Hjælp til menu
Fra : Xylofonius

Dato : 30-07-01 21:25

Hej alle,

Jeg har et par spørgsmål, som jeg håber, I kan svare på.
Det drejer sig om menuen på http://home1.stofanet.dk/compose/.

Når man bevæger musen hen over menuteksten bliver den hvid. Kan man gøre det
samme blot man bevære musen over feltet og ikke kun teksten?

Når man har trykket på en menupunkt bliver det blåt. Kan man gøre sådan, at
teksten også bliver blå, selvom man ikke direkte trykke på teksten?

På forhånd mange tak.

Med venlig hilsen
Andreas Kryger Jensen

Fra : Martin

Dato : 30-07-01 21:27

On Mon, 30 Jul 2001 22:24:57 +0200, "Xylofonius"
<xylofonius@hotpop.com> wrote:

> [...]
>
>Når man har trykket på en menupunkt bliver det blåt. Kan man gøre sådan, at
>teksten også bliver blå, selvom man ikke direkte trykke på teksten?

Øhm.. hvilken menu?? Ser bare en page not found!

--
Bye for now Martin
http://wizprod.com - Billigt webdesign findes her

Fra : Xylofonius

Dato : 30-07-01 22:10

> Øhm.. hvilken menu?? Ser bare en page not found!

Undskyld. Nu virker det.

-- Andreas

Fra : Rune Glerup

Dato : 30-07-01 22:57

Xylofonius skriver:

> Når man bevæger musen hen over menuteksten bliver den hvid. Kan man gøre det
> samme blot man bevære musen over feltet og ikke kun teksten?

Man kan gøre det meget simpelt, så det virker i IE:
http://www.svendtofte.com/code/behaviour/index.asp

Hvis man vil have det til at virke i andre browsere, må man være
forberedt på at kaste sig ud i noget lidt mere avanceret script-halløj.
Muligvis noget lignende:

onmouseout="this.firstChild.style.color='rgb(0,0,0)';"
onclick="location.href='somethingelse.htm';"
style="cursor:pointer;text-align:center;background-color:rgb(153,153,153);"><a
href="somethingelse.htm"
style="color:black;text-decoration:none;font-weight:bold;">link</a></div>

Men hvis man bestemmer sig for at bruge ie-only-løsningen, virker linket
jo stadigvæk normalt i andre browsere.

Hilsen.

Rune

--
Raymond14 [1] handler om DHTML; hvordan man laver det, og hvorfor det er
noget skidt. Så er der også lidt om software til Windows samt andre

Fra : Xylofonius

Dato : 31-07-01 12:48

> Hvis man vil have det til at virke i andre browsere, må man være
> forberedt på at kaste sig ud i noget lidt mere avanceret script-halløj.
> Muligvis noget lignende:

[SNIP]

Kunne man ikke lave noget i stil med:
onMouseOver="text.color='white'";
onMouseOut="text.color='blue'"; ?

Med venlig hilsen
Andreas Jensen

Fra : Rune Glerup

Dato : 31-07-01 16:14

Xylofonius skriver:

[...]
> Kunne man ikke lave noget i stil med:
> onMouseOver="text.color='white'";
> onMouseOut="text.color='blue'"; ?

Det ville ikke virke, da scriptet ikke overrider det stylesheet, der er
defineret for linket; det gør derimod dét, jeg postede.

Hvis jeg var dig, ville jeg nok vælge ie-only-løsningen; det er den
mindst komplicerede løsning, det er IE, folk bruger, og løsningen skader
ikke funktionaliteten i andre browsere. Det kan det avancerede scripting
godt gå hen at gøre.

Hilsen.

Rune :o]