Ripning af musik CD
Fra : lejf jessen

Dato : 25-04-09 11:02

Hej!

Jeg skal til at rippe nogle af mine musikcd-er, så jeg kan bruge dem på
pc. Der skal rippes i mp3 format.

Nogen der har erfaring med programmer, der kan det, og som selv kan
finde ud af hvad cd-en hedder, og hvad de enkelte numre hedder, samt
kunstner?

Har i nogle forslag?

Ubuntu 9.04.

På forhånd tak!

Lejf

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-04-09 11:05

On 2009-04-25, lejf jessen <eljessen@GRØNgmail.com> wrote:

> [...]
>
> Nogen der har erfaring med programmer, der kan det, og som selv kan
> finde ud af hvad cd-en hedder, og hvad de enkelte numre hedder, samt

grip

--
Andreas

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 25-04-09 11:21

On Sat, 25 Apr 2009 12:01:41 +0200, lejf wrote:

> Nogen der har erfaring med programmer, der kan det, og som selv kan
> finde ud af hvad cd-en hedder, og hvad de enkelte numre hedder, samt
> [...]

Sound Juicer virker ok for mig:

* http://packages.ubuntu.com/jaunty/sound-juicer

Den bruger http://musicbrainz.org/ - hvilket kan være fordel
sammenlignet med Grip, som vist stadig bruger CDDB-protokollen (normalt
mod freedb):

* http://packages.ubuntu.com/jaunty/grip

Mvh.

Adam

--
"Angels can fly because they take themselves lightly." Adam Sjøgren
asjo@koldfront.dk

Fra : KE Kofod / 7100 Vejl~

Dato : 26-04-09 10:21

Adam Sjøgren skrev:

> [...]
>
> Den bruger http://musicbrainz.org/ - hvilket kan være fordel
> sammenlignet med Grip, som vist stadig bruger CDDB-protokollen (normalt

Hmmmmmm hvorfor kan jeg ikke se den, jeg installerede den med apt-get
install, men jeg troede jeg fik et grafisk program op at køre, hvor er
mit program? .
KE Kofod.

Fra : lejf jessen

Dato : 25-04-09 12:10

lejf jessen skrev:
> [...]
>
> Nogen der har erfaring med programmer, der kan det, og som selv kan
> finde ud af hvad cd-en hedder, og hvad de enkelte numre hedder, samt

Hej igen!

Jeg siger tusind tak til Andreas og Adam. Jeg prøver dem begge to. Tak.

Mvh. Lejf

Fra : lejf jessen

Dato : 25-04-09 15:21

lejf jessen skrev:

> Hej igen!
>
> Jeg siger tusind tak til Andreas og Adam. Jeg prøver dem begge to. Tak.
>
> Mvh. Lejf

Hej!
Jeg valgte Sound Juicer, den havde jeg også installeret i forvejen, og
den gjorde det

Hilsen Lejf

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 26-04-09 11:00

On Sun, 26 Apr 2009 11:21:07 +0200, KE Kofod wrote:

> Hmmmmmm hvorfor kan jeg ikke se den, jeg installerede den med apt-get
> install, men jeg troede jeg fik et grafisk program op at køre, hvor er
> mit program? .

Sound Juicer plejer vist at hedde "Audio CD Extractor" i "Sound & Video"
menuen.

Mvh.

Adam

P.S. Undlad venligst at sende kopier af dine indlæg per email.