debian + iceweasel + flash = ingen lyd i f~
Fra : rené

Dato : 09-05-09 15:59

Hej Gruppe,

Jeg har et lille problem.

På min lille hjemmeserver kan jeg ikke få lyd til at virke i
flash-applikationer i iceweasel.

Jeg kører debian testing (squeeze) og har installeret iceweasel gennem apt
og har testet både med flashplayer-nonfree og libflashplayer.so direkte
fra adobe.com - og begge to ser ud til at være samme version: "Shockwave
Flash 10.0 r22" (taget fra about:plugins).

Jeg har googlet og googlet, og fundet en masse hits der siger at man skal
sætte ICEWEASEL_DSP (/etc/iceweasel/iceweaselrc) til alt fra 'none' til
'aoss' - alle kombinationer er prøvet.

Andre siger at man skal sørge for at skifte libesd0 ud med libesd-alsa0 -
dette er også gjort.

Så skal man ydermere kigge i /dev/sndstat og se om lydkortet virker (det
gør det - jeg kan afspille musik med mpd og lyd fra film med mplayer på
samme tid uden problemer)

lsof | egrep 'snd|dsp' imedens man afspiller flash med lyd: giver mig kun:
alsamixer 22602 rene 3u CHR 116,0 0t0
10800224 /dev/snd/controlC0

Jeg bruger ikke esound (esd), så der burde lyden heller ikke forsvinde
hen..

NU mangler jeg hjælp, for der må da være andre der har problemer?

Output fra /dev/sndstat er i øvrigt;

$ cat /dev/sndstat
Sound Driver:3.8.1a-980706 (ALSA v1.0.16 emulation code)
Kernel: Linux gw 2.6.26-2-686 #1 SMP Thu Mar 26 01:08:11 UTC 2009 i686
Config options: 0

Installed drivers:
Type 10: ALSA emulation

Card config:
Ensoniq AudioPCI ENS1370 at 0x1000, irq 21

Audio devices: NOT ENABLED IN CONFIG

Synth devices: NOT ENABLED IN CONFIG

Midi devices:
0: ES1370

Timers:
7: system timer

Mixers: NOT ENABLED IN CONFIG

$ uname -a
Linux gw 2.6.26-2-686 #1 SMP Thu Mar 26 01:08:11 UTC 2009 i686 GNU/Linux

Hvis nogen har nogen ideer, ville det det være dejligt...

Mvh

/rené

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-05-09 18:29

Den Sat, 09 May 2009 14:58:35 +0000 skrev rené:

> [...]
> Linux gw 2.6.26-2-686 #1 SMP Thu Mar 26 01:08:11 UTC 2009 i686 GNU/Linux
>
> Hvis nogen har nogen ideer, ville det det være dejligt...

Flash app. med lyd på en server???

Er du da gal mand? Med alle de sikkerheds huller der er i flash,
inviterer du da "Kinesere" fra fjern og nær.

U mæ det lort.

---
Karl Erik.

Fra : rené

Dato : 09-05-09 19:33

Karl Erik Christensen skrev:

> Den Sat, 09 May 2009 14:58:35 +0000 skrev rené:
> Er du da gal mand? Med alle de sikkerheds huller der er i flash,
> inviterer du da "Kinesere" fra fjern og nær.

> U mæ det lort.

Hjemmeserver/mediecengter/whatever på et lukket LAN. Hvad maskinen bliver
bruft til er min sag. Jeg spurgte ikke efter sikkergeds-hjælp..

> ---
> Karl Erik.

/rené

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 09-05-09 22:11

rené wrote:
> Hej Gruppe,
>
> Jeg har et lille problem.
>
> På min lille hjemmeserver kan jeg ikke få lyd til at virke i
> flash-applikationer i iceweasel.

Kan du få lyd ud af andre plugins? vlc eller mplayer plugin?

/Magnus

Fra : rené

Dato : 10-05-09 10:25

Magnus Pedersen skrev:

> Kan du få lyd ud af andre plugins? vlc eller mplayer plugin?

mplayer-plugin virker fint (på den led, at der både er lyd og video og det
tilmed er i sync)

vlc har jeg ikke testet.

Jeg har derimod testet med 2 andre flash-plugins; gnash og swfdec-mozilla
- begge to hentet med apt.

Gnash virker ikke med youtube - hverken billede eller lyd, og den er meget
random med JW flv player som jeg bruger på min egen hjemmeside. Nogen
videoer kan både afspilles med lyd og billede og andre vil videoen ikke
engang starte..

Adobes egen er den eneste der vil afspille video konsistent og gøre det
korrekt i fulscreen også.. bare uden lyd.

/rené

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 10-05-09 10:35

rené wrote:

> [...]
>
> Adobes egen er den eneste der vil afspille video konsistent og gøre det
> korrekt i fulscreen også.. bare uden lyd.

Siger iceweasel noget hvis den bliver startet fra en konsol eller med
-debug flaget der kunne kaste lys over den manglende lyd?
(skrev du i dit orindelige indlæg at du havde prøvet: ICEWEASEL_DSP -
configures the /dev/dsp wrapper to use. Accepted values are “auto",
“artsdsp", “esddsp", “aoss” or “none” (default). ?)

/Magnus

Fra : rené

Dato : 10-05-09 11:35

Magnus Pedersen skrev:

> [...]
> configures the /dev/dsp wrapper to use. Accepted values are "auto",
> "artsdsp", "esddsp", "aoss" or "none" (default). ?)

Jeg har prøvet med "aoss", "auto" og "none". Jeg har hverken artsd eller
esd installeret, og det skulle jo også virke uden..

Starter jeg iceweasel med -debug flag og derefter skriver 'run' bliver jeg
bedt om at trykke enter et par gange, og så har jeg bare en gdb-prompt og
ikke nogen kørende iceweasel.. spændende..

/rené

Fra : rené

Dato : 10-05-09 11:44

rené skrev:

> [...]

> bedt om at trykke enter et par gange, og så har jeg bare en gdb-prompt og
> ikke nogen kørende iceweasel.. spændende..

run og så continue - så kom der bål på det.

Når jeg går ind på youtube og klikker rundt på de forskelige videoer
skriver gdb bare sådan noget som:
[New Thread 0xab73db90 (LWP 3460)]
[Thread 0xae1d8b90 (LWP 3446) exited]
[Thread 0xad8b2b90 (LWP 3447) exited]
[Thread 0xad0b1b90 (LWP 3448) exited]
[New Thread 0xad0b1b90 (LWP 3461)]
[Thread 0xad0b1b90 (LWP 3461) exited]
[New Thread 0xad0b1b90 (LWP 3462)]
[New Thread 0xad8b2b90 (LWP 3463)]

Ikke noget der skriger af fejl...

/rené

Fra : Magnus Pedersen

Dato : 10-05-09 13:39

rené wrote:

> run og så continue - så kom der bål på det.
>
> Når jeg går ind på youtube og klikker rundt på de forskelige videoer
> [...]
Næh, beklager, jeg er løbet tør for ideer så.

/Magnus

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 09-05-09 23:49

Den Sat, 09 May 2009 18:33:28 +0000 skrev rené:

> Hjemmeserver/mediecengter/whatever på et lukket LAN. Hvad maskinen
> bliver bruft til er min sag. Jeg spurgte ikke efter sikkergeds-hjælp..

> /rené

Kjanske du så skulle bruge den til lidt stavekontrol, for den staver da
ad helvede til.

---
Karl Erik.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 10-05-09 00:15

On 2009-05-09, Karl Erik Christensen <none@none.com> wrote:

> Kjanske du så skulle bruge den til lidt stavekontrol, for den staver da
> ad helvede til.

Hvis han gør det, gider du så ikke enten slå empatikontrollen til eller
holde op med at skrive her?

--
Andreas