maj, 00:37, Hans Kjaergaard <hans.k2tek...@post5.tele.dk> wrote:
> On Mon, 18 May 2009 15:25:00 -0700 (PDT), Codexx
>
>
>
>
>
> <jensbac...@hotmail.com> wrote:
> >On 18 Maj, 20:09, "Jake" <j...@nomail.invalid> wrote:
> >> Hej,
>
> >> Købte en ny fladskærm til min PC sidste år i juni.
>
> >> Købet blev foretaget online hos en netbutik.
>
> >> Den 27. april i år døde den og jeg oprettede samme dag en RMA-sag hos
> >> forhandleren og returnerede
> >> skærmen for at få den repareret.
>
> >> Forhandleren har et lager af reparerede skærme og tilbød at sende mig en af
> >> dem (samme mærke og model).
>
> >> Det takkede jeg nej til da jeg jo ikke kender disse skærmes "historie".
>
> >> Nu har jeg så ventet i næsten en måned og bad om en status fra forhandleren
> >> der sagde, at de først fik reservedelen
> >> hjem engang i juni.
>
> >> Kan jeg hæve handlen? Jeg mener, at ventetiden ligger ud over hvad der er
> >> rimeligt.
>
> >Kort svar: JA jf. Købeloven § 78 og § 79 stk. 1. Du har ikke pligt til
> >at tage imod en "ombytningsmodel".
>
> Ikke enig, for det første har han jo ikke fået en ombytningsmodel, han
> har valgt at lade sin egen model reparerer.
> Det er på grundlag af den i hans øjne lange reparationstid at han
> ønsker at ophæve handlen og ikke fordi han bliver tilbudt en
> ombytningsmodel.
>
> Hvis det er en speciel reservedel der mangler og denne ikke ligefrem
> er hyldevare, ja så tager det altså den tid det tager at få den
> fremskaffet.

-og det er butikkens problem, kan de ikke reparere inden rimelig tid,
må de finde sig i at kunde hæver handlen eller kræver omlevering.

/Codexx


Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408926
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste