Pølsevogn ;-)
Fra : Gitte Larsen

Dato : 30-07-01 10:29

Hvordan forholder man sig, hvis man har udset sig en god rasteplads, på en amtsvej, hvor man kunne tænke sig at åbne en pølsevogn/grill?

Hvilke ting skal undersøges?

Hvem spørger man først?
Er der nogen særlige regler?

Og endelig, ved nogen hvad det koster at etablere sig som pølsemand?

Lejer man sin butik hos eks. Steff-Houlberg, eller skal man have den lille sorte op af lommen?

Håber nogen kan hjælpe med dette projekt, som foreløbig er tankespind ....

Gitte

Fra : Erik G Christensen

Dato : 30-07-01 15:40

Gitte Larsen wrote:

> Hvordan forholder man sig, hvis man har udset sig en god rasteplads, på en amtsvej, hvor man > kunne tænke sig at åbne en pølsevogn/grill?

Allerførst, spørg ved amtets tekniske afdeling, om der overhovedet er
muligheder for det, og hvad det evt. skal til.

Og forbered dig så på et par års arbejde

Evt. snak med den lokale kommune og erhvervskontor om det først.

Resten ved jeg ikke ret meget om, jeg hjælper så sjældent, -med det.

--
Regards Erik G Christensen
Adviser for danish farmers, economy

Fra : Gitte Larsen

Dato : 30-07-01 20:55

"Erik G Christensen" skrev

> Og forbered dig så på et par års arbejde

Hvad mener du?
Taler vi om tovtrækkeri.......
eller mener du der bare er meget forberedelse ?

Mvh Gitte

Fra : Erik G Christensen

Dato : 30-07-01 22:02

Gitte Larsen wrote:

> "Erik G Christensen" skrev

> Hvad mener du?
> Taler vi om tovtrækkeri.......
> eller mener du der bare er meget forberedelse ?

Det afhænger helt af, hvordan "den plads" du har udset er placeret
i forhold til regionplan og forskellige udpegninger, samt til-
kørsels forhold (du skrev amtsvej, og dertil gives ikke nye
direkte tilkørselstilladelser).
Er det en mulighed, skal der udarbejdes et regionsplanstillæg, da
pladsen må formodes at ligge i landzone, og er ikke udlagt til
dette formål.
Den skal du selv betale, koster mellem 20.000 - 300.000 kr, afhængig
af hvilke oplysninger der kræves for at vurdere VVM virkning, samt
for at gennemføre den offentlige høring.
Ellers kan du vente til næste revision af regionplanen, mener det er
om to år igen, der er lige gennemført en revision.
Og når du så har fået tilladelse fra amtet, skal naturfrednings-
foreningen m.v. høres, og de mener normalt, at al byggeri m.v. i det
åbne land skal forbydes, så det må du så dokumentere ikke er tilfældet.

Men fik jeg nævnt kommunen, det er normalt den eneste medspiller du
har, da de gerne vil have noget ekstra aktivitet, og de er ikke selv
ansvarlig for det, det er amtet

Men bare gå igang, i starten koster det kun noget (en del) tid.

Fra : Knud Berggreen

Dato : 30-07-01 22:56

In <nmj97.291$WS1.24893@news.get2net.dk>, on 07/30/2001
at 09:55 PM, "Gitte Larsen" <gitte-larsen@get2net.dk> said:

>"Erik G Christensen" skrev

>Hvad mener du?
>Taler vi om tovtrækkeri.......
>eller mener du der bare er meget forberedelse ?

Der var en gang noget med at disse pølsevognsstader var forbeholdt folk
med handicap eller andet. Jeg ved ikke om det er ophævet, men hvis vi
taler om en pølsevogn i normal forstand, så mener jeg at de er underlagt
kommunens staderegulativ.

Hvis der derimod er tale om noget cafeterialignende så er svaret nok som
dem der allerede er givet.

/Knud

Fra : Gitte Larsen

Dato : 01-08-01 07:42

Tak til Erik og Knud for svarene.

Nu har vi fået lidt at arbejde videre på.

Mvh
Gitte Larsen