/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Hvor meget bremsevæske; bremseservice?
Fra : Simon


Dato : 04-05-09 16:35

Hej.
Min ER6 har nu rundet 12kkm og nærmer sig to år; så det er tid til lidt
vedlighold...

# Hvor meget bremsevæske skal jeg ca regne med at få brug for til
udskiftning; fås jo i størrelser fra 0,25 - 4 liter (og jeg ved det ikke
kan gemmes når åben). Foran har jeg én slange fra h.cyl. til højre kaliber
og derfra videre til venstre... Regner ikke med at åbne kalibre, men blot
skylle igennem fra hovedcylindre.

# Hvordan vurderer man hvornår kaliber-service skal gøres, m. ny pakninger
osv.? Nogen mulighed for at checke uden at adskille - kan man se noget
afslørende blot ved at fjerne klodserne?

p.f.tak.

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

 
 
Thomas Jensen (04-05-2009)
Kommentar
Fra : Thomas Jensen


Dato : 04-05-09 19:27

> # Hvor meget bremsevæske skal jeg ca regne med at få brug for til
> udskiftning; fås jo i størrelser fra 0,25 - 4 liter (og jeg ved det ikke
> kan gemmes når åben).

lyder som ca samme længde slanger som min fazer, da jeg skiftede på for og
bagbremse brugte jeg max 1/2 liters, jeg skiftede så også slanger på den, så
luftede extra meget ud.

--
mvh

Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11



Simon (05-05-2009)
Kommentar
Fra : Simon


Dato : 05-05-09 18:49

Simon wrote:
> # Hvordan vurderer man hvornår kaliber-service skal gøres, m. ny
> pakninger osv.? Nogen mulighed for at checke uden at adskille - kan man
> se noget afslørende blot ved at fjerne klodserne?

Tak til Thomas indtil videre; er der ikke nogen som kan sige eller linke
til noget ang. ovenstående...?

--
Simon, Århus
Kawa ER-6n '07

Richard (06-05-2009)
Kommentar
Fra : Richard


Dato : 06-05-09 13:36

On 5 Maj, 19:49, Simon <s_kvinFJERNDETTEFILTER...@yahoo.com> wrote:
> Simon wrote:
> > # Hvordan vurderer man hvornår kaliber-service skal gøres, m. ny
> > pakninger osv.? Nogen mulighed for at checke uden at adskille - kan man
> > se noget afslørende blot ved at fjerne klodserne?

Rens kalibrene, så klodserne kan bevæge sig frit- Først når de ikke
længere glider tilstrækkeligt langt tilbage til at gå helt fri af
skiverne, når du slipper bremsen, er det tid til at rense kalibre
indvendigt, rense stempler og skifte gummiringene i kalibrene. At
trække stemplerne tilbage er faktisk deres hovedopgave; at pakke er
sekundært, men naturligvis vigtigt.

Og Thomas, når du nu er så ressourcebevidst om din bremsevæske, så
skift dog til DOT 5.0 - den siliconebaserede, der hverken suger fugt
eller ætser lakken. Har brugt det siden Agusta-Claus skiftede bremse-
og koblingsvæske på min VF750S for 10 år siden og efterhånden på to af
de andre også. Racermafiaen fra de lange, ensomme jyske landeveje vil
sige, at DOT 5.0 ikke duer til hård kørsel. Men her på de krogede
biveje på Hovedøen, har det nu ikke givet problemer

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Ukendt (05-05-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 05-05-09 20:54

> # Hvor meget bremsevæske skal jeg ca regne med at få brug for til
> udskiftning; fås jo i størrelser fra 0,25 - 4 liter (og jeg ved det ikke
> kan gemmes når åben). Foran har jeg én slange fra h.cyl. til højre kaliber
> og derfra videre til venstre... Regner ikke med at åbne kalibre, men blot
> skylle igennem fra hovedcylindre.

1/2 liter ATE DOT4 koster 35 kroner (eller noget i den stil) hos mekonomen.
Jeg plejer at købe sådan en og har altid haft nok.

/Allan
(12 stempler for og 2 bag)



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste