Lort rules
Fra : Bo Warming

Dato : 14-04-09 00:06

Vov at forstå lort-realiteter
For de fleste er lort noget man fniser af.Man føler sig overlegen ved at
man i tidlig barndom blev effektivt pottetrænet til at bruge træk og slip
rutinemæssigt og korrekt.
Hvis nogen overvejer alternativer, så fnises nedgørende, men i disse
fanatiske CO2 sparetider er der mange grunde til ikke at bruge energi
på rensningsanlæg og kloaksystemer, der kun var rationelle dengang
koleraepidemi var alternativet.
Det værste ved tabuer imod at røre ved lort og håndtere bagatelproblemet
rationelt er at aldrende inkontinente påføres skam når de vedr
ekskrementer, især urin, ikke kan undgå pletter og lugt fra tøj.
Det er dem der ser ned på de gamle , der bør skamme sig, hvis nogen bør
det.
For der er ikke risiko for infektion i dag, udover at fugtighed mod den
inkontinentes hud kan give ubehagelig hudirritation og svamp.
Det er endnu ikke så bagende sommersol, at jeg i haven kan forske videre i
min opdagelse af, at lort der masses flad mellem to sorte extremt
sol-ophedede tykke bageplader kan blive opvarmet til de 65 grader, der
dræber de bakterier, der er hovedparten af afføringen og derved bliver det
til lugtløst modelervoks som ulande kan soltørre og bruge som markgødning
uden gyllestank.
Jeg forsker i påfundet at fordele lort tyndt og jævnt over vandsugende
tekstil fx de ny karklud typer der er mere vandsugende til de fleece-klude
der i årtier har kostet kun ti kr for ti.
For en tier købte jeg hos fætter-BR en fiskenet til haletudser og det
meterlange skaft har jeg kortet 4/5 af og så kan jeg nemt mens jeg ser
fjernsyn holde det under anus og "fange" lorten.
Så tager jeg en supersugende "tørstig" tør karlud og holder om det
poseformede fiskenet og masserer lorten jævnt ud over hele fiskenettet- og
samtidig bliver kluden mættet med vand fra lorten
Så tager jeg en klud nr to og breder ud og slynger nettets nu mere
tyktflygende og vandfri indhold mod den udbredte klud nr to.
Så tager jeg en klud nr tre og breder ud og maser ned over klud nr to så
lorten fordeles jævnt mellem dem.
Hvis lorten er stor eller tyndtflygende gentages med en klud fire og evt
fem, og til sidst er så meget vand suget ud af lorten af bakterierne
ikke kan formere sig og producere dårlige lugt. Og man kan smide det i
enplastikpose, som der ikke vil komme lugt ud af, og lægge den mellem
vasketøjet, og når der skal vaskes, så fjernes plastposen, og kludene
vaskes rene og smitter ikke af på vasketøjet.
Hvis man kun bruger en klud, vil der ske bakterievækst, så skatol og indol
og merkaptan molekyler dannes og passerer gennem plastikposen og skaber
lugt i lokalet under en hedebølge.
Hvis det var i et uland, kunne bruges en snes store sugende karklude igen
og igen og soltørres ind imellem, og der ville dannes milimetertykke kager
af tørret lort, som rystes af og bruges som højeffektiv markgødning.
Dette tager kun et par minutter pr "toiletbesøg" og man får ikke
lugtende lort på hænderne.
Folk med god tid vil finde det en acceptabel hobby - og hvor latriner
er hyppige og træk og slip utænkeligt , er klud-ideen ret god.