/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Eftersøger ris og ros til K1100RS
Fra : Siavash T.


Dato : 29-04-09 07:59

Hej alle

Overvejer at skaffe mig K1100RS efter årgang 1993. Kender du til denne
model, må du gerne give mig tips omkring svaghed/styrke. tak

 
 
Asbjørn (29-04-2009)
Kommentar
Fra : Asbjørn


Dato : 29-04-09 17:07

On 29 Apr., 15:59, "Siavash T." <siavash.taghiza...@gmail.com> wrote:
> Hej alle
>
> Overvejer at skaffe mig K1100RS efter årgang 1993. Kender du til denne
> model, må du gerne give mig tips omkring svaghed/styrke. tak

Sekundært... en jeg kender fra Falster er meget glad for sin Bimmer.
Jeg ved at elektronikken til benzinindsprøjtningen har drillet lidt,
men ellers en fin maskine, der er blevet brugt til mange langture på
tværs igennem Europa.

Mht. til kvalitet kontra pris og sammenligning med andre motorcykler,
tror jeg faktisk den ligger udemærket, hvis du sammenligner med andre
touringmaskiner.

Mvh. Asbjørn

Armand (30-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 30-04-09 01:42

Siavash T. skrev:
> Hej alle
>
> Overvejer at skaffe mig K1100RS efter årgang 1993. Kender du til denne
> model, må du gerne give mig tips omkring svaghed/styrke. tak
>
Rolig Ib - jeg bider ikke på!

--
Armand.

Ib Jakobsen (30-04-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 30-04-09 17:04

Armand skrev:

>>
>> Overvejer at skaffe mig K1100RS efter årgang 1993. Kender du til denne
>> model, må du gerne give mig tips omkring svaghed/styrke. tak
> >
> Rolig Ib - jeg bider ikke på!

Jeg er helt rolig. Jeg har jo en BMW, og derved mit på det tørre.

At den så drypper lidt olie og fedter lidt i koblingen må man leve med.


--
MVH
Ib Jakobsen

H&M (30-04-2009)
Kommentar
Fra : H&M


Dato : 30-04-09 18:52

> Jeg er helt rolig. Jeg har jo en BMW, og derved mit på det tørre.
>
> At den så drypper lidt olie og fedter lidt i koblingen må man leve med.
>

Begge dele kan da laves, ny pakdåse i vandpumpen og inde bag koblingen.
Den i vandpumpen er faktisk rimelig nem at komme til. Hvis det er ud af
koblings huset den drypper, tja så er det den halvlange vej ind bag
koblingen du skal. Men så får du jo også smurt dine splines i kardannen
undervejs.


Ib Jakobsen (30-04-2009)
Kommentar
Fra : Ib Jakobsen


Dato : 30-04-09 19:11

H&M skrev:
>> Jeg er helt rolig. Jeg har jo en BMW, og derved mit på det tørre.
>>
>> At den så drypper lidt olie og fedter lidt i koblingen må man leve
>> med.
>
> Begge dele kan da laves, ny pakdåse i vandpumpen og inde bag koblingen.
> Den i vandpumpen er faktisk rimelig nem at komme til. Hvis det er ud af
> koblings huset den drypper, tja så er det den halvlange vej ind bag
> koblingen du skal. Men så får du jo også smurt dine splines i kardannen
> undervejs.

Det er vist tid til en tøhø. Jeg driller bare Armand. Jeg har skiftet
begge pakdåser, præventivt. Den med vandpumpen er typisk noget der skal
gøres når de er omkring 12-14 år. Den ved koblingen kunne man lige så
godt gøre når man var derinde. Den med at smøre spilens er ikke lige så
nødvendig på modeller med paralever. Men det skader ikke, så det er også
gjort.

Men du har sikkert læst tråden "Hvorfor skal gamle BMW'er være så dyre".
Samt en anden tråd af nyere dato også omhandlende BMW.







--
MVH
Ib Jakobsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste