Problemer med at starte X som normal bruge~
Fra : Martin Schultz

Dato : 30-07-01 18:25

Jeg har en Mandrake 8 installation som har kørt med den grafisk logon
skærm. Problemet er at hvis jeg sætter den til at starte i text mode kan
andre brugere end root ikke få lov til at køre X.
Når jeg bruger startx siger den efter et stykke tid:
Fatal server error:
xf86OpenConsole: Server must be suid root.

Hvordan sætter man den til det?

Fra : Sven Esbjerg

Dato : 30-07-01 19:05

"Martin Schultz" <me@privacy.net> writes:

> [...]
> Når jeg bruger startx siger den efter et stykke tid:
> Fatal server error:
> xf86OpenConsole: Server must be suid root.

Brug xdm, gdm, kdm, wdm eller en anden login manager.

> Hvordan sætter man den til det?

man chmod

--
Sven

Fra : Jesper Petersen

Dato : 30-07-01 19:56

Martin> stykke tid: Fatal server error: xf86OpenConsole: Server must
Martin> be suid root.

Martin> Hvordan sætter man den til det?

Har fået besvaret det samme herinde en gang:

chown root /usr/X11R6/bin/X
chmod +s /usr/X11R6/bin/X

chown root /etc/X11/X
chmod +s /etc/X11/X