Math.dcu?
Fra : Tonni Aagesen

Dato : 30-07-01 19:37

Hejsa NG,

Jeg mangler en Math.dcu - det får jeg i hvert fald at vide når jeg kompiler
mit program. Er der nogen der ved hvor eller hvordan jeg får den fil?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Thomsen

Dato : 30-07-01 21:00

Hej,

Math.dcu/pas skulle gerne ligge i ...Borland\Delphi5\Source\Rtl\Sys\math.pas
Har du husket at tilføje den til Uses?

-Thomsen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 30-07-01 21:12

"Thomsen" <andersthomsen@mobilixnet.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,
>
> Math.dcu/pas skulle gerne ligge i
....Borland\Delphi5\Source\Rtl\Sys\math.pas

Hmm... Jeg bruger Delphi 3 standard, men den ligger ikke i
...delphi\delphi3\source\rtl\.....

> Har du husket at tilføje den til Uses?

Ja.

Jeg fandt en Math.dcu på nettet, det er vist ikke den rigtige
Er der nogen der bruger ZeosDBO komponenterne (http://www.zeoslib.org) og
har fået dem til at køre på D3 standard?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Thomsen

Dato : 30-07-01 21:16

Og så skal den kompilerede fil selvfølgelig ligge i Delphi\Bin biblioteket
: )

-Thomsen

Fra : Tonni Aagesen

Dato : 31-07-01 00:16

> Og så skal den kompilerede fil selvfølgelig ligge i Delphi\Bin biblioteket
> : )

Hmm... Når jeg prøver at installere math.pas (Tak til Thomsen for filen) via
"Install component" får jeg at vide at "math" allerede findes i vcl30? Og
det er den som nok også Men hvis jeg kompilere et program der bruger en
komponent, er så igen bruger math i Uses, får jeg disse errors:

Error: e:\delphi\zeosdbo\common\ZExtra.pas(221): Undeclared identifier:
'MinIntValue'.
Error: e:\delphi\zeosdbo\common\ZExtra.pas(221): Undeclared identifier:
'MaxIntValue'.
Error: e:\delphi\zeosdbo\common\ZExtra.pas(248): Undeclared identifier:
'MaxIntValue'.
Error: e:\delphi\zeosdbo\common\ZExtra.pas(250): Undeclared identifier:
'MinIntValue'.
Fatal Error: C:\programmer\Borland\Delphi 3\Unit1.pas(7): Could not compile
used unit 'ZExtra.pas'.

Jeg kan se i den math.pas, Thomsen sendte mig, at Max.... og Min.... findes
deri, og så må logikken jo være, at det gør de ikke i en standard Delphi 3
Math. Hvis det er tilfældet, kan jeg så opdatere den gamle math, og hvordan
gør jeg det?

Eller er der noget andet galt?

Tonni Aagesen
agent29@mail1.stofanet.dk

Fra : Thomsen

Dato : 31-07-01 10:28

Hej igen,

Nu er jeg ikke så bekendt med Delphi3, men mon ikke det virker p åsamme måde
som D5.

Du behøver ikke at installere math.pas, da det er et bibliotek og ikke et
komponent.
Kopier math.pas til dit lib bibiotek i delphi og tilføj den derefter til
uses clausen.
Hvis den stadig bruger den gamle math der ligger i vcl30 burde du kunne
fjerne den ved åbne
filen vcl30.dpk i Delphi og fjerne Math fra listen heri.

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 31-07-01 10:32

Hej

Du har ikke lov til at sende kildekode fra VCL'en til andre ifølge
licens-bestemmelserne. Det er desuden slet ikke sikkert, at D3 kan bruge
kode fra D5, da der faktisk er sket en del med OOP fra D3 til D5.

Standard udgaven er i øvrigt helt uden kildekode og det gør det måske
umuligt at gøre det du foreslår, da man så ikke kan rekompilere de enkelte
packages.

Hilsen
Uffe