Firmware til speedstream 2601
Fra : DreamWave

Dato : 30-07-01 18:45

Er der nogen der har en firmware til TDC's steedstream 2601 router ?
Jeg syntes min router kørte meget dårligt, så jeg ville forsøge at update
firmwaren i den.
Jeg hentede firmware fra www.efficient.com der har lavet routeren og updated
!!!
!!!! BAD MOVE !!!!
Routeren er blevet totalt ubrugelig jeg kan overhovedet ikke komme i kontakt
med den, hvis jeg får fat i den originale eller bare en firmware der virker
så kan jeg godt update den igen, men lige nu er den intet værd.
Så er der nogen der ligger inde med en firmware eller ved hvor der findes
en, så vil jeg blive meget glad.

På forhånd tak

"---Splash--- you have just been hit by the DreamWave"

Fra : Anders Ecklon

Dato : 30-07-01 19:07

"DreamWave" <dreamwave@kombi.dk> skrev i en meddelelse
> !!!! BAD MOVE !!!!

http://www.opasia.dk/kundeservice/netexpress/speedstream/7028/

Hvis du altså har TDC

Fra : DreamWave

Dato : 30-07-01 20:18

det er ok. men jeg kan ikke opdatere routeren alligevel, da jeg skal bruge
en .bin fil.
jeg har et update util fra efficent der kan snakke med routeren selv om den
er busted, men routeren har ikke nogen adgang til TCP/IP, så jeg kan ikke
update fra et website

Fra : Elmo Jensen

Dato : 30-07-01 21:05

> [...]
> er busted, men routeren har ikke nogen adgang til TCP/IP, så jeg kan ikke

Monstro man kunne formå dig til at udgyde hvad og hvor den util ligger

Ikke at jeg ikke har fået opdateret min router fw for det har jeg, men man kan jo være uheldig en dag!

Elmo Jensen
ICQ: 12 55 72 551

Fra : DreamWave

Dato : 30-07-01 21:54

U til til update af firmware ligger på :
http://support.efficient.com/drivers/kernels/ss.shtml (upgrade.zip)
Util er godt nok.MEN DU MÅ IKKE OPDATERER MED DEN FIRMWARE DEN LIGGER DER
(acupb7.bin). DET ØDELÆGGER ROUTEREN !!!

undskyld de store bogstaver men jeg tror det er nødvendigt

Hilsen Simon
Icq 37186427

Fra : Elmo Jensen

Dato : 30-07-01 22:28

> [...]
> (acupb7.bin). DET ØDELÆGGER ROUTEREN !!!
>
> undskyld de store bogstaver men jeg tror det er nødvendigt

Det er skam helt ok. Så kan man sgu da forstå der er noget man skal være opmærksom på

Jeg tænkte så efterfølgende på om du så har fået støvet en brugbar .bin fil op ? Ellers må du meget gerne lige RÅBE HØJT når/hvis det sker, ligesom jeg selvfølgelig nok skal gøre det samme den anden vej hvis jeg kommer først til møllen

> Hilsen Simon
> Icq 37186427

Hvis du ikke har noget imod det, så smider jeg dig lige i kontaktlisten Det kunne jo være man sad og kedede sig en dag!!!

Elmo Jensen
ICQ: 12 55 72 551

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-07-01 22:33

Elmo Jensen skrev: (en meget lang linie).

Hej Elmo!

Er du ikke flink at få rettet lidt på din linie-længde - det gør det
meget svært for nogle at læse dine indlæg med den længde du bruger nu.

Kig evt. på http://www.usenet.dk/netikette/linje.html

På forhånd tak!
/Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Ericsson- og Siemens-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Elmo Jensen

Dato : 31-07-01 13:24

"Lasse Hedegaard" <laxxe@nospam.dk> skrev i en meddelelse:

> Er du ikke flink at få rettet lidt på din linie-længde -
det gør det
> meget svært for nogle at læse dine indlæg med den længde
du bruger nu.

Jeg kørte med QP slået til. Det er rettet nu, så dette
indlæg skulle gerne være læsbart uden de store problemer

Elmo Jensen
ICQ: 12 55 72 551

Fra : DreamWave

Dato : 30-07-01 22:38

Du smider mig bare i din contactlist, jeg har gjort det samme ved dig
og ja jeg skal nok råbe højt hvis jeg finder en brugbar .bin fil.

/Simon
ICQ 37186427

Fra : DreamWave

Dato : 30-07-01 23:12

Jeg har fundet en .bin fil der virker
http://www.opasia.dk/kundeservice/netexpress/speedstream/7028/acupb8.bin
jeg fandt den med at kikke meget i souce koden på opasia og ved at prøve mig
frem og lidt held.

Weeee, nu virker min skod router igen

Tak for hjælpen Elmo

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 30-07-01 23:23

DreamWave skrev:

>Weeee, nu virker min skod router igen

Du har altså fået opgraderet til "Version 7.0 Release 28" uden om
websiden?

Hvordan kommer man i forbindelse med routeren uden om ens netværk?
Netværket bruges måske stadigvæk, bare ikke med TCP/IP? Fortæl
fortæl... Jeg havde selv en router der måtte ombyttes - og jeg har
ikke turdet opgradere den jeg har her - af frygt for den også dør.

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Stig Nørgaard Jepsen

Dato : 31-07-01 09:11

> [...]
> fortæl... Jeg havde selv en router der måtte ombyttes - og jeg har
> ikke turdet opgradere den jeg har her - af frygt for den også dør.

Har haft akurat samme oplevelse.
Jeg tør godt nok heller ikke at opgradere efter den oplevelse jeg havde.

/Stig

Fra : DreamWave

Dato : 31-07-01 22:13

>Du har altså fået opgraderet til "Version 7.0 Release 28" >uden om
websiden?

Ja, det har jeg. det tog laang tid og meget sved, men tilsidst lykkedes det

Jeg brugte et upgrade util fra efficent (der har lavet routeren)
og så fandt jeg med lidt held den .bin fil der updater routeren til Version
7.0 Release 2.8

Upgrade util.
http://www.mmoeller.dk/dreamwave/files/upgrade.zip

Firmware 7028 (Version 7.0 Release 2.8)
http://www.mmoeller.dk/dreamwave/files/acupb8.bin

download begge filer, installer upgrade util. og kør det, så skulle det
helst finde din router når du trykker på den knap med pilene (rød og gul)
Når prog har fundet routeren trykker du på Knappen "Files" og henter
"acupb8.bin" filen. Så kommer der en masse info op omkring den fil, tryk
"OK" og så på "Upgrade" Så skulle den helst updaterer firmware på din router
til Version 7.0 Release 2.8

PS. jeg var nødt til at sætte de 2 jumperer på routeren i pos. ON ellers
kunne jeg ikke updatere den.

Hvis nogen har spørgsmål eller ander er I velkommen til at spørge mig, enter
her eller på mail eller ICQ

Håber det kan hjælpe nogen

Simon Christensen
dreamwave@kombi.dk
ICQ 37186427

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 01-08-01 00:11

DreamWave skrev:

>PS. jeg var nødt til at sætte de 2 jumperer på routeren i pos. ON ellers
>kunne jeg ikke updatere den.

Ja, det virker... takker.

Det kører som smurt, også efter jeg havde glemt at flytte disse
jumpere - routeren stod og blinkede som dengang den var død - jeg
tænkte DOH!

Men jeg flyttede jumperne, og ingen problemer med at opgradere med de
filer her - dejligt.

Tak for'd...

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Elmo Jensen

Dato : 31-07-01 13:28

> [...]
8/acupb8.bin
> jeg fandt den med at kikke meget i souce koden på opasia

Stærkt mand. Jeg vil fluks lægge den til hvile i min dertil
indrettede mappe

Og ja - det er altså en dejlig følelse når tingene bare
virker.

Elmo Jensen
ICQ: 12 55 72 551

Fra : Elmo Jensen

Dato : 31-07-01 13:25

> [...]
samme ved dig
> og ja jeg skal nok råbe højt hvis jeg finder en brugbar

Den er bare 10-4 - det er hermed gjort

Elmo Jensen
ICQ: 12 55 72 551