En pave to kirker
Fra : Jakob Munck

Dato : 28-04-09 19:32

Jeg har skrevet en lille artikel om dette emne. Den vil måske interessere
nogle af denne gruppes læsere, så her er linket:

http://www.auro.dk/pdf/141_En_pave_to_kirker.pdf

v.h.
Jakob Munck

Fra : Lyrik

Dato : 29-04-09 20:54

"Jakob Munck" <jm2_FjernDette@webspeed.dk> skrev i meddelelsen
> Jeg har skrevet en lille artikel om dette emne. Den vil måske interessere
> nogle af denne gruppes læsere, så her er linket:

> [...]
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Jeg siger dig tak Jakob! Jeg har gemt dit skrift i min Dokumentmappe.
Et godt skrift! Min egen tro ligger tæt på "Traditionalisternes" holdninger.
Jeg kunne have ønsket mig kirken som et samlet organ for kristne. Jeg er
selv medlem af "Den evangelisk Lutherske Kirke", men jeg havde hellere
tilhørt "Den katolske-"
Jeg bliver med årene mere og mere katolsk. Der hvor jeg står vil jeg arbejde
på at genne "Folkekirken" tilbage i folden.

Kristne har brug for at påvirke verdens politik og styrelse, til det har man
brug for Kirkens stemme. Den "hovedløse" Folkekirke kan ingenting beslutte.
Den er som et barn der bliver sendt ned og lege mens de voksne bestemmer
verden ad "Darwin til!"
Sjovt det du siger om Nibler. Konen og jeg var enige om at der var lidt for
meget "Jehoshua" og for lidt "Jesus".))-Godt set Jakob!

MvH
Jens

Fra : Jakob Munck

Dato : 30-04-09 09:09

> [...]
> Sjovt det du siger om Nibler. Konen og jeg var enige om at der var lidt
> for meget "Jehoshua" og for lidt "Jesus".))-Godt set Jakob!

Tak for de pæne ord. Pointen i denne artikel er den, at der slet ikke
eksisterer noget, som hedder "katolsk tro". Dette begreb er en fiktion, som
papisterne fremfører for at forhindre rationel moralsk debat. Den katolske
kirke er splittet i to uforenelige retninger, og det var måske bedst, hvis
den også blev organisatorisk opdelt.

v.h.
Jakob

Fra : tkruse

Dato : 14-05-09 19:43

On 29 Apr., 21:54, "Lyrik" <ly...@heaven.dk> wrote:

> [...]
> Sjovt det du siger om Nibler. Konen og jeg var enige om at der var lidt for
> meget "Jehoshua" og for lidt "Jesus".))-Godt set Jakob!

hvis i ikke kan lære folk hvad det vil sige at bede med hjerted , så
misbruger i navnet Jesus og derfor kommer han igen med et nyt navn

Fra : Lyrik

Dato : 15-05-09 09:26

"tkruse" <tkrusej@gmail.com> skrev i meddelelsen

hvis i ikke kan lære folk hvad det vil sige at bede med hjerted , så
misbruger i navnet Jesus og derfor kommer han igen med et nyt navn
,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Alle tiders "tkruse".(Du tør da godt at komme lidt mere ud af anonymiteten
ikke?)). Hvad med :"Tom Kruse?" eller underskrevet:"Tom? Thomas, Torben
eller whatever?" Godt at du så kan lære folk at bede "cordia sum!"(hjerterne
opad!)

Det er jo den rene gnosis du kommer med, lad mig høre noget mere!

hilsen
Jens Erik Bech

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-05-09 20:15

tkruse skrev i

[ ... ]
> hvis i ikke kan lære folk hvad det vil sige at bede med hjerted , så
> misbruger i navnet Jesus og derfor kommer han igen med et nyt navn

Hvor i Bibelen står det??

--
Med venlig hilsen Andreas Falck
http://bibeltro.dk/ + *DebatForum*