Debian 4 og seriel port
Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 16-04-09 22:34

Hej,

Jeg kan simpelthen ikke få min seriel port til at virke under Debian
4.

Alle parametre står korrekt i setserial står korrekt og den
rapporterer også korrekt, men uanset om jeg forsøger med minicom,
picocom eller noget helt 3. så er seriel porten død.
Booter jeg på en picotux CD, som sætter setserial til de samme
parametre, så er der fint liv i seriel porten via minicom, så det er
ikke hardwaren der fejler noget.

Jeg overser et eller andet i Debian, men jeg kan simpelthen ikke hitte
ud af hvad det er. Hjælp?

/Jesper

Fra : Jesper Juul-Mortense~

Dato : 17-04-09 13:40

On Thu, 16 Apr 2009 23:34:18 +0200, Jesper Juul-Mortensen
<na@na.invalid> wrote:

>Jeg overser et eller andet i Debian, men jeg kan simpelthen ikke hitte
>ud af hvad det er. Hjælp?

Problemet kunne afhjælpes med acpi=off, samme løsning der afholder den
fra at gå i kernel panic med nyere kernels. De Via epia-sn boards er
vist noget hø :|

/Jesper