On 5 Maj, 19:49, Simon <s_kvinFJERNDETTEFILTER...@yahoo.com> wrote:
> Simon wrote:
> > # Hvordan vurderer man hvornår kaliber-service skal gøres, m. ny
> > pakninger osv.? Nogen mulighed for at checke uden at adskille - kan man
> > se noget afslørende blot ved at fjerne klodserne?
Rens kalibrene, så klodserne kan bevæge sig frit- Først når de ikke
længere glider tilstrækkeligt langt tilbage til at gå helt fri af
skiverne, når du slipper bremsen, er det tid til at rense kalibre
indvendigt, rense stempler og skifte gummiringene i kalibrene. At
trække stemplerne tilbage er faktisk deres hovedopgave; at pakke er
sekundært, men naturligvis vigtigt.
Og Thomas, når du nu er så ressourcebevidst om din bremsevæske, så
skift dog til DOT 5.0 - den siliconebaserede, der hverken suger fugt
eller ætser lakken. Har brugt det siden Agusta-Claus skiftede bremse-
og koblingsvæske på min VF750S for 10 år siden og efterhånden på to af
de andre også. Racermafiaen fra de lange, ensomme jyske landeveje vil
sige, at DOT 5.0 ikke duer til hård kørsel. Men her på de krogede
biveje på Hovedøen, har det nu ikke givet problemer
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK