/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Honda Super Magna 1987 - vil ikke tage gas~
Fra : dommer


Dato : 27-04-09 11:58

Min Honda Super Magna har følgende symptomer som jeg håber i kan
hjælpe med:

1. den starter fint og holder sig jævnt i tomgang uden mislyde.

2. efter den er blevet varm slukker jeg chokeren og den kører stadig
fint i tomgang

3. når jeg så forsøger at give gas tager den ikke imod
3.1 hvis jeg langsomt giver den mere gas er den lige ved at gå i stå
3.2 hvis jeg giver den meget gas hoster den sig i gennem de første ca.
3000 omdrejninger hvorefter den godt kan holde sig der, men lyder ikke
jævnt.

4. hvis jeg lader den køre i tomgang har jeg konstateret at den slet
ikke reagerer på at jeg justerer på blandingsskruen til 1. kaburator
(der er en til hver af de 4 cyllindre). De andre 3 skruer reagerer ved
at gå op eller ned i tomgang bare jeg skruer en omgang til den ene
eller anden side.

Forhistorien er lang og kan følges her:
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/575cffd979185316/d644aec0193dac1b?lnk=gst&q=super+magna#d644aec0193dac1b

Men den korte version er, at den har været under renovation i 3 år og
jeg nu endelig er ved at få den synet og indregistreret. Tidligere
indlæg beskriver kaburatorproblemer som jeg fik løst ved at rense
kabutatoren. Men
den har så kun kørt 2 km til syn og hjem hvor den blev kasseret på
manglende parkeringslys.
For at montere parkeringslys måtte tanken af for at få en ledning ført
hen under tanken.
Da jeg igen skulle køre til syn var den så pludselig gal på den måde
jeg beskriver.

Det der undrer mig er, at jeg synes den lyder fint i tomgang, men så
først beklager sig når jeg giver gas?
Tilmed synes jeg det er mærkeligt at den lyder ok i tomgang når nu
blandingsskruen ikke reagerer på 1. kaburator.

Ved at der er en "pilot jet" i svømmehuset som jeg går ud fra er en
tomgangsdyse. Mit eneste bud er at noget nyt har sat sig fast i
hoveddysen og den så stadig kører godt i tomgang fordi dette er en
dyse for sig. Men jeg er ny i motorer, så jeg ved det ikke. Ved bare
at det var et stort arbejde at få kaburatoroen af og renset sidst.

Håber nogle når igennem hele min lange smørre og kommer med nogle gode
bud :)

på forhånd tak
Troels Richter

ps. mange tak for de svar jeg fik sidst - det var meget brugbart





 
 
Arne Lorenzen (27-04-2009)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 27-04-09 19:05

dommer skrev den 27 apr 2009 i news:0bcd873f-d68d-4a05-9bbe-
b0ff0f89b9fb@i28g2000prd.googlegroups.com:

> For at montere parkeringslys måtte tanken af for at få en ledning ført
> hen under tanken.

Der ville jeg sætte ind.
Er der noget vacuumslange ned til karbsene der er kommet i klemme?
Har modellen i det hele taget en?

--
Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

Jesper Hedegard (27-04-2009)
Kommentar
Fra : Jesper Hedegard


Dato : 27-04-09 20:17


"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9BFACC5BEC9B7alonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
> dommer skrev den 27 apr 2009 i news:0bcd873f-d68d-4a05-9bbe-
> b0ff0f89b9fb@i28g2000prd.googlegroups.com:
>
>> For at montere parkeringslys måtte tanken af for at få en ledning ført
>> hen under tanken.
>
> Der ville jeg sætte ind.
> Er der noget vacuumslange ned til karbsene der er kommet i klemme?
> Har modellen i det hele taget en?
>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
> Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk

- eller benzin-slangen har fået et knæk ?
Lyder som om den ikke får benzin hurtigt nok når du gasser op

--
--------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder



S.B. (27-04-2009)
Kommentar
Fra : S.B.


Dato : 27-04-09 20:30


"Jesper Hedegard" <eksisterer@ikke.dk> skrev i en meddelelse
news:49f6048e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
> "Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> news:Xns9BFACC5BEC9B7alonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
>> dommer skrev den 27 apr 2009 i news:0bcd873f-d68d-4a05-9bbe-
>> b0ff0f89b9fb@i28g2000prd.googlegroups.com:
>>
>>> For at montere parkeringslys måtte tanken af for at få en ledning ført
>>> hen under tanken.
>>
>> Der ville jeg sætte ind.
>> Er der noget vacuumslange ned til karbsene der er kommet i klemme?
>> Har modellen i det hele taget en?
>>
>> --
>> Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
>> Info danske nyhedsgrupper: http://usenet.dk
>
> - eller benzin-slangen har fået et knæk ?
> Lyder som om den ikke får benzin hurtigt nok når du gasser op
>

Tror jeg først ville lukke for benzinen oppe på tanken, pille slange af og
sætten den ned i fx. en sodavandsflaske, og så åbne igen.
Vil være surt at skille kaburatorene ad, for at konstatere det er
benzintilførslen fra tanken af der er problemet

Søren



JBH (27-04-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 27-04-09 20:37


"Arne Lorenzen" <alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
news:Xns9BFACC5BEC9B7alonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
> dommer skrev den 27 apr 2009 i news:0bcd873f-d68d-4a05-9bbe-
> b0ff0f89b9fb@i28g2000prd.googlegroups.com:
>
>> For at montere parkeringslys måtte tanken af for at få en ledning ført
>> hen under tanken.
>
> Der ville jeg sætte ind.
> Er der noget vacuumslange ned til karbsene der er kommet i klemme?

Eller revnet (utæt)

mvh
JBH



dommer (28-04-2009)
Kommentar
Fra : dommer


Dato : 28-04-09 01:59

On Apr 27, 8:05 pm, Arne Lorenzen <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk>
wrote:
> dommer skrev den 27 apr 2009 i news:0bcd873f-d68d-4a05-9bbe-
> b0ff0f89b...@i28g2000prd.googlegroups.com:
>
> > For at montere parkeringslys måtte tanken af for at få en ledning ført
> > hen under tanken.
>
> Der ville jeg sætte ind.
> Er der noget vacuumslange ned til karbsene der er kommet i klemme?
> Har modellen i det hele taget en?

Ja, benzintilførslen er via en vacum-pumpe der får vacum fra en
cylinder.
Denne sidder på siden af cyklen og er ikke i klemme.
Har nu sikret at der kommer benzin ud af vacumpumpen når der suges i
vacumslangen,
så ved indgang til kaburatoren får den benzin.

>
> --
> Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
> Info danske nyhedsgrupper:http://usenet.dk


Armand (29-04-2009)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 29-04-09 15:39

Uanset hele forhistorien, så synes jeg ikke at du skriver hvorvidt du i
denne omgang har forsøgt dig med at tømme svømmerhusene - Det er jo ikke
utænkeligt at der er kommet godt med smuds og/eller vand med ned
allerede ved karbunadernes første fyldning!

Og ja, det er et helvede at såvel af som gen -montere karbunaderne på de
V4'ere

--
Armand.

dommer (28-04-2009)
Kommentar
Fra : dommer


Dato : 28-04-09 02:00

On Apr 27, 9:16 pm, "Jesper Hedegard" <eksiste...@ikke.dk> wrote:
> "Arne Lorenzen" <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelsenews:Xns9BFACC5BEC9B7alonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
>
> > dommer skrev den 27 apr 2009 i news:0bcd873f-d68d-4a05-9bbe-
> > b0ff0f89b...@i28g2000prd.googlegroups.com:
>
> >> For at montere parkeringslys måtte tanken af for at få en ledning ført
> >> hen under tanken.
>
> > Der ville jeg sætte ind.
> > Er der noget vacuumslange ned til karbsene der er kommet i klemme?
> > Har modellen i det hele taget en?
>
> > --
> > Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
> > Info danske nyhedsgrupper:http://usenet.dk
>
> - eller benzin-slangen har fået et knæk ?
> Lyder som om den ikke får benzin hurtigt nok når du gasser op

Synes jeg ikke, jævnfør ovenævnte svar. Men ja, det er som om
benzintilførslen ikke er ok.
>
> --
> --------------------------------------
> Jesper Hedegaard
> BMW F650ST når vejet spiller
> Suzuki Jimny når det spilder


dommer (28-04-2009)
Kommentar
Fra : dommer


Dato : 28-04-09 02:00

On Apr 27, 9:29 pm, "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> wrote:
> "Jesper Hedegard" <eksiste...@ikke.dk> skrev i en meddelelsenews:49f6048e$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
>
>
>
>
>
> > "Arne Lorenzen" <a...@nospam.dkfritidmotorcykel.dk> skrev i en meddelelse
> >news:Xns9BFACC5BEC9B7alonospamdkfritidmot@62.243.74.163...
> >> dommer skrev den 27 apr 2009 i news:0bcd873f-d68d-4a05-9bbe-
> >> b0ff0f89b...@i28g2000prd.googlegroups.com:
>
> >>> For at montere parkeringslys måtte tanken af for at få en ledning ført
> >>> hen under tanken.
>
> >> Der ville jeg sætte ind.
> >> Er der noget vacuumslange ned til karbsene der er kommet i klemme?
> >> Har modellen i det hele taget en?
>
> >> --
> >> Mvdlh - Arne Lorenzen - dmcn # 626 - dfmc # 183
> >> Info danske nyhedsgrupper:http://usenet.dk
>
> > - eller benzin-slangen har fået et knæk ?
> > Lyder som om den ikke får benzin hurtigt nok når du gasser op
>
> Tror jeg først ville lukke for benzinen oppe på tanken, pille slange af og
> sætten den ned i fx. en sodavandsflaske, og så åbne igen.
> Vil være surt at skille kaburatorene ad, for at konstatere det er
> benzintilførslen fra tanken af der er problemet

Har fulgt dit råd, men ingen alarm her.
>
> Søren


N/A (29-04-2009)
Kommentar
Fra : N/A


Dato : 29-04-09 15:39



kalle (29-04-2009)
Kommentar
Fra : kalle


Dato : 29-04-09 20:02

Dårlige tændrør, ledninger eller tændspoler kan sagtens være problemet,
tit kan en motor køre fint i tomgang, men under belastning svigter
tændingen.

Det er jo også afgørende at motoren får noget at leve af - hvordan ser
tændrørene ud når motoren har hostet og hakket et stykke tid ?

Enten drukner den, eller den får slet ingen benzin , på en eller flere
cylindre

Tag een tændhætte af af gangen, så kan du måske lokalisere hvilken cylinder
der ikke arbejder med.

Efter et par timer med bytten rundt på tændrør , ledninger og spoler, finder
måske så ud af at det slet ikke nytter noget, men så er du i det mindste
kommet så langt , at det er benzintilførslen det er galt med


"dommer" <troels.richter@gmail.com> skrev i en meddelelse
news:0bcd873f-d68d-4a05-9bbe-b0ff0f89b9fb@i28g2000prd.googlegroups.com...
Min Honda Super Magna har følgende symptomer som jeg håber i kan
hjælpe med:

1. den starter fint og holder sig jævnt i tomgang uden mislyde.

2. efter den er blevet varm slukker jeg chokeren og den kører stadig
fint i tomgang

3. når jeg så forsøger at give gas tager den ikke imod
3.1 hvis jeg langsomt giver den mere gas er den lige ved at gå i stå
3.2 hvis jeg giver den meget gas hoster den sig i gennem de første ca.
3000 omdrejninger hvorefter den godt kan holde sig der, men lyder ikke
jævnt.

4. hvis jeg lader den køre i tomgang har jeg konstateret at den slet
ikke reagerer på at jeg justerer på blandingsskruen til 1. kaburator
(der er en til hver af de 4 cyllindre). De andre 3 skruer reagerer ved
at gå op eller ned i tomgang bare jeg skruer en omgang til den ene
eller anden side.

Forhistorien er lang og kan følges her:
http://groups.google.com/group/dk.fritid.motorcykel/browse_thread/thread/575cffd979185316/d644aec0193dac1b?lnk=gst&q=super+magna#d644aec0193dac1b

Men den korte version er, at den har været under renovation i 3 år og
jeg nu endelig er ved at få den synet og indregistreret. Tidligere
indlæg beskriver kaburatorproblemer som jeg fik løst ved at rense
kabutatoren. Men
den har så kun kørt 2 km til syn og hjem hvor den blev kasseret på
manglende parkeringslys.
For at montere parkeringslys måtte tanken af for at få en ledning ført
hen under tanken.
Da jeg igen skulle køre til syn var den så pludselig gal på den måde
jeg beskriver.

Det der undrer mig er, at jeg synes den lyder fint i tomgang, men så
først beklager sig når jeg giver gas?
Tilmed synes jeg det er mærkeligt at den lyder ok i tomgang når nu
blandingsskruen ikke reagerer på 1. kaburator.

Ved at der er en "pilot jet" i svømmehuset som jeg går ud fra er en
tomgangsdyse. Mit eneste bud er at noget nyt har sat sig fast i
hoveddysen og den så stadig kører godt i tomgang fordi dette er en
dyse for sig. Men jeg er ny i motorer, så jeg ved det ikke. Ved bare
at det var et stort arbejde at få kaburatoroen af og renset sidst.

Håber nogle når igennem hele min lange smørre og kommer med nogle gode
bud :)

på forhånd tak
Troels Richter

ps. mange tak for de svar jeg fik sidst - det var meget brugbart






Kell Petersen (30-04-2009)
Kommentar
Fra : Kell Petersen


Dato : 30-04-09 11:13

Det kunne være sjovt lige at mærke på afgangsrørene , om de alle er varme ,
for min gamle CB750 druknede 2 tændrør konstant,,
Har nu fundet nogle NGK til en yamaha model som den køre pefekt med..

Men min kunne også kun tage tomgangen med fuld choker....
fordi at den kun startede på 1 eller 2 cylindere...


Så tak for hjælpen herinde ,



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste