Hej Niels,
Det normale slidmønster i akselen vil være en rund "grøft" og kanterne
vil være glatte. Da der tillige vil være olie på pakfladerne vil det
nok ikke give problemer.
Hvis du har mulighed for at trække lejet og udstødningsslangen frem i
båden kan du, om pladsen tillader det, inspicere akselen.
Jeg tror at du skal lidt op i prisniveau for Deep-Sea-Seals se:
http://www.propeller.dk/pdf/prisliste_7_2009.pdf
hvortil kommer fittings for vandtilslutning.
Mvh/Harding
On 17 Apr., 10:58, "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> wrote:
> "Roderiet" <niels-ast...@webspeed.dk> skrev i meddelelsennews:49e64741$0$15893$edfadb0f@dtext01.news.tele.dk...
>
> > Hej der. Jeg har en stævnrørspakning-tætning ligesom Leif Langgård,
> > nemlig med en udstødningsslange og en bronzering med antagelig nogle
> > læberinge samt en tilledning af gearlube. min version ( Vetus motor ) er
> > ca 15 år gammmel og er monteret med 1 spændebånd på stævnrørshalsen og 1
> > spændebånd på bronzeringen. klip--------------->
>
> Hej Harding Den ene spændebånd der holder udstødsslangen fast på
> stævnrørshalsen kan godt blive til to stk såfremt jeg kan trække slangen
> bagud. Kan jeg gøre det uden at ødelægge læberingene , idet der vel hen
> over årene er kommet slidfordybninger i akslen og disse måske vil ridse
> læberne når lejet flyttes ? . jeg forestiller mig at en hjælper drejer
> langsomt rundt på akslen samtidig med at jeg langsomt skubber slangen med
> lejet agterud så jeg kan få sat 2 spændebånd på. eller er det så usikkert at
> jeg bør lave en helt ny montering ? . I det sidste tilfælde overvejer jeg så
> den der Deep Sea seals som jeg mener koster 1200 kr,- . I ligenetop dette
> stykke vedligeholdelse mener jeg ikke man bør spare på sikkerheden, for at
> gå i baljen med sort pose ved sjællands rev i høj sø huer mig slet ikke.
> hilsen Niels F.