backup med duplicity?
Fra : Morten Guldager

Dato : 05-05-09 19:29

'Aloha!

Sidder her og nørkler med duplicity, et program der kan noget med backup
til krypterede containere. (som via ftp ender på en disk på den anden side
af kloden)

Det er tilsyneladende super let at få til at virke, og incrementales og
restore ser også ud til at virke som forventet.

Men det er ikke lykkedes mig at gennemskue en syntax til at liste filer i
arkivet som de så ud på et tidligere tidspunkt. Altså kun list, ikke restore.

Nogen der har erfaringer de vil dele ud af? Det _er_ jo backup, så det skulle
gerne virke, også om et par år når jeg skal bruge en restore. (i dag bruger
jeg tar og DLT kasetter, det virker! og jeg har 100% tillid til at det gør det
også om 20 år)

/Morten

Fra : Jesper Lund

Dato : 05-05-09 20:32

Morten Guldager wrote:

> Men det er ikke lykkedes mig at gennemskue en syntax til at liste filer
> i arkivet som de så ud på et tidligere tidspunkt. Altså kun list, ikke
> restore.

Jeg tror kun der er 'duplicity list-current-files [options] [url]', men
det er måske ikke nok?

Jesper Lund

Fra : Morten Guldager

Dato : 06-05-09 05:19

2009-05-05 Jesper Lund wrote

> Jeg tror kun der er 'duplicity list-current-files [options] [url]', men
> det er måske ikke nok?

Well, det er ihvertfald den komando jeg også selv synes kommer nærmest,
men som den navn vel også antyder, så er det altså seneste generation
den vil liste.
Om min erfaring er at mange restore jobs netop går på "hvornår mon
denne /etc/postfix/main.cf fil egentlig blev ændret"

Det er nok næste fornuftige skridt i denne sag.

/Morten

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-05-09 20:34

Morten Guldager wrote:
> [...]
> jeg tar og DLT kasetter, det virker! og jeg har 100% tillid til at det gør det

Er det mon ikke list-current-files du leder efter?

http://duplicity.nongnu.org/duplicity.1.html#sect4

Har dog aldrig selv brugt programmet :)

/Johan