|
| Honda CBR600F2 priser og ry! Fra : Henrik |
Dato : 25-04-09 15:20 |
|
Hej Alle.
Efter lang tids summen og sparken grus har jeg seriøst overvejet at
købe en cykel. Den skal bruges til hverdag og fest (hverdag er 16 km
hver vej) og med fest mener jeg en hygge tur i weekenderne, min kæreste
har tydeligt tilkendegivet, at det med MC det gider hun ikke. Så er det
klart. Så ingen lange ferie ture eller den slags tam tam.
Når alt det er sagt så er det hvad skal man købe, som en voksen mand på
43, men som en hygge cykel. Jeg vil ikke kaste en formue efter en ny
cykel for så at finde ud af om 4 md. at det ikke holder. Så jeg vil
købe en brugt. Nu har jeg så set på henholdsvis en Honda CBR600F2, fra
1991 til 55000, den har rullet 47000 km. Er det en rimelig pris? og er
det en god start cykel?
Alternativet skulle være en Suzuki GS500f.
Men hvad siger i?
Er spændt på at høre om man bare skal kigge lidt mere på Hondaen, eller
om man skal ud og se på Suzuki.
Hilsen Henrik
| |
Henrik Palshøj (25-04-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Palshøj |
Dato : 25-04-09 15:24 |
|
On 2009-04-25 16:19:31 +0200, Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> said:
Ps.: Som indskudt sætning, har samme forhandler en 2000 Suzuki GSX 600F
med 51600 på klokken, til næsten samme pris. Den er så 9 år yngre, og
kun lidt mere på klokken.
Har alderen noget at sige, ud over den teknologiske udvikling.?
> Hej Alle.
>
> Efter lang tids summen og sparken grus har jeg seriøst overvejet at
> købe en cykel. Den skal bruges til hverdag og fest (hverdag er 16 km
> hver vej) og med fest mener jeg en hygge tur i weekenderne, min kæreste
> har tydeligt tilkendegivet, at det med MC det gider hun ikke. Så er det
> klart. Så ingen lange ferie ture eller den slags tam tam.
>
> Når alt det er sagt så er det hvad skal man købe, som en voksen mand på
> 43, men som en hygge cykel. Jeg vil ikke kaste en formue efter en ny
> cykel for så at finde ud af om 4 md. at det ikke holder. Så jeg vil
> købe en brugt. Nu har jeg så set på henholdsvis en Honda CBR600F2, fra
> 1991 til 55000, den har rullet 47000 km. Er det en rimelig pris? og er
> det en god start cykel?
>
> Alternativet skulle være en Suzuki GS500f.
>
> Men hvad siger i?
>
> Er spændt på at høre om man bare skal kigge lidt mere på Hondaen, eller
> om man skal ud og se på Suzuki.
>
> Hilsen Henrik
| |
Henrik Palshøj (26-04-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Palshøj |
Dato : 26-04-09 12:36 |
|
On 2009-04-25 16:23:42 +0200, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk> said:
>>
>>
>> Alternativet skulle være en Suzuki GS500f.
>>
>> Men hvad siger i?
>>
>> Er spændt på at høre om man bare skal kigge lidt mere på Hondaen, eller
>> om man skal ud og se på Suzuki.
>>
>> Hilsen Henrik
Ups. Fik lige snakket med forsikringen.. Hvis jeg skulle have en F2 med
kasko så blev det 12K om året.. Det var måske lige an sjat mere end
tænkt. SPecielt når en GS500F/E kan fås med kasko til lige god 3K..
Puha....
| |
MKS - 74 (25-04-2009)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 25-04-09 16:04 |
|
On Sat, 25 Apr 2009 16:19:31 +0200, Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:
> Så jeg vil
>købe en brugt. Nu har jeg så set på henholdsvis en Honda CBR600F2, fra
>1991 til 55000, den har rullet 47000 km. Er det en rimelig pris?
Nu er rimelig pris hverken et statisk eller objektivt begreb, så det
bliver naturligvis kun en personlig opfattelse fra min side, men nej,
det synes jeg absolut ikke det er, heller ikke som forhandlerpris. Det
er muligt at finde tilsvarende cykler og indreg. dem til under 30.000,
men så skal man nok normalt besidde en vis indsigt og have visse
muligheder, men ellers bør niveauet IMO ligge på mellem 30 og 45, 45
for det helt usædvanligt velholdte eks. hos en forhandler. Som
rettesnor estimerer SKAT et 91-eks. til 33.000 i alm. handelsværdi.
Dit eks med 55.000 hos en forhandler illustrerer blot at spændvidden i
prisniveauet på CBR600'ere er ganske stor, men 55 for en 91'er er helt
klart for meget.
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
Henrik Palshøj (25-04-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Palshøj |
Dato : 25-04-09 16:42 |
|
On 2009-04-25 17:03:47 +0200, MKS - 74 <cbr600dk@gmail.com> said:
> On Sat, 25 Apr 2009 16:19:31 +0200, Henrik <dykRE@MOVEmil.dk> wrote:
>
>> Så jeg vil
>> købe en brugt. Nu har jeg så set på henholdsvis en Honda CBR600F2, fra
>> 1991 til 55000, den har rullet 47000 km. Er det en rimelig pris?
>
> Nu er rimelig pris hverken et statisk eller objektivt begreb, så det
> bliver naturligvis kun en personlig opfattelse fra min side, men nej,
> det synes jeg absolut ikke det er, heller ikke som forhandlerpris. Det
> er muligt at finde tilsvarende cykler og indreg. dem til under 30.000,
> men så skal man nok normalt besidde en vis indsigt og have visse
> muligheder, men ellers bør niveauet IMO ligge på mellem 30 og 45, 45
> for det helt usædvanligt velholdte eks. hos en forhandler. Som
> rettesnor estimerer SKAT et 91-eks. til 33.000 i alm. handelsværdi.
> Dit eks med 55.000 hos en forhandler illustrerer blot at spændvidden i
> prisniveauet på CBR600'ere er ganske stor, men 55 for en 91'er er helt
> klart for meget.
Det var også min tanke for hånden på hjertet, den kostet 90.000 i 1991
det vil sige en afskrivning på 35.000 over 17 år er lidt lav. Har du
nogle forslag til modeller man skal kigge på i max 55K klassen ?
Hilsen Henrik
| |
Ukendt (25-04-2009)
| Kommentar Fra : Ukendt |
Dato : 25-04-09 20:55 |
|
>> Dit eks med 55.000 hos en forhandler illustrerer blot at spændvidden i
>> prisniveauet på CBR600'ere er ganske stor, men 55 for en 91'er er helt
>> klart for meget.
>
> Det var også min tanke for hånden på hjertet, den kostet 90.000 i 1991 det
> vil sige en afskrivning på 35.000 over 17 år er lidt lav. Har du nogle
> forslag til modeller man skal kigge på i max 55K klassen ?
Jamen en F2 er da et rigtigt godt búd, også selvom du nu har opdaget at den
kan fås for under 40
En VFR er et andet godt bud. En GSF er et tredje godt bud. en Fazer 600 er
et fjerde godt bud, en CBR1000 er et femte godt bud;
Mvh TP
| |
Bo Nielsen (25-04-2009)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 25-04-09 22:18 |
|
>
> Jamen en F2 er da et rigtigt godt búd, også selvom du nu har opdaget at
> den kan fås for under 40
> En VFR er et andet godt bud. En GSF er et tredje godt bud. en Fazer 600
> er et fjerde godt bud, en CBR1000 er et femte godt bud;
>
> Mvh TP
- osv, osv
Egentlig et ret godt billede på hva' du skal - find et antal
(forskellige!) cykler, brug et par weekender hos forhandlere og kig
brugte maskiner, sid på dem og få evt. nogle prøveture. Når du så har
skudt dig ind på hva du har det godt med, så går jagten på den rigtige
maskine ind.
Held og lykke og især god fornøjelse med jagten
ScooterBo
| |
Armand (25-04-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-04-09 16:21 |
|
Henrik skrev:
> Hej Alle.
>
> Efter lang tids summen og sparken grus har jeg seriøst overvejet at købe
> en cykel. Den skal bruges til hverdag og fest (hverdag er 16 km hver
> vej) og med fest mener jeg en hygge tur i weekenderne, min kæreste har
> tydeligt tilkendegivet, at det med MC det gider hun ikke. Så er det
> klart. Så ingen lange ferie ture eller den slags tam tam.
>
> Når alt det er sagt så er det hvad skal man købe, som en voksen mand på
> 43, men som en hygge cykel. Jeg vil ikke kaste en formue efter en ny
> cykel for så at finde ud af om 4 md. at det ikke holder. Så jeg vil købe
> en brugt. Nu har jeg så set på henholdsvis en Honda CBR600F2, fra 1991
> til 55000, den har rullet 47000 km. Er det en rimelig pris? og er det en
> god start cykel?
>
> Alternativet skulle være en Suzuki GS500f.
>
> Men hvad siger i?
>
> Er spændt på at høre om man bare skal kigge lidt mere på Hondaen, eller
> om man skal ud og se på Suzuki.
>
Mit mantra i den forbindelse er at som første motorcykel (også á: -i
lang tid), bør man sigte mod én med en fornuftig opret kørestilling og
uden fuldkåbe!
Kørestillingen indgyder tillid fra dag ét og det koster hurtigt 10.000.-
i plastdele at tilte med en fuldkåbe-model - selv i uskyldighed (*). Og
dét er der store chancer for at man gør indenfor de første par sæsoner!
Mit svar vil derfor blive GS'eren ud af de to nævnte!
Yamaha har særtilbud på den meget anderledes MT-03, hvilket kunne være
et godt alternativ for netop dig, forudsat at du ikke stejler over at
det er en 1-cylindret.
Check it out!
--
Armand.
| |
MKS - 74 (25-04-2009)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 25-04-09 16:29 |
|
On Sat, 25 Apr 2009 17:20:43 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
wrote:
>> Alternativet skulle være en Suzuki GS500f.
>Mit svar vil derfor blive GS'eren ud af de to nævnte!
(F)Armand altså, der står GS500F (fuldkåbemodellen) og ikke GS500E
vel? .
De er iøvrigt stort set lige kedelige...
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
Henrik Palshøj (25-04-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Palshøj |
Dato : 25-04-09 16:39 |
|
On 2009-04-25 17:28:38 +0200, MKS - 74 <cbr600dk@gmail.com> said:
> On Sat, 25 Apr 2009 17:20:43 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>>> Alternativet skulle være en Suzuki GS500f.
>
>> Mit svar vil derfor blive GS'eren ud af de to nævnte!
>
> (F)Armand altså, der står GS500F (fuldkåbemodellen) og ikke GS500E
> vel? .
>
> De er iøvrigt stort set lige kedelige...
Det er sandt at jeg nævnte de to F modeller, for det er dem han har
stående, og syntes de ser svært lækre ud. Men man skal ikke låse sig
fast på en enkelt type.
Men jeg skal da ud og prøve dem.
Når man er på et begrænset budget så må man se sig for, men alle råd er
vedkommende.
| |
MKS - 74 (25-04-2009)
| Kommentar Fra : MKS - 74 |
Dato : 25-04-09 17:07 |
|
On Sat, 25 Apr 2009 17:39:27 +0200, Henrik Palshøj <dykRE@MOVEmil.dk>
wrote:
>> (F)Armand altså, der står GS500F (fuldkåbemodellen) og ikke GS500E
>> vel? .
>>
>> De er iøvrigt stort set lige kedelige...
Altså GS500E og GS500F naturellement .
>Det er sandt at jeg nævnte de to F modeller, for det er dem han har
>stående, og syntes de ser svært lækre ud. Men man skal ikke låse sig
>fast på en enkelt type.
>
>Men jeg skal da ud og prøve dem.
Gør det og du vil hurtigt finde ud af at GS500 og CBR600 ikke har ret
meget udover 2 hjul og en motor til fælles .
>Når man er på et begrænset budget så må man se sig for, men alle råd er
>vedkommende.
Har du 55kkr som antydet, så har du nu alligevel er ret bredt område
at vælge udfra, jeg vil dog lade andre om de specifikke
anbefalinger...
--
-Michael
Honda CBR600-info + div. CBR600-dele m.m. til salg på:
http://cbr600.dyndns.dk/
| |
Armand (25-04-2009)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 25-04-09 18:44 |
|
MKS - 74 skrev:
> On Sat, 25 Apr 2009 17:20:43 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk>
> wrote:
>
>>> Alternativet skulle være en Suzuki GS500f.
>
>> Mit svar vil derfor blive GS'eren ud af de to nævnte!
>
> (F)Armand altså, der står GS500F (fuldkåbemodellen) og ikke GS500E
> vel? .
>
Nårh ja!
Ergo: Jeg havde svaret mere klart hvis ikke at jeg havde skrevet dén
linie
--
Armand.
| |
Henrik Palshøj (25-04-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Palshøj |
Dato : 25-04-09 16:37 |
|
On 2009-04-25 17:20:43 +0200, Armand <armand@mc-chaufforerne.dk> said:
> Henrik skrev:
>
> Kørestillingen indgyder tillid fra dag ét og det koster hurtigt
> 10.000.- i plastdele at tilte med en fuldkåbe-model - selv i
> uskyldighed (*). Og dét er der store chancer for at man gør indenfor de
> første par sæsoner!
You have a point. Syntes bare at kåben gør at det ser lidt smartere ud.
Men det er da rigtigt, at et P styrt hurtigt kan blive en dyr omgang.
>
> Mit svar vil derfor blive GS'eren ud af de to nævnte!
>
> Yamaha har særtilbud på den meget anderledes MT-03, hvilket kunne være
> et godt alternativ for netop dig, forudsat at du ikke stejler over at
> det er en 1-cylindret.
> Check it out!
Vil kigge på den.
Tak for svaret.
| |
Carsten (25-04-2009)
| Kommentar Fra : Carsten |
Dato : 25-04-09 18:53 |
|
"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
news:2009042516193116807-dykRE@MOVEmildk...
> købe en brugt. Nu har jeg så set på henholdsvis en Honda CBR600F2, fra
> 1991 til 55000, den har rullet 47000 km. Er det en rimelig pris? og er det
> en god start cykel?
Det er en udemærket startcykel, men du bør kunne få en (tidlig) F3 til de
penge. Find et par i dba til 60-63 tkr. og pres sælger lidt.
Hvis du er nervøs for det med at skramme kåben så er der to muligheder:
framesliders eller ebay.de (når det er gået galt).
hvis du går hen og finder CBR for dyr så overvej en CB (med kåbe). De fåes
næsten nye til den pris.
Carsten
| |
Søren Larsen (25-04-2009)
| Kommentar Fra : Søren Larsen |
Dato : 25-04-09 20:17 |
|
"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i meddelelsen
news:2009042516193116807-dykRE@MOVEmildk...
> Hej Alle.
>
> Efter lang tids summen og sparken grus har jeg seriøst overvejet at købe
> en cykel. Den skal bruges til hverdag og fest (hverdag er 16 km hver vej)
> og med fest mener jeg en hygge tur i weekenderne, min kæreste har tydeligt
> tilkendegivet, at det med MC det gider hun ikke. Så er det klart. Så ingen
> lange ferie ture eller den slags tam tam.
>
> Når alt det er sagt så er det hvad skal man købe, som en voksen mand på
> 43, men som en hygge cykel. Jeg vil ikke kaste en formue efter en ny cykel
> for så at finde ud af om 4 md. at det ikke holder. Så jeg vil købe en
> brugt. Nu har jeg så set på henholdsvis en Honda CBR600F2, fra 1991 til
> 55000, den har rullet 47000 km. Er det en rimelig pris? og er det en god
> start cykel?
>
> Alternativet skulle være en Suzuki GS500f.
>
> Men hvad siger i?
>
> Er spændt på at høre om man bare skal kigge lidt mere på Hondaen, eller om
> man skal ud og se på Suzuki.
>
> Hilsen Henrik
Hej Henrik.
Hvad med denne
http://123mc.dk/find/viewAd.php?directlinkID=2077
/Søren
| |
Bo Nielsen (25-04-2009)
| Kommentar Fra : Bo Nielsen |
Dato : 25-04-09 22:31 |
|
Henrik skrev:
> Hej Alle.
<snip>
og med fest mener jeg en hygge tur i weekenderne, min kæreste har
> tydeligt tilkendegivet, at det med MC det gider hun ikke. Så er det
> klart. Så ingen lange ferie ture eller den slags tam tam.
Tjah, det er vel som man ser på det Hvis hun ikke vil med, ka' du
vel ta' de lange ferieture, du vil - men la' os nu se om ikke du ka' få
hende smittet
Go' fornøjelse med din fremtidige cykel
ScooterBo
| |
Henrik (25-04-2009)
| Kommentar Fra : Henrik |
Dato : 25-04-09 23:11 |
|
On 2009-04-25 23:30:44 +0200, Bo Nielsen <bonielsennrsb@3mail.dk> said:
> Henrik skrev:
>> Hej Alle.
>
> <snip>
>
> og med fest mener jeg en hygge tur i weekenderne, min kæreste har
>> tydeligt tilkendegivet, at det med MC det gider hun ikke. Så er det
>> klart. Så ingen lange ferie ture eller den slags tam tam.
>
> Tjah, det er vel som man ser på det Hvis hun ikke vil med, ka' du
> vel ta' de lange ferieture, du vil - men la' os nu se om ikke du ka' få
> hende smittet
>
> Go' fornøjelse med din fremtidige cykel
>
> ScooterBo
Hendes tidligere kæreste var inkarneret MCer og hun har været med på
teltture etc. så jeg er ret sikker på jeg ikke får hende omvendt
desværre.
Tak skal du ha ;)
Hilsen Henrik
| |
Thomas Jensen (26-04-2009)
| Kommentar Fra : Thomas Jensen |
Dato : 26-04-09 07:06 |
|
> Alternativet skulle være en Suzuki GS500f.
>
det er noget af et spæn fra gs500 til cbr600.
Der har været mange gode bud på alternativer, men husk lige at tjekke
forsikring på de forskellige modeller. En cbr600 F2 er nok sports mc hos
nogle forsikringsselskaberne mens f.eks.en nyere fazer mange steder er en
basis mc og de har samme heste (ca).
Så der vil være en stor forskel i præmie.
Men prøv alle cyklerne, de kører meget forskelligt.
--
mvh
Thomas Jensen
Yamaha FZS600 1998
http://dfmc.dk/?id=11
| |
driis (26-04-2009)
| Kommentar Fra : driis |
Dato : 26-04-09 03:31 |
|
> Når alt det er sagt så er det hvad skal man købe, som en voksen mand på
> 43, men som en hygge cykel. Jeg vil ikke kaste en formue efter en ny
> cykel for så at finde ud af om 4 md. at det ikke holder. Så jeg vil
> købe en brugt. Nu har jeg så set på henholdsvis en Honda CBR600F2, fra
> 1991 til 55000, den har rullet 47000 km. Er det en rimelig pris? og er
> det en god start cykel?
Det kan selvfølgelig være svært at se om prisen er rimelig, men jeg
kan da nævne at jeg sidste efterår handlede en rigtig fin 1995 CBR600
F3 med 38500 på klokken, til samme pris, 55000. Det var mit indtryk på
det tidspunkt; at det var det prisleje modellen lå i; så umiddelbart
vil jeg sige at F2'eren du har fundet er lige dyr nok.
/Dennis Riis
| |
Jim Andersen (27-04-2009)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 27-04-09 09:49 |
|
Henrik wrote:
> Efter lang tids summen og sparken grus har jeg seriøst overvejet at
> købe en cykel.
> Men hvad siger i?
GS500, uden kåbe og evt uden kasko.
Schuberth hjelm, og noget godt tøj, handsker, støvler.
Et bronze-kørekursus eller lignende.
En masse køreture, erfaring, teknik, og tid til at køre landet rundt og
kigge, snakke og prøve nogle forskellige mc'er fx ved Åbent Hus
arrangementer
Når sæsonen er slut ved du meget mere om hvad din næste "rigtige" MC skal
være, og så har du hele vinteren til at finde prisniveauet og forhandle med
dba-folket.
/jim
| |
"J.C.Kløve" (27-04-2009)
| Kommentar Fra : "J.C.Kløve" |
Dato : 27-04-09 12:03 |
|
Jim Andersen skrev:
> Henrik wrote:
>> Efter lang tids summen og sparken grus har jeg seriøst overvejet at
>> købe en cykel.
>
>> Men hvad siger i?
>
> GS500, uden kåbe og evt uden kasko.
> Schuberth hjelm, og noget godt tøj, handsker, støvler.
> Et bronze-kørekursus eller lignende.
> En masse køreture, erfaring, teknik, og tid til at køre landet rundt og
> kigge, snakke og prøve nogle forskellige mc'er fx ved Åbent Hus
> arrangementer
>
> Når sæsonen er slut ved du meget mere om hvad din næste "rigtige" MC skal
> være, og så har du hele vinteren til at finde prisniveauet og forhandle med
> dba-folket.
>
fantastisk godt råd!
--
Dun@nt
1KSFau Hvidguld
DFMC: http://www.dfmc.dk/?id=223 - DMCN #745 - DMC - MCTC
http://dunant65.blogspot.com/
| |
Henrik Palshøj (27-04-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Palshøj |
Dato : 27-04-09 16:13 |
|
On 2009-04-27 10:48:45 +0200, "Jim Andersen"
<jba020@politiSLET.dk.invalid> said:
> Henrik wrote:
>> Efter lang tids summen og sparken grus har jeg seriøst overvejet at
>> købe en cykel.
>
>> Men hvad siger i?
>
> GS500, uden kåbe og evt uden kasko.
> Schuberth hjelm, og noget godt tøj, handsker, støvler.
> Et bronze-kørekursus eller lignende.
> En masse køreture, erfaring, teknik, og tid til at køre landet rundt og
> kigge, snakke og prøve nogle forskellige mc'er fx ved Åbent Hus
> arrangementer
>
> Når sæsonen er slut ved du meget mere om hvad din næste "rigtige" MC skal
> være, og så har du hele vinteren til at finde prisniveauet og forhandle med
> dba-folket.
>
> /jim
Tak for det gode råd, vil fluks kaste mig over det, min lokale MC
pusher sagde at han (i stedet for Hondaen, der kostet spidsen af en
jetjager i forsikring) kunne skaffe en GS500 fra 93 (godt nok gammel,
men den har flere HK end den nye) i god stand (findes der andet når man
spørg en forhandler?) 66400 på klokken (er lidt vel meget eller??) til
under 30K så behøver man ikke kasko og kan købe noget bedre tøj.
Henrik
| |
Jesper Hedegard (27-04-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegard |
Dato : 27-04-09 17:50 |
|
"Henrik Palshøj" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
news:49f5cb7a$0$90264$14726298@news.sunsite.dk...
> On 2009-04-27 10:48:45 +0200, "Jim Andersen"
> <jba020@politiSLET.dk.invalid> said:
>
>> Henrik wrote:
>>> Efter lang tids summen og sparken grus har jeg seriøst overvejet at
>>> købe en cykel.
>>
>>> Men hvad siger i?
>>
>> GS500, uden kåbe og evt uden kasko.
>> Schuberth hjelm, og noget godt tøj, handsker, støvler.
>> Et bronze-kørekursus eller lignende.
>> En masse køreture, erfaring, teknik, og tid til at køre landet rundt og
>> kigge, snakke og prøve nogle forskellige mc'er fx ved Åbent Hus
>> arrangementer
>>
>> Når sæsonen er slut ved du meget mere om hvad din næste "rigtige" MC skal
>> være, og så har du hele vinteren til at finde prisniveauet og forhandle
>> med
>> dba-folket.
>>
>> /jim
>
> Tak for det gode råd, vil fluks kaste mig over det, min lokale MC pusher
> sagde at han (i stedet for Hondaen, der kostet spidsen af en jetjager i
> forsikring) kunne skaffe en GS500 fra 93 (godt nok gammel, men den har
> flere HK end den nye) i god stand (findes der andet når man spørg en
> forhandler?) 66400 på klokken (er lidt vel meget eller??) til under 30K så
> behøver man ikke kasko og kan købe noget bedre tøj.
>
> Henrik
>
Jamn en GS500E er ikke så ringe endda - købte min fra ny i '99 og solgte den
efter 7 år og ca 25 tKm.
Ganske solid maskine og ikke så tosset at køre på - hverken i by eller på
land.
Mekanikken er OK - men lad mig være den første til at skrive det: se efter
oliestanden
Søg evt på GoogleGroups - den er tit oppe at vende herinde.
Generelt er de "løse" dele OK i lak - stellet derimod vrænger en maler ad;
"Det der skal du passe på - det er ikke for godt malet".
Og han har ret - især på de mindre synlige steder (hvor du heller ikke lige
kan gøre rent) kan der være rust.
Sjældent så slemme angreb at der er tale om sikkerhedrisici - men grimt er
det
Udstødningen kan du godt regne med at skifte, hvis det stadigvæk er den
originale. Det er nok den ringest malede ting på maskinen - køb en uoriginal
!
Malede min om 4-5 gange - fandt aldrig en maling der ku holde
Jeg havde ingen reparationer i den tid - kun sliddele (kædesæt, olie +
filter, bremseklodser og dæk).
Skulle der ske noget grimt med motoren er det vel let at finde en
donor-maskine i tyskland ? (har ikke undersøgt det).
Mht kasko - spørgsmålet er altid: har du råd til ikke at have kasko på ?
Forstået sådan her: du vil ofre 30 K på projektet.
Er det dine egne penge: hvad koster kasko ifht at den blir stjålet 14 dage
efter købet - har du råd til helt at undvære pengene, det i det lys ?
Er det llånte penge: har bank eller anden långiver pant i maskinen ? Så
kræver de højst sandsynligt at du har kasko på den. Og jeg tror det kan
blive dyrt at overse dette krav - der står sikkert nogle grimme ting om hvad
der så sker i lånedokumentet.
Risikoen afhænger jo også af din bolig-situation; eget hus med låst garage
og lukkket p-plads på jobbet er vel det vi alle ønsker
Københavns centrum og parkering på gaden kræver nok lidt mere is i maven,
hvis du undlader kasko.....
Jeg siger ikke at det er dumt ikke at have kasko på sin maskine - du skal
bare have alle fakta med i dine overvejelse.
Og kasko'en skal jo ikke koste så meget at du reelt har betalt 1 maskine
mere over 4-5 år - så kan det sgu bedre betale sig at sætte præmie-pengene i
banken i stedet. Så har du overskud hvis maskinene overlever
Men vejret lige nu gør det vist lidt til sælgers marked lige nu - vi vil
alle ud og køre
--
--------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Henrik Palshøj (27-04-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Palshøj |
Dato : 27-04-09 18:14 |
|
On 2009-04-27 18:49:51 +0200, "Jesper Hedegard" <eksisterer@ikke.dk> said:
Hej Jesper.
Tak for din besked, det er rart at høre fra folk med erfaring på området.
>>
>
> Jamn en GS500E er ikke så ringe endda - købte min fra ny i '99 og solgte den
> efter 7 år og ca 25 tKm.
> Ganske solid maskine og ikke så tosset at køre på - hverken i by eller på
> land.
> Mekanikken er OK - men lad mig være den første til at skrive det: se efter
> oliestanden
Ok det har jeg også læst en del steder, hvad er et acceptabelt/normalt forbrug?
> Søg evt på GoogleGroups - den er tit oppe at vende herinde.
> Generelt er de "løse" dele OK i lak - stellet derimod vrænger en maler ad;
> "Det der skal du passe på - det er ikke for godt malet".
> Og han har ret - især på de mindre synlige steder (hvor du heller ikke lige
> kan gøre rent) kan der være rust.
> Sjældent så slemme angreb at der er tale om sikkerhedrisici - men grimt er
> det
Ja det er lidt øv...
> Udstødningen kan du godt regne med at skifte, hvis det stadigvæk er den
> originale. Det er nok den ringest malede ting på maskinen - køb en uoriginal
> !
> Malede min om 4-5 gange - fandt aldrig en maling der ku holde
> Jeg havde ingen reparationer i den tid - kun sliddele (kædesæt, olie +
> filter, bremseklodser og dæk).
> Skulle der ske noget grimt med motoren er det vel let at finde en
> donor-maskine i tyskland ? (har ikke undersøgt det).
>
> Mht kasko - spørgsmålet er altid: har du råd til ikke at have kasko på ?
> Forstået sådan her: du vil ofre 30 K på projektet.
> Er det dine egne penge: hvad koster kasko ifht at den blir stjålet 14 dage
> efter købet - har du råd til helt at undvære pengene, det i det lys ?
> Er det llånte penge: har bank eller anden långiver pant i maskinen ? Så
> kræver de højst sandsynligt at du har kasko på den. Og jeg tror det kan
> blive dyrt at overse dette krav - der står sikkert nogle grimme ting om hvad
> der så sker i lånedokumentet.
> Risikoen afhænger jo også af din bolig-situation; eget hus med låst garage
> og lukkket p-plads på jobbet er vel det vi alle ønsker
> Københavns centrum og parkering på gaden kræver nok lidt mere is i maven,
> hvis du undlader kasko.....
Selvfølgelig, forsikring med kasko koster kun 3K så det kan jeg jo nok
leve med..
>
> Jeg siger ikke at det er dumt ikke at have kasko på sin maskine - du skal
> bare have alle fakta med i dine overvejelse.
> Og kasko'en skal jo ikke koste så meget at du reelt har betalt 1 maskine
> mere over 4-5 år - så kan det sgu bedre betale sig at sætte præmie-pengene i
> banken i stedet. Så har du overskud hvis maskinene overlever
>
> Men vejret lige nu gør det vist lidt til sælgers marked lige nu - vi vil
> alle ud og køre
Ja mon ellers ikke, det kribler i fingrene.. :)
Kør forsigtigt derude.
Hilsen Henrik
| |
Jesper Hedegard (27-04-2009)
| Kommentar Fra : Jesper Hedegard |
Dato : 27-04-09 19:56 |
|
"Henrik Palshøj" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i en meddelelse
news:49f5e7c4$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...
> On 2009-04-27 18:49:51 +0200, "Jesper Hedegard" <eksisterer@ikke.dk> said:
>
> Hej Jesper.
>
> Tak for din besked, det er rart at høre fra folk med erfaring på området.
>>>
>>
>> Jamn en GS500E er ikke så ringe endda - købte min fra ny i '99 og solgte
>> den
>> efter 7 år og ca 25 tKm.
>> Ganske solid maskine og ikke så tosset at køre på - hverken i by eller på
>> land.
>> Mekanikken er OK - men lad mig være den første til at skrive det: se
>> efter
>> oliestanden
>
> Ok det har jeg også læst en del steder, hvad er et acceptabelt/normalt
> forbrug?
Det er der vist mange meninger om - min brugte vel ½ liter mellem skiftene -
mere hvis du kører hurtigt og længe i varmt vejr.
Apropo varme: oplevede een gang at skulle forbi Roskilde ad motorvejen en
tidlig aften midt i hedebølge - en aften, hvir du ku ha kørt i badebukser.
140 til lige før afkørselen ved tanken i Roskilde - ind og stoppe motoren
for at købe noget på tanken. Ud igen efter 2-3 minutter - og startmotoren ku
ikke trække motoren rundt ! Den var godt nok også varm - 10 minutters
stilstand senere startede den og kørte fint uden jeg nogensinde oplevede
gener af den oplevelse.
Man skal altså huske at sætte farten ned et stykke før planlagt stop i sådan
en situation - men det gælder alle luftkølede maskiner.
Hmm - også Harley, forresten. Oplevede engang ve Bakkeluk at følges med et
rygmærke på sådan en. Han måtte sidde og padle med fødderne for at komme det
sidste lange stykke ind på P-pladsen - motoren bandt så meget af varme at
han ikke ku starte.....
>
>> Søg evt på GoogleGroups - den er tit oppe at vende herinde.
>> Generelt er de "løse" dele OK i lak - stellet derimod vrænger en maler
>> ad;
>> "Det der skal du passe på - det er ikke for godt malet".
>> Og han har ret - især på de mindre synlige steder (hvor du heller ikke
>> lige
>> kan gøre rent) kan der være rust.
>> Sjældent så slemme angreb at der er tale om sikkerhedrisici - men grimt
>> er
>> det
>
> Ja det er lidt øv...
Glemte lige: "undersiden" af tanken - notorisk ringe lakeret som på så mange
andre maskiner.
Og tag lige en lommelygte med og lys ned i tanken - sikkert ikke rysten men
der kan sagtens ligge vand.
Og det skal ud - allerhelst ad enhver anden vej end gennem karburartorerne
>
>> Udstødningen kan du godt regne med at skifte, hvis det stadigvæk er den
>> originale. Det er nok den ringest malede ting på maskinen - køb en
>> uoriginal
>> !
>> Malede min om 4-5 gange - fandt aldrig en maling der ku holde
>> Jeg havde ingen reparationer i den tid - kun sliddele (kædesæt, olie +
>> filter, bremseklodser og dæk).
>> Skulle der ske noget grimt med motoren er det vel let at finde en
>> donor-maskine i tyskland ? (har ikke undersøgt det).
>>
>> Mht kasko - spørgsmålet er altid: har du råd til ikke at have kasko på ?
>> Forstået sådan her: du vil ofre 30 K på projektet.
>> Er det dine egne penge: hvad koster kasko ifht at den blir stjålet 14
>> dage
>> efter købet - har du råd til helt at undvære pengene, det i det lys ?
>> Er det llånte penge: har bank eller anden långiver pant i maskinen ? Så
>> kræver de højst sandsynligt at du har kasko på den. Og jeg tror det kan
>> blive dyrt at overse dette krav - der står sikkert nogle grimme ting om
>> hvad
>> der så sker i lånedokumentet.
>> Risikoen afhænger jo også af din bolig-situation; eget hus med låst
>> garage
>> og lukkket p-plads på jobbet er vel det vi alle ønsker
>> Københavns centrum og parkering på gaden kræver nok lidt mere is i maven,
>> hvis du undlader kasko.....
>
> Selvfølgelig, forsikring med kasko koster kun 3K så det kan jeg jo nok
> leve med..
>
>>
>> Jeg siger ikke at det er dumt ikke at have kasko på sin maskine - du skal
>> bare have alle fakta med i dine overvejelse.
>> Og kasko'en skal jo ikke koste så meget at du reelt har betalt 1 maskine
>> mere over 4-5 år - så kan det sgu bedre betale sig at sætte
>> præmie-pengene i
>> banken i stedet. Så har du overskud hvis maskinene overlever
>>
>> Men vejret lige nu gør det vist lidt til sælgers marked lige nu - vi vil
>> alle ud og køre
>
> Ja mon ellers ikke, det kribler i fingrene.. :)
>
> Kør forsigtigt derude.
>
> Hilsen Henrik
>
Ja tak - vi prøver
--
--------------------------------------
Jesper Hedegaard
BMW F650ST når vejet spiller
Suzuki Jimny når det spilder
| |
Henrik Palshøj (27-04-2009)
| Kommentar Fra : Henrik Palshøj |
Dato : 27-04-09 21:09 |
|
On 2009-04-27 20:55:46 +0200, "Jesper Hedegard" <eksisterer@ikke.dk> said:
>
> Det er der vist mange meninger om - min brugte vel ½ liter mellem skiftene -
> mere hvis du kører hurtigt og længe i varmt vejr.
Hvad er service intervallet på sådan en fætter egentlig?
> Apropo varme: oplevede een gang at skulle forbi Roskilde ad motorvejen en
> tidlig aften midt i hedebølge - en aften, hvir du ku ha kørt i badebukser.
> 140 til lige før afkørselen ved tanken i Roskilde - ind og stoppe motoren
> for at købe noget på tanken. Ud igen efter 2-3 minutter - og startmotoren ku
> ikke trække motoren rundt ! Den var godt nok også varm - 10 minutters
> stilstand senere startede den og kørte fint uden jeg nogensinde oplevede
> gener af den oplevelse.
Jamen det er da rart at vide!! Det kunne blive en grim oplevelse ;(
> Glemte lige: "undersiden" af tanken - notorisk ringe lakeret som på så mange
> andre maskiner.
Det er noteret.
> Og tag lige en lommelygte med og lys ned i tanken - sikkert ikke rysten men
> der kan sagtens ligge vand.
> Og det skal ud - allerhelst ad enhver anden vej end gennem karburartorerne
>
Jo tak ;)
>
> Ja tak - vi prøver
Så kan jeg ikke ønske mig mere.
| |
Jim Andersen (28-04-2009)
| Kommentar Fra : Jim Andersen |
Dato : 28-04-09 09:38 |
| | |
Kai Harrekilde-Peter~ (27-04-2009)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 27-04-09 17:34 |
|
"Jim Andersen" <jba020@politiSLET.dk.invalid> writes:
> Henrik wrote:
>> Efter lang tids summen og sparken grus har jeg seriøst overvejet at
>> købe en cykel.
>
>> Men hvad siger i?
>
> GS500, uden kåbe og evt uden kasko.
> Schuberth hjelm, og noget godt tøj, handsker, støvler.
> Et bronze-kørekursus eller lignende.
Det må blive et lignende kursus, da vi desværre kan melde alt udsolgt
til bronzekurserne i år :-/
[snip gode råd]
Kai (dmc bronzekursus instruktør & webmaster)
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (blå el. sort) http://dfmc.dk/?id=29
| |
Brian Sørup (27-04-2009)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 27-04-09 19:03 |
|
"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i meddelelsen
news:ur5zerr7p.fsf@harrekilde.dk...
>>
>> GS500, uden kåbe og evt uden kasko.
>> Schuberth hjelm, og noget godt tøj, handsker, støvler.
>> Et bronze-kørekursus eller lignende.
>
> Det må blive et lignende kursus, da vi desværre kan melde alt udsolgt
> til bronzekurserne i år :-/
>
Du mener vel at der heldigvis er udsolgt, det er da skønt at have et kursus
der er efterspurgt.
--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F
Ex 1985 Honda VF 500 F2
Ex 1973 Yamaha R5 350
| |
Kai Harrekilde-Peter~ (27-04-2009)
| Kommentar Fra : Kai Harrekilde-Peter~ |
Dato : 27-04-09 20:00 |
|
Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> writes:
> "Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i meddelelsen
> news:ur5zerr7p.fsf@harrekilde.dk...
>>> Et bronze-kørekursus eller lignende.
>>
>> Det må blive et lignende kursus, da vi desværre kan melde alt udsolgt
>> til bronzekurserne i år :-/
>
> Du mener vel at der heldigvis er udsolgt, det er da skønt at have et
> kursus der er efterspurgt.
Ja og nej. Det er skønt at vi har et kursus som er meget eftertragtet,
men der er ikke skønt at vi ikke er i nærheden af at kunne udbyde de
pladser som vi kunne afsætte.
Tidligere har vi haft to kurser i August måned og de blev nomalt først
udsolgt hen i medio Juni. Det gjorde at folk som først i løbet af
sæsongen blev opmærksomme på kurserne stadig kunne nå at komme på et
kursus, istedet for at skulle vente til året efter.
Kai
--
Kai Harrekilde-Petersen DoD DMCN PMC DMC d.f.m oldermand
Yamaha YZF-R1 '03 (blå/sort) Polini 911DB 6.2hp (hvid)
Yamaha YZF-R6 '08 (blå el. sort) http://dfmc.dk/?id=29
| |
Brian Sørup (27-04-2009)
| Kommentar Fra : Brian Sørup |
Dato : 27-04-09 21:05 |
|
"Kai Harrekilde-Petersen" <khp@harrekilde.dk> skrev i meddelelsen
news:uy6tlx6qk.fsf@harrekilde.dk...
> Brian Sørup <camaropower454@hotmail.com> writes:
> >>
>> Du mener vel at der heldigvis er udsolgt, det er da skønt at have et
>> kursus der er efterspurgt.
>
> Ja og nej. Det er skønt at vi har et kursus som er meget eftertragtet,
> men der er ikke skønt at vi ikke er i nærheden af at kunne udbyde de
> pladser som vi kunne afsætte.
Det er jeg enig med dig i, det er ikke let at støve frivillig arbejdskraft
op nu om dage....
--
Brian Sørup
Ex 1991 Honda VFR 750F
Ex 1985 Honda VF 500 F2
Ex 1973 Yamaha R5 350
| |
Niels Jørgensen (30-04-2009)
| Kommentar Fra : Niels Jørgensen |
Dato : 30-04-09 23:13 |
|
Hej Henrik.
Jeg har brugt 2 år på at finde frem til cykel jeg nu har. Har tidligere kørt
Suzuki GS550 / GS750 / GSX750.
Det blev en Honda 600 F3 fra 96, købte den uden afgift og fik den vurderet,
står mig i 55000,-
Den har kørt 14000 km og står rigtigt flot (dog med en bule i tanken), da
jeg ikke har kørt i ca 16 år (min alder er 45)
er det en fed cykel at starte op med, den har nogle fede køre egenskaber, og
jeg er blevet helt vild med den.
De Suzukier jeg har haft kan slet ikke måle sig med Honda'en.
Så er du til fede ture på små veje med masser af sving så gå efter en CBR
600 den er hammer stabil.
God fornøjelse med at finde din cykel.
Med venlig hilsen
Niels
"Henrik" <dykRE@MOVEmil.dk> skrev i meddelelsen
news:2009042516193116807-dykRE@MOVEmildk...
> Hej Alle.
>
> Efter lang tids summen og sparken grus har jeg seriøst overvejet at købe
> en cykel. Den skal bruges til hverdag og fest (hverdag er 16 km hver vej)
> og med fest mener jeg en hygge tur i weekenderne, min kæreste har tydeligt
> tilkendegivet, at det med MC det gider hun ikke. Så er det klart. Så ingen
> lange ferie ture eller den slags tam tam.
>
> Når alt det er sagt så er det hvad skal man købe, som en voksen mand på
> 43, men som en hygge cykel. Jeg vil ikke kaste en formue efter en ny cykel
> for så at finde ud af om 4 md. at det ikke holder. Så jeg vil købe en
> brugt. Nu har jeg så set på henholdsvis en Honda CBR600F2, fra 1991 til
> 55000, den har rullet 47000 km. Er det en rimelig pris? og er det en god
> start cykel?
>
> Alternativet skulle være en Suzuki GS500f.
>
> Men hvad siger i?
>
> Er spændt på at høre om man bare skal kigge lidt mere på Hondaen, eller om
> man skal ud og se på Suzuki.
>
> Hilsen Henrik
>
| |
|
|