/ Forside / Interesser / Fritid / Biler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Biler
#NavnPoint
dova 36582
alimak 21895
EA_HS 19179
refi 16217
transor 15483
Cortina01 14584
pallenoc 13678
3773 13117
geu 12469
10  Nordsted1 11856
wuhuu... min bil virker...
Fra : Dak


Dato : 12-04-09 10:16

Stadigvæk ikke helt rigtig.


Efter råd her fra gruppen så vaskede jeg jo mine tændkabler med mild
sæbevand. Det skulle jeg nok ikke havde gjort. :-/

Om aften på dagen jeg havde sat den i, så må duggen/kondensen åbenbart
havde gjort alle ledninger strømførende på yderdelen. :-0 Jeg kan
fortælle at lysshowet i motorrummet kl.11 om natten var vildere end
tivoli's lysshow! Gnister fløj fra ledninger alle vegne og dum nok
som jeg var så ville jeg prøve at skubbe enderne ved fordelerdækslet
længere ind, hvis de nu var gået lidt løse, men det var virkelig en dum
ide. Fik et ordentlig knald over fingerene selvom jeg var ca. 3-7 cm fra
enderne.

Så nu blir jeg nødt til at købe nye kabler, det var ihvertfald rådet fra
en mekaniker-lærling. og det blir nok originale denne gang. har
mando-systemet på nu og det virker åbenbart ikke helt.


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

 
 
Stefan Jacobsen (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 12-04-09 10:20

>
> Efter råd her fra gruppen så vaskede jeg jo mine tændkabler med mild
> sæbevand. Det skulle jeg nok ikke havde gjort. :-/
>
> Om aften på dagen jeg havde sat den i, så må duggen/kondensen åbenbart
> havde gjort alle ledninger strømførende på yderdelen. :-0 Jeg kan fortælle
> at lysshowet i motorrummet kl.11 om natten var vildere end tivoli's
> lysshow! Gnister fløj fra ledninger alle vegne og dum nok som jeg var
> så ville jeg prøve at skubbe enderne ved fordelerdækslet længere ind, hvis
> de nu var gået lidt løse, men det var virkelig en dum ide. Fik et
> ordentlig knald over fingerene selvom jeg var ca. 3-7 cm fra enderne.
>
Ikke på nogen måde ondt ment, men du kan nu altid få smilet frem på mine
læber

Stef



Tom (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Tom


Dato : 12-04-09 10:28


"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49e1b163$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Stadigvæk ikke helt rigtig.
>
>
> Efter råd her fra gruppen så vaskede jeg jo mine tændkabler med mild
> sæbevand. Det skulle jeg nok ikke havde gjort. :-/

What???
Vaske tændkabler med VAND? Hvem f..... har dog givet dig det råd. Tændkabler
kan man bare tørre med alm. køkkenrulle så de ikke får fugt og andet væske
der kan lave "kortslutninger"

--
Tom



Ukendt (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-09 13:23

On Sun, 12 Apr 2009 11:28:24 +0200, Tom wrote:

> What???
> Vaske tændkabler med VAND? Hvem f.....

Tændkabler som ikke kan tåle at være neddykket i vand er færdige. :-/

--
mvh
Orla Pedersen, heldigvis helt uden tændkabler i sine køretøjer.
http://home20.inet.tele.dk/tfv/mc
http://home20.inet.tele.dk/tfv/general/clearout oprydning, opdateret
2-11-08

Dak (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 12-04-09 18:58

Tom skrev:
> "Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:49e1b163$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Stadigvæk ikke helt rigtig.
>>
>>
>> Efter råd her fra gruppen så vaskede jeg jo mine tændkabler med mild
>> sæbevand. Det skulle jeg nok ikke havde gjort. :-/
>
> What???
> Vaske tændkabler med VAND? Hvem f..... har dog givet dig det råd.

kig under d.5/4


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

JBH (12-04-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 12-04-09 10:41


"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:49e1b163$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Stadigvæk ikke helt rigtig.
>
>
> Efter råd her fra gruppen så vaskede jeg jo mine tændkabler med mild
> sæbevand. Det skulle jeg nok ikke havde gjort. :-/
>
> Om aften på dagen jeg havde sat den i, så må duggen/kondensen åbenbart
> havde gjort alle ledninger strømførende på yderdelen. :-0 Jeg kan fortælle
> at lysshowet i motorrummet kl.11 om natten var vildere end tivoli's
> lysshow! Gnister fløj fra ledninger alle vegne og dum nok som jeg var
> så ville jeg prøve at skubbe enderne ved fordelerdækslet længere ind, hvis
> de nu var gået lidt løse, men det var virkelig en dum ide. Fik et
> ordentlig knald over fingerene selvom jeg var ca. 3-7 cm fra enderne.
>
> Så nu blir jeg nødt til at købe nye kabler, det var ihvertfald rådet fra
> en mekaniker-lærling. og det blir nok originale denne gang. har
> mando-systemet på nu og det virker åbenbart ikke helt.
>
>


Vask kablerne i isopropylalkohol/karburatoralkohol. Det vil binde fugten som
så fordamper med alkohollen (gøres udendørs . Lad dem tørre godt. og
prøv så igen.
Du kan evt. imprægnere dem med "pronto" eller andet spray beregnet til
formålet, når du har fået dem monteret igen.

Som andre også næver, så rens strømfordelerhuset indvendig og udvendig (med
sprit) Du må IKKE efterbehandle strømfordelerhuset indvendig med spray. Det
skal være helt tørt.



PS. Og hold så snitterne fra tændingsanlægget når motoren kører

mvh
JBH


> --
> Dak
> "Daewoo Matiz 0.8 '99"
> "ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"



Dak (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 12-04-09 18:58

JBH skrev:
> "Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:49e1b163$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
>> Stadigvæk ikke helt rigtig.
>>
>>
>> Efter råd her fra gruppen så vaskede jeg jo mine tændkabler med mild
>> sæbevand. Det skulle jeg nok ikke havde gjort. :-/
>>
>> Om aften på dagen jeg havde sat den i, så må duggen/kondensen åbenbart
>> havde gjort alle ledninger strømførende på yderdelen. :-0 Jeg kan fortælle
>> at lysshowet i motorrummet kl.11 om natten var vildere end tivoli's
>> lysshow! Gnister fløj fra ledninger alle vegne og dum nok som jeg var
>> så ville jeg prøve at skubbe enderne ved fordelerdækslet længere ind, hvis
>> de nu var gået lidt løse, men det var virkelig en dum ide. Fik et
>> ordentlig knald over fingerene selvom jeg var ca. 3-7 cm fra enderne.
>>
>> Så nu blir jeg nødt til at købe nye kabler, det var ihvertfald rådet fra
>> en mekaniker-lærling. og det blir nok originale denne gang. har
>> mando-systemet på nu og det virker åbenbart ikke helt.
>>
>>
>
>
> Vask kablerne i isopropylalkohol/karburatoralkohol. Det vil binde fugten som
> så fordamper med alkohollen (gøres udendørs . Lad dem tørre godt. og
> prøv så igen.

Altså bare det karburatorsprit som man køber på tanken?

> Du kan evt. imprægnere dem med "pronto" eller andet spray beregnet til
> formålet, når du har fået dem monteret igen.
>

Har en dåse Bitumen, kan jeg ikke bare bruge det?

> Som andre også næver, så rens strømfordelerhuset indvendig og udvendig (med
> sprit) Du må IKKE efterbehandle strømfordelerhuset indvendig med spray. Det
> skal være helt tørt.
>
>

Men den var frisk fra pakken? :-/ så den burde da ikke være noget galt
med. har ikke rørt den, kun monteret den.

>
> PS. Og hold så snitterne fra tændingsanlægget når motoren kører
>

Nu var der en som skulle låne den så havde travlt. heldigvis sad de inde
i bilen så de så det ikke.


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Dak (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 12-04-09 19:46


>> Du kan evt. imprægnere dem med "pronto" eller andet spray beregnet til
>> formålet, når du har fået dem monteret igen.
>>

men er f.eks. pronto ikke strømførende? så ville det da tage "skade"
hvis jeg sprøjtede det på ydersiden af kablerne?


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Jens C. Hansen (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 12-04-09 20:50

Dak wrote:
>> Vask kablerne i isopropylalkohol/karburatoralkohol. Det vil binde
>> fugten som så fordamper med alkohollen (gøres udendørs . Lad dem
>> tørre godt. og prøv så igen.
>
> Altså bare det karburatorsprit som man køber på tanken?

Husholdningssprit kan også gøre det.

>> Du kan evt. imprægnere dem med "pronto" eller andet spray beregnet til
>> formålet, når du har fået dem monteret igen.
>
> Har en dåse Bitumen, kan jeg ikke bare bruge det?

Ved ikke.
Bitumen er normalt de tungere bestanddele af råolie, men jeg tror ikke
det er specielt godt til at lægge et isolerende lag på tændkablerne.
Det bliver i hvert fald ikke nemt at få af igen, så lad hellere være med
det.

En spray med silikone, som man bruger til listerne så dørene ikke fryser
fast om vinteren, ville jeg tro var meget bedre.

JBH (13-04-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 13-04-09 07:35


"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev i en
meddelelse news:grtglv$215s$1@newsbin.cybercity.dk...
> Dak wrote:
>>> Vask kablerne i isopropylalkohol/karburatoralkohol. Det vil binde fugten
>>> som så fordamper med alkohollen (gøres udendørs . Lad dem tørre
>>> godt. og prøv så igen.
>>
>> Altså bare det karburatorsprit som man køber på tanken?
>
> Husholdningssprit kan også gøre det.
>

Husholdningssprit angriber gummi og plastic, det er derfor man f.eks ikke
må bruge det som "karburatorsprit" eller decideret vaske plast/gummidele i
det.
Rigtig karburatorsprit = (Isopropylalkohol/båndoptagerrens) har ikke denne
destruktive virkning overfor plast/gummi.

mvh
JBH



Kim Olsen (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Kim Olsen


Dato : 12-04-09 10:42

Lidt tankevækkende . . . . ligegyldig om det er biler eller motorcykler du
piller ved, holder det altid op med at fungere

Kim

"Dak" <dak_n@hotmail.com> skrev i meddelelsen
news:49e1b163$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> Stadigvæk ikke helt rigtig.
>
>
> Efter råd her fra gruppen så vaskede jeg jo mine tændkabler med mild
> sæbevand. Det skulle jeg nok ikke havde gjort. :-/
>
> Om aften på dagen jeg havde sat den i, så må duggen/kondensen åbenbart
> havde gjort alle ledninger strømførende på yderdelen. :-0 Jeg kan fortælle
> at lysshowet i motorrummet kl.11 om natten var vildere end tivoli's
> lysshow! Gnister fløj fra ledninger alle vegne og dum nok som jeg var
> så ville jeg prøve at skubbe enderne ved fordelerdækslet længere ind, hvis
> de nu var gået lidt løse, men det var virkelig en dum ide. Fik et
> ordentlig knald over fingerene selvom jeg var ca. 3-7 cm fra enderne.
>
> Så nu blir jeg nødt til at købe nye kabler, det var ihvertfald rådet fra
> en mekaniker-lærling. og det blir nok originale denne gang. har
> mando-systemet på nu og det virker åbenbart ikke helt.
>
>
> --
> Dak
> "Daewoo Matiz 0.8 '99"
> "ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"


Ukendt (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-09 12:54

"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev :

>Lidt tankevækkende . . . . ligegyldig om det er biler eller motorcykler du
>piller ved, holder det altid op med at fungere

gu' ved om nogen snart antyder at det nok ikke er bilerne med Dak, der
ikke fungerer ? <grin>

Om jeg vill ehave været en flue på væggen ??? Gæt selv .... men nu
har jeg jo set vor ven lege med en skruetrækker.
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Dak (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 12-04-09 19:03


> Om jeg vill ehave været en flue på væggen ??? Gæt selv .... men nu
> har jeg jo set vor ven lege med en skruetrækker.

Vær du glad for jeg ikke havde mere værktøj med.


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Ukendt (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-09 19:11

Dak <dak_n@hotmail.com> skrev :


>> Om jeg vill ehave været en flue på væggen ??? Gæt selv .... men nu
>> har jeg jo set vor ven lege med en skruetrækker.

>Vær du glad for jeg ikke havde mere værktøj med.

Jeg synes da bestemt det var ganske underholdende at se hvad der kan
ske, med blot 1 skruetrækker ;)

no pun intended.
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Uffe Bærentsen (13-04-2009)
Kommentar
Fra : Uffe Bærentsen


Dato : 13-04-09 18:10

jan_stevns wrote:
> Dak <dak_n@hotmail.com> skrev :
>
>
>>> Om jeg vill ehave været en flue på væggen ??? Gæt selv .... men nu
>>> har jeg jo set vor ven lege med en skruetrækker.
>
>> Vær du glad for jeg ikke havde mere værktøj med.
>
> Jeg synes da bestemt det var ganske underholdende at se hvad der kan
> ske, med blot 1 skruetrækker ;)

For pokker Jan, du ved jo godt at du skal huske at tage billeder




--
Uffe Bærentsen
Ford Mondeo 1,8i
Fiat Punto 1,2i



Stefan Jacobsen (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Stefan Jacobsen


Dato : 12-04-09 13:42


"Kim Olsen" <kim.olsen@sport.dk> skrev i en meddelelse
news:49e1b758$0$56772$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> Lidt tankevækkende . . . . ligegyldig om det er biler eller motorcykler
> du piller ved, holder det altid op med at fungere
>
> Kim
>
If it aint broken, brake it, then fix it. Thats learning by suffering
Man skal jo lære det på den ene eller anden måde og hatten af for Dak der
sådan lige gir op

Stef



Dak (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 12-04-09 19:01

Kim Olsen skrev:
> Lidt tankevækkende . . . . ligegyldig om det er biler eller motorcykler
> du piller ved, holder det altid op med at fungere
>

Hey hey... igår efter jeg havde lånt svigerforældrene min bil så havde
de tændt nærlys, normalt står den på off og kørelys blir aktiveret af
sig selv. Og gæt så hvem der måtte tilkalde autohjælp for første gang
med denne bil?!? Vi havde endda kun været til påskefrokost i ca. 6
timer. :-/

så må nok også investere i et nyt batteri inden vinteren kommer igen.

--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Leonard (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Leonard


Dato : 12-04-09 19:21

Dak wrote:

> så må nok også investere i et nyt batteri inden vinteren kommer igen.
>

Det er nok ikke nødvendigt, en akkumolator tager som regel ikke skade
af at blive brugt.

--
Leonard

Dak (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Dak


Dato : 12-04-09 19:45


> Det er nok ikke nødvendigt, en akkumolator tager som regel ikke skade
> af at blive brugt.
>


tænkte mere at hvis den kun kunne klare 6 timer tændt så er batteriet
vel ikke i tip top stand?


--
Dak
"Daewoo Matiz 0.8 '99"
"ex-Ford Sierra 2.0 Azur DOHC '90"

Ivan Madsen (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Ivan Madsen


Dato : 12-04-09 19:53

On Sun, 12 Apr 2009 20:45:03 +0200, Dak <dak_n@hotmail.com> wrote:

>
>> Det er nok ikke nødvendigt, en akkumolator tager som regel ikke skade
>> af at blive brugt.
>>
>
>
>tænkte mere at hvis den kun kunne klare 6 timer tændt så er batteriet
>vel ikke i tip top stand?

6 timer og 2x55 watt foran og 2x5 watt bagude - dvs. der smutter ca.
10 ampere - og et typisk batteri til en mindre personbil er på 40 Ah,
så'eh det er helt fair, at den ikke kan starte efter 6 timer.

Henning Præstegaard (13-04-2009)
Kommentar
Fra : Henning Præstegaard


Dato : 13-04-09 07:17

"Dak" <> skrev i meddelelsen ...
>
>> Det er nok ikke nødvendigt, en akkumolator tager som regel ikke skade
>> af at blive brugt.
>>
> tænkte mere at hvis den kun kunne klare 6 timer tændt så er batteriet vel
> ikke i tip top stand?
>

Ikke med nærlys. Men med posionslys skal batteriet holde så længe.

mvh
Henning


Jens C. Hansen (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Jens C. Hansen


Dato : 12-04-09 20:34

Dak wrote:
> Efter råd her fra gruppen så vaskede jeg jo mine tændkabler med mild
> sæbevand. Det skulle jeg nok ikke havde gjort. :-/
>
> Så nu blir jeg nødt til at købe nye kabler

Ikke nødvendigt, skyl dem i sprit eller isopropanol, og lad dem ligge og
tørre i solen.

Ukendt (12-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 12-04-09 21:07

"Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev :

>Ikke nødvendigt, skyl dem i sprit eller isopropanol, og lad dem ligge og
>tørre i solen.

I Dak's tilfælde, tør jeg vædde på der kommer en måge flyvende og tror
der er serveret fine stor regnorme ;)

sorry..... could'nt help myself !


--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

JBH (13-04-2009)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 13-04-09 07:41


<jan_stevns> skrev i en meddelelse
news:edi4u4pjsbcl9khrcshrso3v48egj7l02o@news.tele.dk...
> "Jens C. Hansen" <*Fjernes*dsl175519@vip.cybercity.invalid> skrev :
>
>>Ikke nødvendigt, skyl dem i sprit eller isopropanol, og lad dem ligge og
>>tørre i solen.
>
> I Dak's tilfælde, tør jeg vædde på der kommer en måge flyvende og tror
> der er serveret fine stor regnorme ;)
>
> sorry..... could'nt help myself !
>
>

Hvorfor er det jeg kommer til at tænke på den altid uheldige Anders And, når
han havde været igang som mekaniker, og der lå stempler mv. tilbage på
jorden efter han havde skruet i sin bil

mvh
JBH



Ukendt (13-04-2009)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 13-04-09 09:47

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev :

>Hvorfor er det jeg kommer til at tænke på den altid uheldige Anders And, når
>han havde været igang som mekaniker, og der lå stempler mv. tilbage på
>jorden efter han havde skruet i sin bil

Jeg ved det søreme ikke .... Dak er bare uheldig ;)
--
Jan_stevns
“He who dies with the most toys is nonetheless dead”

Torben Scheel (15-04-2009)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 15-04-09 10:19

jan_stevns wrote:

>
> Jeg ved det søreme ikke .... Dak er bare uheldig ;)

Det er normalt en let kunst i enkeltsituationer. Daks måde at være
uheldig på er imponerende stabil

--
vh
Torben

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408929
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste