/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Problemer med Sonim XP1 BT
Fra : Martin Bak


Dato : 07-04-09 15:14

Denne telefon, der ellers skulle være umulig at ødelægge, volder mig
problemer.
Jeg har købt den gennem Pro-Shop. Der er stadig fuld garanti. Men:

Problemet er, at jeg efter et par måneders brug pludselig opleved at jeg
ikke kunne tænde telefonen. Den var løbet tør for strøm, så jeg satte den
til opladning via en USB-port på min PC. Den viste ladebilledet et øjeblik,
og gik derefter helt død. Efterfølgende forsøg på at oplade med netladeren
var også ufrugtbare.

Jeg sendte telefonen og opladeren til Pro-Shop, som sendte den videre til
TDC. Nu har jeg fået telefonen retur, med den besked at værkstedet ikke
kunne konstatere fejlen, men at de havde opladet batteriet. Og ganske
rigtigt, der var liv i telefonen, omend batteriet ikke var fuldt opladet.

Pro-Shop har glemt at returnere min oplader, så for at lade telefonen op,
sætter jeg den til via USB-Porten på min computer... Den lader fint, men det
går jo langsomt via USB, så jeg venter lige lidt med at sætte SIMkortet i,
til telefonen er fuldt opladet, og lader den derfor sidde tilsluttet
computeren natten over.

Her til morgen er telefonen død igen. Jeg kan ikke tænde den.

Jeg ved godt at det ikke er den mest udbredte telefon på markedet, men er
der aligevel nogen der har en ide om hvad det er der sker? Jeg gider ikke at
sende telefonen over igen blot for igen at få at vide at den intet fejler.

--
Martin
www.martinbak.dk/



 
 
Anders (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 07-04-09 15:43


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:grfn2e$34d$1@newsbin.cybercity.dk...
> Denne telefon, der ellers skulle være umulig at ødelægge, volder mig
> problemer.
> Jeg har købt den gennem Pro-Shop. Der er stadig fuld garanti. Men:
>
> Problemet er, at jeg efter et par måneders brug pludselig opleved at jeg
> ikke kunne tænde telefonen. Den var løbet tør for strøm, så jeg satte den
> til opladning via en USB-port på min PC. Den viste ladebilledet et
> øjeblik, og gik derefter helt død. Efterfølgende forsøg på at oplade med
> netladeren var også ufrugtbare.
>
> Jeg sendte telefonen og opladeren til Pro-Shop, som sendte den videre til
> TDC. Nu har jeg fået telefonen retur, med den besked at værkstedet ikke
> kunne konstatere fejlen, men at de havde opladet batteriet. Og ganske
> rigtigt, der var liv i telefonen, omend batteriet ikke var fuldt opladet.
>
> Pro-Shop har glemt at returnere min oplader, så for at lade telefonen op,
> sætter jeg den til via USB-Porten på min computer... Den lader fint, men
> det går jo langsomt via USB, så jeg venter lige lidt med at sætte
> SIMkortet i, til telefonen er fuldt opladet, og lader den derfor sidde
> tilsluttet computeren natten over.
>
> Her til morgen er telefonen død igen. Jeg kan ikke tænde den.
>
> Jeg ved godt at det ikke er den mest udbredte telefon på markedet, men er
> der aligevel nogen der har en ide om hvad det er der sker? Jeg gider ikke
> at sende telefonen over igen blot for igen at få at vide at den intet
> fejler.
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/
>
>

Kunne tyder på at batteriet er defekt.

Har du fået din lader retur, ellers så ryk for den ?

A



Martin Bak (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 07-04-09 16:14


"Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse
news:49db666d$0$1851$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
>
> Kunne tyder på at batteriet er defekt.
>
> Har du fået din lader retur, ellers så ryk for den ?
>
>
Jeg har ikke fået laderen endnu, og jeg regner med at der går en rum tid før
jeg ser den. Pro-Shops RMA-afdeling er desværre ikke de hurtigste
knallerter.

Jeg mistænker også batteriet, men hvordan skal jeg bære mig ad med at få et
nyt batteri, hvis værkstedet godt kan oplade det, men jeg ikke kan. Det er
rent ud sagt meget irriterende at de ikke kunne konstatere fejlen.
Ekspeditionen har taget omkring en måneds tid.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Anders (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 07-04-09 16:34


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:grfqji$4g7$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse
> news:49db666d$0$1851$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>
>>
>> Kunne tyder på at batteriet er defekt.
>>
>> Har du fået din lader retur, ellers så ryk for den ?
>>
>>
> Jeg har ikke fået laderen endnu, og jeg regner med at der går en rum tid
> før jeg ser den. Pro-Shops RMA-afdeling er desværre ikke de hurtigste
> knallerter.
>
> Jeg mistænker også batteriet, men hvordan skal jeg bære mig ad med at få
> et nyt batteri, hvis værkstedet godt kan oplade det, men jeg ikke kan. Det
> er rent ud sagt meget irriterende at de ikke kunne konstatere fejlen.
> Ekspeditionen har taget omkring en måneds tid.
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/
>
>

Værkstedet kan jo sagtens bilde dig ind, at de har kunne oplade det, selvom
de reelt ikke kan - for at skylde skylden på andre, så de selv slipper for
at ryste op.

Hvad koster et nyt batteri ?

A



Martin Bak (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 07-04-09 17:20


"Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse
news:49db727e$0$1831$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
> news:grfqji$4g7$1@newsbin.cybercity.dk...
>>
>> "Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse
>> news:49db666d$0$1851$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>>
>>>
>>> Kunne tyder på at batteriet er defekt.
>>>
>>> Har du fået din lader retur, ellers så ryk for den ?
>>>
>>>
>> Jeg har ikke fået laderen endnu, og jeg regner med at der går en rum tid
>> før jeg ser den. Pro-Shops RMA-afdeling er desværre ikke de hurtigste
>> knallerter.
>>
>> Jeg mistænker også batteriet, men hvordan skal jeg bære mig ad med at få
>> et nyt batteri, hvis værkstedet godt kan oplade det, men jeg ikke kan.
>> Det er rent ud sagt meget irriterende at de ikke kunne konstatere fejlen.
>> Ekspeditionen har taget omkring en måneds tid.
>>
>> --
>> Martin
>> www.martinbak.dk/
>>
>>
>
> Værkstedet kan jo sagtens bilde dig ind, at de har kunne oplade det,
> selvom de reelt ikke kan - for at skylde skylden på andre, så de selv
> slipper for at ryste op.
>
> Hvad koster et nyt batteri ?
>
>
Det ved jeg faktisk ikke. Men jeg forventer da at en telefon til små 2000
kr. virker i mere end et par måneder, herunder også batteriet.
Og det lykkedes jo åbenbart TDC's teknikere at ryste liv i telefonen, ikke
at det gør mig nogen gavn nu, dog, jeg har end ikke fået taget den i brug
efter den seneste reklamation.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Anders (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 07-04-09 17:49


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:grfuff$5tf$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse
> news:49db727e$0$1831$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>
>> "Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
>> news:grfqji$4g7$1@newsbin.cybercity.dk...
>>>
>>> "Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse
>>> news:49db666d$0$1851$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>>>
>>>>
>>>> Kunne tyder på at batteriet er defekt.
>>>>
>>>> Har du fået din lader retur, ellers så ryk for den ?
>>>>
>>>>
>>> Jeg har ikke fået laderen endnu, og jeg regner med at der går en rum tid
>>> før jeg ser den. Pro-Shops RMA-afdeling er desværre ikke de hurtigste
>>> knallerter.
>>>
>>> Jeg mistænker også batteriet, men hvordan skal jeg bære mig ad med at få
>>> et nyt batteri, hvis værkstedet godt kan oplade det, men jeg ikke kan.
>>> Det er rent ud sagt meget irriterende at de ikke kunne konstatere
>>> fejlen. Ekspeditionen har taget omkring en måneds tid.
>>>
>>> --
>>> Martin
>>> www.martinbak.dk/
>>>
>>>
>>
>> Værkstedet kan jo sagtens bilde dig ind, at de har kunne oplade det,
>> selvom de reelt ikke kan - for at skylde skylden på andre, så de selv
>> slipper for at ryste op.
>>
>> Hvad koster et nyt batteri ?
>>
>>
> Det ved jeg faktisk ikke. Men jeg forventer da at en telefon til små 2000
> kr. virker i mere end et par måneder, herunder også batteriet.
> Og det lykkedes jo åbenbart TDC's teknikere at ryste liv i telefonen, ikke
> at det gør mig nogen gavn nu, dog, jeg har end ikke fået taget den i brug
> efter den seneste reklamation.
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/
>
>

Værkstedet har med stor sansynlighed et reserve batteri liggende som de bare
sætter i.

Jeg vil rykke ProShop for et svar, for du har garanti på den.
Og så burde de være fleksible, og sende dig et nyt batteri.
- Mod at du selv. sender det defekte retur, men en kopi af din kvittering
(send ikke den originale).

Et nyt batteri har jeg set til 370,- + porto.

A



Martin Bak (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Martin Bak


Dato : 07-04-09 19:06


"Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse
news:49db8417$0$1843$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>
>
> Værkstedet har med stor sansynlighed et reserve batteri liggende som de
> bare sætter i.
>
>
Det giver bare ikke rigtig nogen mening i forhold til den fejl der optræder.
Hvis værkstedet, som du forslår, har sat et andet batteri i telefonen er
dette nye batteri jo også nu brændt af. (hvis det da er det der er fejlen)
Telefonen var levende da jeg fik den retur fra værkstedet. Efter opladning
her hos mig er den nu død.
Jeg fatter ikke hvad der foregår med den telefon, bortset fra hvad man kan
klassificere som periodisk fejl?
Jeg må have fat i Pro-Shop igen. Hammer irriterende.

--
Martin
www.martinbak.dk/



Anders (07-04-2009)
Kommentar
Fra : Anders


Dato : 07-04-09 19:47


"Martin Bak" <fornavn@fornavnefternavn.dk> skrev i en meddelelse
news:grg4la$8ei$1@newsbin.cybercity.dk...
>
> "Anders" <spamer@nogetskidt.dk> skrev i en meddelelse
> news:49db8417$0$1843$ba624c82@nntp06.dk.telia.net...
>>
>>
>> Værkstedet har med stor sansynlighed et reserve batteri liggende som de
>> bare sætter i.
>>
>>
> Det giver bare ikke rigtig nogen mening i forhold til den fejl der
> optræder.
> Hvis værkstedet, som du forslår, har sat et andet batteri i telefonen er
> dette nye batteri jo også nu brændt af. (hvis det da er det der er fejlen)
> Telefonen var levende da jeg fik den retur fra værkstedet. Efter opladning
> her hos mig er den nu død.
> Jeg fatter ikke hvad der foregår med den telefon, bortset fra hvad man kan
> klassificere som periodisk fejl?
> Jeg må have fat i Pro-Shop igen. Hammer irriterende.
>
> --
> Martin
> www.martinbak.dk/
>
>

Det er ikke sikkert at værksted batteriet er brændt af....

Ja, du må vidst hellere få en snak med ProShop imorgen.

A



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste