Hælp til et shell script med argume
Fra : MooreHojer

Dato : 25-04-09 22:20

Hej NG

Jeg har googlet lidt uden at finde noget jeg forstod, så håber der er nogen herinde der kan hjælpe

Jeg skal have lavet et shell-script som skal udføre følgende kommando:

Er der nogen der kan forklare hvordan scriptet skal skrues sammen og hvordan et korrekt kald ser ud?
Der skal ikke være nogen validering af argumenterne i scriptet, da det er klaret før de gives til scriptet.

Håber der er en venligt sjæl der forbarmer sig over mig

På Forhånd Tak!

--
MooreHojer

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-04-09 22:27

On Sat, 25 Apr 2009 23:19:55 +0200, MooreHojer wrote:

> Er der nogen der kan forklare hvordan scriptet skal skrues sammen og
> hvordan et korrekt kald ser ud?

Prøv dette script:

#!/bin/sh

echo $1 $2 $3

Derfra burde det være overskueligt at komme frem til det ønskede?

Mvh.

Adam

P.S. Det er altid en god idé at vise den kode du har prøvet, selvom den
ikke virkede.

--
"Angels can fly because they take themselves lightly." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : Jens Henrik Leonhard~

Dato : 25-04-09 22:28

MooreHojer wrote:
> [...]
> gang og skal gives til scriptet som arguemter når det kaldes.
>
> Er der nogen der kan forklare hvordan scriptet skal skrues sammen og

Scriptet kan se sådan ud:

#!/bin/bash
ln -s /home/$1/cgi-bin/ /home/$1/$2/$3/cgi-bin

Husk at lave chmod +x scriptet.

Du kalder det sådan:

/path/scriptnavn USERNAME PATH DOMAIN

/Jens Henrik

Fra : MooreHojer

Dato : 25-04-09 22:40

> #!/bin/bash
> ln -s /home/$1/cgi-bin/ /home/$1/$2/$3/cgi-bin
>

> Husk at lave chmod +x scriptet.
>
> Du kalder det sådan:
>
> /path/scriptnavn USERNAME PATH DOMAIN

Det virkede, Tusind tak